CARSNEWS
NEW MODELS

Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση. Έως 10.000 ευρώ το όφελος

Την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος επέλεξε ο Κ. Μητσοτάκης για την ανακοίνωση των κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης» δήλωσε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, προσθέτοντας.

«Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά  στο μέσο εισόδημα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα».  

Το νομοσχέδιο ορίζει το πλαίσιο βάσει του οποίου θα αναπτυχθεί το δίκτυο φόρτισης στη χώρα ώστε να διευκολυνθεί η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να αυξηθεί στο 30% το μερίδιο τους στην ελληνική αγορά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Παράλληλα Επροβλέπει και φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη βιομηχανικών μονάδων παραγωγής μπαταριών και σταθμών φόρτισης στην ελληνική επικράτεια, δίνοντας προτεραιότητα στις λεγόμενες “λιγνιτικές περιοχές”.

Ο Κ. Μητσοτάκης ανέφερε σχετικά: “Τα κίνητρα θα είναι η μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που θα εγκαθίστανται σε αυτές τις περιοχές θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις. Θα έχουν επίσης μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας. Θα έχουν αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες για αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένες κατά 15%”.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα είναι ισχυρότερα, όπως άλλωστε και για την τοποθέτηση φορτιστών ακόμα και σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης. Ειδικότερα, η αγορά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ θα επιδοτείται κατά 20% και των ηλεκτρικών ποδηλάτων κατά 40%.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος απέκλεισε το ενδεχόμενο αύξησης των τελών κυκλοφορίας παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκινήτων, επιβεβαιώνοντας ωστόσο τους περιορισμούς εισαγωγής ρυπογόνων οχημάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή από τρίτες χώρες.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Mazda R360 Coupe: Πώς “γεννήθηκε” το best seller από τη Χιροσίμα

cars

H Bugatti δοκιμάζει την Chiron Pur Sport στην πίστα

cars

Alfa Romeo: Πιο κοντά από ποτέ το supercar – Έρχονται νέα SUV

cars

H υβριδική έκδοση του Ford Bronco θα έχει 450 ίππους

cars

Δείτε για πρώτη φορά την ηλεκτρική BMW iX2 (photos)

cars

Η νέα Skoda Octavia αποτρέπει το άνοιγμα των θυρών όταν περνάνε ποδηλάτες

cars

To SUV της Ferrari βγήκε στους δρόμους!

cars

Από την Κίνα ο ηλεκτροκίνητος κλώνος της BMW X7, δεν κοστίζει ούτε τα μισά!

cars

Η λανθάνουσα εξέλιξη της αυτοκίνησης στην Ελλάδα – Μέρος ΣΤ’

cars