CARSNEWS
MOTONEWS

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Honda XL750 Transalp

Ήρθε στην ελληνική αγορά η νέα Honda Transalp πλήρως αναμορφωμένη και με έναν κινητήρα διαμάντι. Την οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας

Top Gear TEAM

Η Transalp ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης της Honda. Κάτι ανάμεσα σε CB και XL και με μία αρχιτεκτονική δομή που υμνεί τη χρηστικότητα – χαρακτηριστικό όλων των δίτροχων μοντέλων της Honda. Εκεί πίσω στο 1987, η πρώτη Transalp είχε έναν V2 κινητήρα, σήμα κατατεθέν για τις υπόλοιπες γενιές που ακολούθησαν πλην της τωρινής. Διότι το σημερινό μοντέλο είναι ένα εντελώς διαφορετικό Transalp με ισχυρό κινητήρα από ασφάλτινο μηχανάκι (CB750 Hornet) αλλά και αναρτήσεις αλά Africa.

Το Transalp δεν είχε ποτέ πάνω του την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ήταν μια αρκετά προσιτή και κατά το πλείστον αξιόπιστη μοτοσυκλέτα. Μοντέλα της πρώτης γενιάς θα βρεις ακόμα και σήμερα να κυκλοφορούν στην Ελλάδα τα οποία μάλιστα ως μεταχειρισμένα κρατούν καλή αξία μεταπώλησης. Το καινούργιο μοντέλο είναι μια άλλη υπόθεση. Φθηνό δεν είναι, όμως προκύπτει πιο προσιτό από τον κύριο ανταγωνιστή του, το επίσης νέο Suzuki V-Strom 800. Είναι επίσης αρκετά δυνατό.

Honda XL750 Transalp

Ο νέος δικύλινδρος κινητήρας είναι ένα μικρό διαμάντι. Δεν θυμίζει κινητήρα V τουλάχιστον στην απόδοση της ροπής χαμηλά. Στα υψηλά δουλεύει πολύ αποδοτικά. Λίγο καλύτερα από τον επίσης εν σειρά 800άρι δικύλινδρο της Suzuki στο νέο V-Strom. Έχει pro-link, ανεστραμένο πιρούνι μπροστά με μεγάλες διαδρομές, μεγάλους τροχούς και πολύ καλά φρένα. Αν στην εξίσωση βάλεις της καλή προστασία του ανεμοθώρακα και την άνετη σέλα έχεις μια πλήρη εικόνα του Transalp νέας εσοδείας.

Το ίδιο καλή σε άσφαλτο και χώμα

Η νέα σειρά transalp έχει εντάξει στα χαρακτηριστικά της αρκετά στοιχεία που θα την βγάλουν από την άσφαλτο. Τα προηγούμενα μοντέλα ήταν κατά το πλείστον δομημένα πάνω στην ασφάλτινη χρήση. Σήμερα οι αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές, ο τροχός 21 ιντσών μπροστά αλλά και εν γένει η γεωμετρία της επιτρέπουν την περιπέτεια και στο χώμα χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

Honda XL750 Transalp

Από την άλλη ο νέος κινητήρας των 755 κ.εκ. με τους δύο κύλινδρους σε σειρά είναι η μεγάλη είδηση στο Transalp του 2023. Δυνατός με 91,8 ίππους και ροπή 75 Nm δουλεύει πολιτισμένα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές χωρίς κραδασμούς και αποδίδει τα μέγιστα στους υψηλούς ρυθμούς εξυπηρετώντας ιδανικά και τους τουριστικούς προσανατολισμούς με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα με ιδιαίτερη σταθερότητα. Είναι γεγονός πως ο ανεμοθώρακας είναι σχετικά μικρός αλλά κάνει καλή δουλειά στο ταξίδι.

Honda XL750 Transalp

Τι θα θέλαμε…

Σε καθημερινή χρήση παραμένει… ένα Honda Transalp. Μεθερμηνευόμενο σε ένα εύχρηστο μηχανάκι με μαλακό συμπλέκτη, καλή κατανομή βάρους, άνετη σέλα και καλή απόσταση του τιμονιού από τον κορμό του αναβάτη. Θα θέλαμε ίσως τη θέση οδήγησης τοποθετημένη λίγο πιο ψηλά καθώς τα πόδια λυγίζουν αρκετά μέχρι τα μαρσπιέ και ίσως κουράσουν μετά από ώρα αναβάτες με μεγάλο ανάστημα.

Επίσης θα θέλαμε πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις κάτι που ανταγωνισμός προσφέρει και η Honda αρνείται να ακολουθήσει εδώ και χρόνια σε πολλά μοντέλα της. Τέλος θα θέλαμε χούφτες, κεντρικό στάντ αλλά και quick shifter που όμως προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό μαζί με ποδιά προστασίας κινητήρα, φώτα ομίχλης, θερμαινόμενα γκριπ και βάσεις για βαλίτσες πίσω.

Honda XL750 Transalp

Έμφαση στα περιφερειακά

Ποτέ μια Transalp δεν είχε τόσο καλά φρένα. Το πακέτο περιλαμβάνει δύο δισκόφρενα “μαργαρίτες” μπροστά 310 χιλ. με ακτινικές δαγκάνες δύο εμβόλων της Nissin κι ένα δισκόφρενο πίσω 256 χιλ. με δαγκάνα μονού εμβόλου. Παρέα και το σύστημα ABS δύο καναλιών που μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό όταν ο χρήστης θελήσει να κινηθεί εκτός δρόμου.

Υπάρχει επίσης και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control) με 5 προγράμματα λειτουργίας το οποίο επίσης παραμετροποιείται στα τέσσερα διαθέσιμα mode λειτουργίας του κινητήρα (Standard, Rain, Sport και Gravel).

Το απόβαρο της νέας Transalp δεν υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Ζυγίζει 208 κιλά με τα υγρά της και διαθέτει ένα μεταλικό ντεπόζιτο καυσίμου χωρητικότητας 16,9 λίτρων. Γενικώς η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 4,7 έως 5,7 λίτρα/100 χλμ. τιμές ιδιαίτερα ικανοποιητικές για την κατηγορία της μοτοσυκλέτας.

Honda XL750 Transalp

Μια οθόνη 5 ιντσών τεχνολογίας TFT μπορεί να παραμετροποιηθεί ως προς τις ενδείξεις, προσφέρει καλή ευκρίνεια και διαθέτει αυτόματη λειτουργία φωτισμού μέρας-νύχτας. Τα mode λειτουργίας του κινητήρα και του Traction Control αλλάζουν εν κινήσει με ευκολία από έναν πολυδιακόπτη που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού παρέχοντας επίσης ενδείξεις στην οθόνη για τη μέση ή στιγμιαία κατανάλωση.

Εμπορική τοποθέτηση

Το νέο Honda Transalp παραμένει ένα πολυεργαλείο μόνο που τώρα έχει έναν πολύ πιο αποδοτικό κινητήρα και αρχιτεκτονική δομή που του επιτρέπει να κινηθεί πιο άνετα σε off road διαδρομές. Η διάθεση του πλαισιώνεται από τρεις χρωματικές επιλογές: μαύρη, γκρι και την κλασική τρίχρωμη απόχρωση της Transalp (φέρει την ονομασία Ross White Tricolour) που συνδυάζεται με χρυσές στεφάνες στους τροχούς.

Honda XL750 Transalp

Η τιμή της βασικής έκδοσης βρίσκεται στα 11.500 ευρώ ενώ εκείνης με την τρίχρωμη απόχρωση προσδιορίζεται στα 11.750 ευρώ. Καθόλου άσχημα για μια μοτοσυκλέτα που έχει σίγουρα το κοινό της εκεί έξω. Ευχαριστούμε και την εταιρεία Andeli Mototouring που ειδικεύεται στην ενοικίαση και χρονομίσθωση μοτοσυκλετών Honda για την παραχώρηση προς δοκιμή στο Top Gear της νέας XL 750 Transalp.

Related Articles

Best Moto: Το βραβείο της Ducati

cars

Ποιές νέες Yamaha θα βρίσκονται στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024

cars

SEAT MO 125 με νέα τιμή 3.990 €

cars

BMW R 12 GS 2024 – Το αερόψυκτο GS επιστρέφει!

cars

BIKEIT!

cars

Zontes: Ποια μοντέλα θα δούμε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024

Bury

Θεσσαλονίκη: Μοτοσυκλέτα παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία – Σοβαρά τραυματισμένος ο οδηγός του δίκυκλου

cars

Όταν η Deus «πείραξε» το θρυλικό παπάκι της Honda

cars

Προσοχή: Διαδικτυακή απάτη σε αγορά μοτοσυκλέτας

cars