CARSNEWS
F1 & RACES

Τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 θα αλλάξουν αρκετά το 2026

Πριν από το Γκραν Πρι του Καναδά, η FIA, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου αθλητισμού, παρουσίασε τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων μονοθεσίων για το 2026, τα οποία θα διαθέτουν καινούργιες μονάδες ισχύος και θα απαιτείται η χρήση πλήρως βιώσιμων καυσίμων.

Έτσι λοιπόν από τη σαιζόν 2026 τα μονοθέσια θα είναι πιο ελαφριά κατά 30 κιλά σε σχέση με τα υπάρχοντα, ενώ θα έχουν τόσο μικρότερο μήκος όσο και πλάτος (από 2.000 στα 1.900 χιλιοστά). Ταυτόχρονα θα μειωθούν τόσο το μέγιστο πλάτος του δαπέδου κατά 150 χιλιοστά όσο και το μεταξόνιο στα 3.400 χιλιοστά -από 3.600 που είναι τώρα.

Οι ζάντες θα παραμείνουν στις 18 ίντσες αλλά τα λάστιχα θα είναι πιο στενά -κατά 25 χιλιοστά μπροστά και κατά 35 πίσω- χωρίς όμως και με βάση τους υπολογισμούς των μηχανικών να υπάρξει σημαντική απώλεια πρόσφυσης.

Από εκεί και πέρα η κάθετη δύναμη που αναπτύσσεται θα μειωθεί κατά 30% και η αντίσταση στον αέρα κατά 55%, ενώ τα βασικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά των μονοθεσίων, που περιλαμβάνουν κινούμενες πτέρυγες, έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται το φαινόμενο του «βρώμικου αέρα». Για αυτό το λόγο η εμπρός πτέρυγα είναι πιο στενή και έχουν αφαιρεθεί οι θόλοι των εμπρός τροχών και οι πτέρυγες ελέγχου της ροής του αέρα μπροστά από τα πλευρικά.

F1-NEW-MONOPOSTO-2026-(7).jpg

Στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, θα υπάρχει μια ενεργή πτέρυγα τριών στοιχείων με πιο απλά τελικά πτερύγια, ενώ η κάτω πτέρυγα θα αφαιρεθεί. Επίσης τα νέα μονοθέσια αναμένεται να διαθέτουν μερικώς επίπεδο δάπεδο και λιγότερο αποτελεσματικούς διαχύτες προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο του ground effect και να μην εξαρτώνται τόσο από σκληρές και χαμηλής απόστασης από το έδαφος ρυθμίσεις.

Επιπλέον, θα διαθέτουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως μια δομή πρόσκρουσης δύο σταδίων στο εμπρός μέρος, βελτιωμένη προστασία από πλευρικές εισχωρήσεις και μεγαλύτερες αντοχές -από τα 16 στα 20g- για το roll hoop.

F1-NEW-MONOPOSTO-2026-(2).jpg

Ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής μονοθεσίων της FIA, χαρακτήρισε τους νέους κανονισμούς ως «μέτρια επανάσταση», εκτιμώντας ότι ταιριάζουν απόλυτα με το DNA της Formula. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Με αυτό το σύνολο κανονισμών, η FIA προσπάθησε να αναπτύξει μια νέα γενιά αυτοκινήτων που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το DNA της Formula 1», είπε. «Μονοθέσια που είναι ελαφριά, εξαιρετικά γρήγορα και ευέλικτα, παραμένοντας στην αιχμή της τεχνολογίας. Για να το πετύχουμε αυτό, εργαστήκαμε προς την κατεύθυνση του “ευέλικτου αυτοκινήτου».

F1 NEW MONOPOSTO 2026 (4)

The Future of F1: Showcasing the 2026 FIA Technical Regulations – Lighter, Safer & More Competitive!

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, από την πλευρά του είπε: «Ο στόχος μας, σε συνεργασία με τη Formula 1, είναι ένα μονοθέσιο κατάλληλο για το μέλλον της κορυφαίας κατηγορίας του αθλήματος. Πιστεύουμε ότι αυτόν τον στόχο τον πετύχαμε».

Οι νέοι κανονισμοί για το 2026 αναμένεται να επικυρωθούν σε συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 28 Ιουνίου.

Related Articles

Ferrari: Γιατί δεν υπογράφει τη συμφωνία για τις PU του 2026;

cars

Σκέφτεται να επιστρέψει στην F1 o Alonso

cars

Αυτά είναι τα νέα χρώματα της Williams

cars

Η ‘απρόσμενη’ πολ ποζίσιον του Φερστάπεν και το ρεκόρ του Σένα που ισοφάρισε στην Ίμολα

Bury

Πρόταση ανανέωσης στον Vettel αλλά…

cars

Vasseur και Wolff διαφωνούν με τα νέα ελαστικά της Pirelli χωρίς θερμαντικές κουβέρτες

cars

Formula 1: Εξετάζεται η εξισορρόπηση των κινητήρων σε όλες τις ομάδες

cars

Hamilton και Russell, ντριφτ και σλάλομ με τέσσερις Mercedes-AMG [video]

cars

F1: Ο Χάμιλτον έριξε νέα «χυλόπιτα» στη Ferrari

cars