CARSNEWS
MARKET

Θερμαινόμενες ζώνες για μεγαλύτερη αυτονομία!

5 Jan 2023

Οι κατασκευαστές κάνουν ό,τι μπορούν για να ελαττώσουν το φόρτο εργασίας των μπαταριών στα ηλεκτρικά, προκειμένου να αυξήσουν την αυτονομία τους. Το σύστημα κλιματισμού είναι μια από τις κυριότερες πηγές άντλησης ενέργειας, ειδικά από τη στιγμή που πρέπει να λειτουργεί και τον χειμώνα. Στα EVs δεν υπάρχει κινητήρας για να περνάει θερμότητα το καλοριφέρ από το μηχανοστάσιο στην καμπίνα, κάτι που σημαίνει πως ακόμα και για να ζεσταθείς σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αναγκαστικά ενεργοποιείς τον κλιματισμό.

Σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ανάγκη συνδρομής του στη θέρμανση της καμπίνας, η ZF εξέλιξε τη Heat Belt. Όπως λέει και το όνομά της, η τεχνολογία των Γερμανών αφορά στο λανσάρισμα θερμαινόμενης ζώνης ασφαλείας. Με τη χρήση 70 Watts ενέργειας οι Heat Belts μπορούν να θερμανθούν μέχρι τους 40 βαθμούς Κελσίου, ζεσταίνοντας τον κορμό οδηγού-συνοδηγού και ιδιαίτερα το στήθος, που είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος. Μικροσκοπικοί αγωγοί μέσα στη ζώνη διέρχονται από ρεύμα και ζεσταίνονται, αφήνοντας ανεπηρέαστη τη λειτουργία του συνόλου (προεντατήρες κλπ). Το σκεπτικό πίσω από τις θερμαινόμενες ζώνες είναι πως μπορούν να μειώσουν δραστικά τη χρήση του κλιματισμού, κάνοντας οι ίδιες την περισσότερη δουλειά στην παροχή ζεστασιάς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ZF, η Ηeat Belt αυξάνει την αυτονομία έως και 15% όταν στο αυτοκίνητο βρίσκονται δυο επιβάτες. Τα οφέλη πολλαπλασιάζονται όταν είναι μόνος του ο οδηγός, καθώς σε συνδυασμό με το θερμαινόμενο τιμόνι ενδέχεται να μη χρειαστεί καν να ανοίξει τον κλιματισμό και να εξοικονομήσει σημαντικότατα ποσά ενέργειας στη συστοιχία. Προς το παρόν δεν ανακοινώνεται κάτι για υιοθέτηση της τεχνολογίας από κάποιον κατασκευαστή, αλλά θεωρείται σίγουρο πως θα δούμε σύντομα τις θερμαινόμενες ζώνες σε αυτοκίνητα παραγωγής, αρχικά των premium κατηγοριών.

Ο άσος στο μανίκι της Ford Mustang Mach-E

Ο άσος στο μανίκι της Ford Mustang Mach-E

Τα νέα φώτα της Porsche φωτίζουν στα 600 μέτρα!

Τα νέα φώτα της Porsche φωτίζουν στα 600 μέτρα!

Genesis GV60 με τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου

Genesis GV60 με τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για ηλεκτρικά από τη Hyundai

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για ηλεκτρικά από τη Hyundai …

Τα μυστικά της τεχνολογίας e-4ORCE της Nissan

Τα μυστικά της τεχνολογίας e-4ORCE της Nissan

Πειστικότατο χειροκίνητο της Lexus για ηλεκτρικά ( video)

Πειστικότατο χειροκίνητο της Lexus για ηλεκτρικά ( video) …

Η Toyota εξελίσσει υδρογονοκίνητο Hilux

Η Toyota εξελίσσει υδρογονοκίνητο Hilux

Ορόσημο στην αυτόνομη στάθμευση από τη Mercedes

Ορόσημο στην αυτόνομη στάθμευση από τη Mercedes

Η Nissan θέλει να εξαφανίσει τα μποτιλιαρίσματα

Η Nissan θέλει να εξαφανίσει τα μποτιλιαρίσματα …

Related Articles

Μόνο ρεύμα για τις νέες Alfa Romeo Giulia & Stelvio

cars

Ανάκληση Mercedes Vito για ενημέρωση λογισμικού του εγκεφάλου κινητήρα

cars

Η νέα προσφορά των πρατηρίων Shell και του Smart Club σάς… αλλάζει τα φώτα

cars

Formula 1: Βασιλικό συμβόλαιο στον Φερστάπεν από την Red Bull

cars

Τι είναι το Exit Warning και πώς λειτουργεί

cars

Ο Κορονοϊός επηρεάζει και τον εγχώριο μηχανοκίνητο αθλητισμό

cars

Ποιο χρώμα αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε περισσότερο το 2019

cars

Το λαμπερό event για την έναρξη των πωλήσεων του 5άστερου All-new Renault CLIO στην Ελλάδα

cars

Το Ford Fiesta συνεχίζει απτόητο ως αγωνιστικό

cars