CARSNEWS
F1 & RACES

Γιατί η Renault διακόπτει την παραγωγή υβριδικών κινητήρων F1;

Η φημολογία πως η Renault «τραβάει την πρίζα» στο πρότζεκτ Formula 1 από το ξεκίνημα του νέου σετ τεχνικών κανονισμών το 2026, υπάρχει από τις αρχές Ιουλίου.

Πράγμα που εξ αρχής σήμαινε ότι η Alpine F1 θα πρέπει σε δύο χρόνια από τώρα να αγωνίζεται με υβριδικούς turbo V6 άλλου κατασκευαστή, με την Mercedes-AMG να μοιάζει ως η επικράτουσα επιλογή.

Οι εξελίξεις έφεραν έντονη ταραχή στο εργοστάσιο του Viry-Chatillon και οι εργαζόμενοι κάθε άλλο παρά ψύχραιμα πήραν τα νέα, αφού δεν είχαν ενημερωθεί από κανέναν για αυτή την μεγάλη απόφαση.

Μάλιστα, προχώρησαν και σε απεργία για ορισμένα αγωνιστικά τριήμερα της F1, ενώ μερικοί ταξίδεψαν έως τη Μόντσα, για να ανατρέψουν την απόφαση.

Ωστόσο, σύντομα επισημοποιήθηκε ότι η Renault παύει να εξελίσσει και να παράγει υβριδικούς κινητήρες F1 μετά το 2025, με τους πόρους πλέον να διατίθεται στο επερχόμενο supercar της Alpine.

«Γίναμε αόρατοι στη Formula 1. Αν συνεχίζαμε για δύο έξτρα χρόνια έτσι, το πρότζεκτ θα κατέρρεε εντελώς. Έχουμε καθοδική πορεία τρεις σεζόν τώρα. Έπρεπε κάτι να αλλάξει.

«Υπάρχει ζημιά στα οικονομικά μας από το πρότζεκτ και οι σπόνσορες είναι λίγοι. Η Alpine πρέπει να βγάζει χρήματα και τερματίζοντας στις θέσεις 16 και 17 μοιάζουμε σαν… κλόουν» ήταν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις και η εξήγηση του CEO του Renault Group, Luca de Meo.

Η μεγάλη αυτή απόφαση τερματίζει 50 χρόνια ιστορίας της Renault στη Formula 1, η οποία γράφτηκε με «χρυσά γράμματα», καθώς είναι ο κατασκευαστής που παρουσίασε πρώτος turbo κινητήρα στο σπορ, το 1977, ενώ την εποχή των V10 και των V8 βίωσε περιόδους κυριαρχίας και πρωταθλημάτων.

Υπενθυμίζουμε, ότι το 2024 όλα άλλαξαν για την Alpine F1 με την επιστροφή του δαιμόνιου Flavio Briatore ως «ειδικός σύμβουλος» της ομάδας. Έκτοτε, οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και όπως όλα δείχνουν, ο Ιταλός θα φροντίσει να κλείσει συμφωνία με την Mercedes-AMG ενόψει 2026, αφού η γαλλική ομάδα προς το παρόν δεν είναι προς πώληση, όπως τόνισε ο de Meo.

«Δε θα πουλήσω την ομάδα, δεν είμαι χαζός. Η παρουσία στη F1 είναι απαραίτητη για την μάρκα Alpine» δηλώνει κλείνοντας.

Related Articles

Ρεκόρ αγώνων τη νέα χρονιά στην F1

cars

Ο Max Verstappen στη Red Bull Ring: Η ζωή απαιτεί τον χρόνο της

cars

Formula 1: Ο Lawson δεν έχει εξασφαλισμένη θέση για την επόμενη σεζόν

deleted-w9i2FI7l

Lando Norris’ dad sets his son new target after ‘amazing’ maiden victory

cars

Formula1: Την Κυριακή στο θρυλικό Σιλβερστον

deleted-w9i2FI7l

O Pietro Fittipaldi θα αντικαταστήσει τον Grosjean στο Σακχίρ

cars

Ποιους θεωρεί η Red Bull βασικούς της αντιπάλους στο 2024

cars

Η Aston Martin Safety Car της F1 έχει 656 ίππους για να μην παραπονιέται ο Verstappen

cars

F1 – The Official Home of Formula 1® Racing

Bury