CARSNEWS
NEW MODELS

Ταξινομήσεις Οκτωβρίου: Αύξηση 23,1% σε σχέση με πέρυσι – Αναλυτικοί Πίνακες

Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2022 ταξινομήθηκαν 7.801 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 6.335 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Έτσι, σημειώθηκε σημαντική αύξηση, της τάξης του 23,1%. Θετικό ήταν και το συγκριτικό πρόσημο στις ταξινομήσεις από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2021. Φέτος ταξινομήθηκαν 90.737 νέα οχήματα, έναντι 88.091 πέρυσι. Η μεταβολή είναι της τάξης του 3,0%

 

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

7.801

6.335

23,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

927

929

-0,2%

Καινούργια λεωφορεία

11

32

-65,6%

 

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

90.737

88.091

3,0%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

8.661

9.374

-7,6%

Καινούργια λεωφορεία

174

349

-50,1%

Περνώντας στην κατανομή ανά segment, διαπιστώνουμε ότι η κατηγορία Β έχει τις περισσότερες ταξινομήσεις, συνολικά 43,8% από τις συνολικές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο. Το ποσοστό της στο πρώτο 10μηνο του 2022 αγγίζει το 50% (49,4% για την ακρίβεια). Ακολουθεί η κατηγορία C, με 39,3% τον Οκτώβριο και 32,9% από την αρχή του έτους.

Segment

Ιούνιος 2022

Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2022

Ιανουάριος–Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

4,8%

7,6%

-2,8

7,3%

10,0%

-2,7

A-SUV

2,3%

1,2%

1,1

1,9%

1,3%

0,6

A TOTAL

7,1%

8,8%

-1,7

9,2%

11,3%

-2,1

B

25,6%

20,7%

4,9

25,2%

27,4%

-2,2

B-SUV

18,2%

26,6%

-8,4

24,2%

21,8%

2,4

B TOTAL

43,8%

47,3% -3,5 49,4% 49,2%

0,2

C

14,8% 11,5% 3,3 10,7% 12,7% -1,9

C-SUV

24,5% 25,7% -1,2 22,2% 20,6% 1,6

C TOTAL

39,3% 37,2% 2,1 32,9% 33,2% -0,3

D

2,1%

1,7%

0,4 1,3% 1,9%

-0,6

D-SUV

5,9%

3,3% 2,6 5,3% 2,5% 2,7

D TOTAL

8,0% 5,0% 3,0 6,6% 4,4% 2,2

E

0,1%

0,3%

-0,2

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,6%

0,3%

0,3

0,5%

0,5%

-0,0

E TOTAL

0,6%

0,6%

0,1

0,5%

0,6%

-0,1

F-G

0,2%

0,1%

0,1

0,1%

0,1%

0,1

F-G-SUV

0,2%

0,0%

0,1

0,3%

0,1%

0,2

F-G TOTAL

0,3%

0,1%

0,2

0,4%

0,1%

0,3

SPORTS

0,3%

0,2%

0,1

0,2%

0,2%

0,0

MPV

0,0%

0,0%

0,0

0,1%

0,1%

0,0

MPV-M/COMBI

0,6%

0,8%

-0,2

0,7%

0,8%

-0,1

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

51,5%

57,1%

-5,6

54,3%

46,8%

7,6)

Τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης βρίσκονται στην κορυφή των ταξινομήσεων του Οκτωβρίου, με ποσοστό 39,2%, ακολουθούμενα από τα υβριδικά (26,4%) και τα πετρελαιοκίνητα (19,2%). Ωστόσο σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο, μόνο τα diesel αύξησαν το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά. Το ίδιο συνέβη και με τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV), που από το 9,1% ανέβηκαν στο 10,6%.

 

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

39,2%

42,8% -3,6 45,4% 50,4% -5,0 37,9% 41,2%

-3,3

Πετρέλαιο

19,2% 16,6% 2,6 16,3% 17,7% -1,5 17,1% 20,4% -3,3

Υβριδικά (HEV)

26,4% 27,4% -1,0 27,4% 22,7% 4,7 22,8% 19,6% 3,1

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

10,6% 9,1% 1,6 7,4% 6,1% 1,3 19,2% 16,1% 3,1

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,7%

1,4%

-0,7

0,7%

1,3%

-0,7

3,0%

2,7%

0,3

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,9%

2,7%

1,2

2,8%

1,7%

1,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του ACEA, τον Σεπτέμβριο του 2022 οι ταξινομήσεις εμφάνισαν ανοδική τάση, καταγράφοντας αύξηση 9,6%. Ωστόσο, σε επίπεδο 9μήνου από την αρχή του έτους, σημειώνεται πτώση 9,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2021.

 

Σεπτέμβριος 2022

Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

ΕΕ(1)

787.870

718.718 9,6% 6.784.318 7.526.831 -9,9%

ΕΕ 14(2)

694.553 632.963 9,7% 5.932.847 6.611.836 -10,3%

ΕΕ(1) & EFTA(3)

824.657 757.531 8,9% 7.062.747 7.845.563 -10,0%

Ελλάδα

8.606 6.610 30,2% 82.936 81.756 1,4%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

To νέο Opel Mokka X κάνει τη σχεδιαστική έκπληξη

cars

H Lotus ετοιμάζει ένα entry-level μοντέλο

cars

Volvo Online Ordering: νέα πρωτοποριακή πλατφόρμα online παραγγελιών

cars

Νέο Ford Puma Ecoboost Hybrid: Δυναμικό στιλ και πρακτικότητα στο maximum

cars

Νέος «πράσινος» κινητήρας για το Dacia Duster

cars

Rendezvous με τη Ferrari SF90 Stradale στους δρόμους του Μονακό (βίντεο)

cars

Το Mazda RX-Vision GT3 είναι ένα ψηφιακό θαύμα

cars

Mercedes και Audi ετοιμάζονται για επανεκκίνηση της παραγωγής

cars

Οι σύγχρονοι κινητήρες του νέου Skoda Fabia

cars