CARSNEWS
F1 & RACES

Τέλος εποχής για τους κινητήρες της Renault στην F1

Η Renault αποφασίζει να σταματήσει την κατασκευή μονάδων ισχύος για τη Formula 1 μετά το 2025, με την Alpine να στρέφεται σε νέες τεχνολογίες και ένα μέλλον χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη κινητήρων.

Η Renault ανακοίνωσε επίσημα την απόφασή της να σταματήσει την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 στο ιστορικό της εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, βάζοντας τέλος σε μια εποχή που διήρκεσε πάνω από 40 χρόνια. Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την ομάδα της Alpine, η οποία από το 2026 θα προμηθεύεται κινητήρες από τρίτους κατασκευαστές, πιθανότατα από τη Mercedes.

Το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, το οποίο αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης κινητήρων για τη Renault από τη δεκαετία του 1970, θα μετατραπεί σε ένα κέντρο καινοτομίας, γνωστό ως Hypertech Alpine. Αυτό το νέο κέντρο θα εστιάζει στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάπτυξη μπαταριών και τα προγράμματα μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως το WEC και η Formula E. Ενώ η ανάπτυξη κινητήρων για τη Formula 1 θα σταματήσει, το εργοστάσιο θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις στον χώρο της F1 μέσω ενός νέου τμήματος παρακολούθησης.

Renault
Οι εγκαταστάσεις της Renault στο Viry-Chatillon (Φωτογραφία: Renault)

Αν και η απόφαση της Renault να αποχωρήσει από την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 ήταν αναμενόμενη, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους του εργοστασίου στο Viry-Chatillon, πολλοί από τους οποίους πραγματοποίησαν απεργίες και διαμαρτυρίες. Οι εργαζόμενοι βλέπουν την αποχώρηση αυτή ως μια «προδοσία» και φοβούνται ότι θα οδηγήσει στην απώλεια δεξιοτήτων και ταλέντου, όπως και στη μείωση της ελκυστικότητας του εργοστασίου για το μέλλον.

Η απόφαση αυτή δείχνει μια ευρύτερη στρατηγική στροφή της Renault, η οποία επιδιώκει να επικεντρωθεί στις τεχνολογίες του μέλλοντος και να απομακρυνθεί από την κοστοβόρα ανάπτυξη κινητήρων για τη Formula 1. Με την απόφαση αυτή, η Alpine θα ενταχθεί στη λίστα των ομάδων που αγοράζουν κινητήρες από τρίτους προμηθευτές, όπως κάνει η McLaren με τη Mercedes, διατηρώντας ταυτόχρονα τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα μέσω της κατασκευής σασί και άλλων τεχνολογιών.

Φωτογραφίες: Alpine F1

Related Articles

No new F1 points system for now: More research needed first

Bury

Formula 1: Ο Βασέρ σε ρόλο “διαχειριστή”, η αναμενόμενη λύτρωση του Μπινότο και η… μισή Alpine | ΕΙΔΗΣΕΙΣ 247

cars

Το πρώτο Grand Prix της Ferrari (video)

cars

New points system in Formula 1? This former driver favours the idea!

cars

F1 GP Ιταλίας: Επεισοδιακό λόγω βροχής το FP1

cars

Formula 1: Μαγικός Χάμιλτον πήρε την pole position στο GP της Ουγγαρίας

cars

Η McLaren ανακοίνωσε ημερομηνία αποκαλυπτηρίων (video)

cars

Toto Wolff: Αλλάζει την στάση του για την Andretti;

cars

Έρχεται η… βόμβα: Ο Χάμιλτον πάει στην Ferrari

cars