CARSNEWS
F1 & RACES

Δοκιμή Hyundai Kona 1,6 Hybrid: Πώς και πόσο άλλαξε το νέο SUV

ΘΕΩΡΙΑ

Δοκιμή του νέου Hyundai Kona, ναι, αλλά ας ξεκινήσουμε αλλιώς.Επί τρεις και πλέον δεκαετίες η Hyundai πουλά τα μοντέλα της στην ελληνική αγορά και μετά βεβαιότητας θα ισχυριζόμασταν πως είναι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τη μεγαλύτερη ανέλιξη. Στην αρχή με μια low budget γκάμα μοντέλων εκεί κάπου στις αρχές του 1990, που αργότερα διευρύνθηκε και εξελίχθηκε σχεδιαστικά και τεχνολογικά σε αυτό που είναι σήμερα. Μια εταιρεία με συμμετοχή σε όλες τις μαζικές κατηγορίες, που έχει ειδική γκάμα σπορ μοντέλων “N” και το πολυτελές brand Genesis που κερδίζει έδαφος στις αγορές της Ασίας και της Β. Αμερικής.

Η Hyundai διαθέτει πλήρη γκάμα μοντέλων, δική της τεχνολογία σε υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης και ένα πιστό πελατολόγιο που διαρκώς διευρύνεται. Δεν είναι άτοπο να χαρακτηρίσουμε την Hyundai ως τη νέα Toyota με οικουμενική παρουσία, ισχυρό εμπορικό αποτύπωμα, κατασκευαστική αρτιότητα και πρωταγωνιστικό ρόλο στο ανταγωνιστικό τερέν των αγώνων που επίσης τα πηγαίνει πολύ καλά από το ξεκίνημά της.

Hyundai Kona N-Line 7DCT 4WD

H facelift εκδοχή του Kona πρώτης γενιάς

Το 2017 γεννήθηκε η σειρά Hyundai Kona στα μικρά SUV. Με αβανταδόρικη σχεδίαση, καλούς χώρους και ποικιλία σε κινητήρες, κέρδισε αμέσως το στοίχημα της αγοράς. Ταυτόχρονα έδωσε περισσότερο χώρο στην υβριδική και στην ηλεκτρική τεχνολογία που θα γινόταν το σήμα κατατεθέν της σειράς.

Με αυτή την παρακαταθήκη η δεύτερη γενιά Kona που κυκλοφορεί ήδη και στην ελληνική αγορά, φέρει στις αποσκευές της πολλά και νέα στοιχεία. Πλέον απευθύνεται σε μια μεγαλύτερη δεξαμενή αγοραστών καθώς μεγάλωσε σε διαστάσεις και ισορροπεί στο μεταίχμιο μεταξύ δύο κατηγοριών: των B-SUV και των C-SUV. Αυτό σημαίνει πως συγκρίνεται με περίπου είκοσι προτάσεις στα μικρά SUV και με πάνω από τριάντα επιλογές στα μικρομεσαία SUV.

Hyundai Kona Hybrid

Σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον, το Kona νέας εσοδείας έχει να αντιπαραθέσει ένα αεροδυναμικό αμάξωμα – συντελεστής οπισθέλκουσας 0.27 cd – και πλουραλισμό σε τεχνολογία με συμβατικά, ήπια υβριδικά και φουλ υβριδικά σύνολα που μοιράζονται σε τρεις τύπους εξοπλισμού – μεταξύ αυτών και οι σπορ εκδόσεις N Line.

Το φθινόπωρο αναμένονται δύο ηλεκτρικές εκδόσεις με 48,4 kWh και 156 ίππους ή 65,4 kWh με 218 ίππους και διευρυμένη αυτονομία. Παράλληλα για τον επόμενο χρόνο έχει προγραμματιστεί και η κορυφαία έκδοση επιδόσεων Kona N, που θα αποτελέσει το κερασάκι στην τούρτα μια ολοκληρωμένης γκάμας μοντέλων.

Νέο σχέδιο – μεγαλύτερες διαστάσεις

Το νέο Kona παρουσιάζεται μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Με μήκος 4,350 μ. και μεταξόνιο στα 2,660 μ. είναι μεγαλύτερο από τα μικρά SUV που έχουν αμαξώματα μεταξύ 4,1 και 4,3 μ. και λίγο μικρότερο από τα C-SUV με αμαξώματα μήκους από 4,4 έως 4,6 μ. Μάλιστα το μεταξόνιο προσεγγίζει εκείνο αρκετών μικρομεσαίων SUV που μεταφράζεται σε ανάλογους χώρους στην καμπίνα.

Hyundai Kona Hybrid

Πλήρως αλλαγμένη είναι και η εμφάνιση, τόσο έξω όσο και μέσα. Είναι προφανές πως έχει γίνει μια προσπάθεια για ριζική αλλαγή με το μπροστινό μέρος να παραπέμπει στο ηλεκτρικό Kona πρώτης γενιάς – ήταν εντελώς διαφορετικό από τις συμβατικές εκδόσεις, μια σιλουέτα που θυμίζει το μεγαλύτερο Tucson με φουσκωμένα φτερά σε πλατύ σχήμα Π και ένα πίσω μέρος που μάλλον στερείται ομοιογένειας με το υπόλοιπο σχέδιο.

Χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου σχεδιασμού οι δύο λωρίδες LED που διατρέχουν εγκάρσια το μπροστινό και πίσω τμήμα (στην τεχνολογική διάλεκτο της Hyundai ονομάζονται Seamless Horizon Lamps) και δηλώνουν την φωτιστική υπογραφή του μοντέλου. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ πως στο νέο Kona υπάρχουν διαθέσιμα για επιλογή 19 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και 6 τύποι εσωτερικού διάκοσμου.

Hyundai Kona Hybrid

Εσωτερικά έχει υιοθετηθεί η κεντρική ιδέα σχεδίασης του ηλεκτρικού Ioniq 5. Ένα ενιαίο πάνελ από δύο έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας που καταλαμβάνει τη μεγαλύτερη έκταση του ταμπλό, με φυσικά κουμπιά για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό μαζί με πολλές θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων. Το λογισμικό του συστήματος infontainment επιδέχεται αναβαθμίσεις Over-the-Air ενώ υποστηρίζονται συνδέσεις με smartphones στο περιβάλλον Apple CarPlay και Android Auto. Τέλος για ενσύρματη σύνδεση υπάρχουν συνολικά τέσσερις θύρες USB-C (δύο μπροστά και δύο πίσω).

Hyundai Kona Hybrid

Τρία πακέτα εξοπλισμού

H βασική έκδοση Premium περιλαμβάνει ολόκληρο το πακέτο Hyundai SmartSense με 16 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, οδήγησης, μαζί με τα τρία προγράμματα οδήγησης (Sport-Eco-Snow), το έξυπνο κλειδί με αισθητήρες εγγύτητας, το δερμάτινο τιμόνι και τον επιλογέα, το υποβραχιόνιο μπροστινών καθισμάτων, τα φώτα LED με αυτόματη λειτουργία, το ηχοσύστημα με 6 ηχεία και τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Η επόμενη έκδοση Dinstictive διαθέτει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ράγες οροφής, διαφορετική επένδυση καθισμάτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, digital πίνακα ενδείξεων 12,3 ιντσών και διζωνικό κλιματισμό. Κορυφαία έκδοση, η N Line με έξτρα στοιχεία εξοπλισμού που τονίζουν τον σπορτίβ χαρακτήρα της.

Hyundai Kona Hybrid

Τεχνολογία

Η δεύτερη γενιά Kona δεν υποστηρίζεται πλέον από κινητήρες diesel. Υπάρχουν όμως τρεις βενζινοκινητήρες με τους δύο εξ’ αυτών να συνδυάζονται με ήπια υβριδικά συστήματα 48V ή πλήρως υβριδικά. Για παράδειγμα ο μικρός 3κύλινδρος του ενός λίτρου turbo με ισχύ 120 ίππων και ροπή 200 Nm είναι mild hybrid και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7-DCT.

Οι εκδόσεις με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων turbo με απόδοση 198 ίππων και ροπή 265 Nm δεν έχουν υβριδική τεχνολογία. Σε αυτή την κατηγορία υπάρχει και μια κορυφαία τετρακίνητη έκδοση που διατίθεται μόνο με αυτόματο σασμάν. Τέλος υπάρχει και μια υβριδική έκδοση με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων – με λειτουργία σε κύκλο Atkinson – μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα όπου συνδυαστικά αποδίδει 141 ίππους και συνοδεύεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Related Articles

H Ferrari θα πατήσει…γκάζι από το 2024 και μετά

cars

Σαν Σήμερα: Τα «γαλλικά» του Σένα στον Σουμάχερ

cars

Formula 1 : Γνωρίστε το νέο Love Interest του Charles Leclerc, Alexandra Saint Mleux

cars

Φόρμουλα 1: Η Williams δεν θα έχει εφεδρικό σασί στη Σουζούκα

cars

Ξανά στο κόκπιτ της RB7 ο Φέτελ (video)

cars

Αυλαία με νέο ρεκόρ Φερστάπεν

cars

Τι να περιμένουμε στο GP Μεξικού από πλευράς ελαστικών

cars

Η Μαδρίτη κερδίζει τη Βαρκελώνη στον ισπανικό «εμφύλιο» της F1

cars

Χωρίς θεατές ο αγώνας στην Ίμολα!

cars