Η Mazda μπορεί να δηλώνει πιστή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να αποδεικνύει την πίστη της εξελίσσοντας την τεχνολογία, με πιο τρανταχτό παράδειγμα τον “υβριδικό” SkyActiv-X αυτόματης ανάφλεξης (υβριδικός όχι λόγω εξηλεκτρισμού αλλά επειδή χρησιμοποιεί μπουζί για την έναρξη της ανάφλεξης) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιλέξει συνειδητά να μείνει πίσω στον τομέα των εναλλακτικών. Έτσι, έχει ετοιμάσει και είναι σχεδόν έτοιμη να παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της και το CX-30 που βλέπεις στις φωτογραφίες, είναι απλά ένα “μουλάρι” που φιλοξενεί το κινητήριο σύνολο.
Το “κοστούμι” που εν τέλει θα μας παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρία στην έκθεση του Τόκιο, θα είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά ήδη από το 2020. Κάτω από την ολοκαίνουρια επιφάνεια, θα βρίσκεται ένα κινητήριο σύνολο 143 ίππων και 264 Nm ροπής που συνδυάζεται με μία μπαταρία 35,5 kWh. Επειδή η μπαταρία δεν εντυπωσιάζει με το μέγεθος της και πιθανώς η αυτονομία να μην είναι επαρκής για κάποιους, η Mazda θα προσφέρει το επερχόμενο EV σε δύο εκδόσεις: μία αμιγώς ηλεκτρική και μία με “range extender” που θα επεκτείνει την εμβέλεια χάρη σε έναν βενζινοκινητήρα-γεννήτρια.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον και αξίζει να σημειώσουμε είναι πως το ηλεκτρικό της Mazda έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου εσωτερικά, από την ίδια την Mazda και δεν αποτελεί προϊόν του consortium που έχει δημιουργηθεί από τις Toyota, Mazda προφανώς, Subaru, Suzuki και Denso.