CARSNEWS
F1 & RACES

Τα σχέδια των ‘Big-4’ για την τελική ευθεία του 2024: Ferrari

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν – σήμερα της Ferrari SF-24.

Το GP του Τέξας εγκαινιάζει την πρώτη από τις δύο τριάδες διαδοχικών GP που θα μας φέρουν στο τέλος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, στις 8 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι.

Οι αλλαγές που θα κάνουν οι ομάδες στα μονοθέσιά τους είτε για τον αγώνα του Τέξας είτε για κάποιον που ακολουθεί είναι πιθανότατα οι τελευταίες για φέτος. Ειδικά για την περίπτωση της Ferrari, η αποδοτικότητα των αλλαγών αυτών θα κρίνει, στα επόμενα δύο GP, αν θα συνεχίσει τη φετινή εξέλιξη του cavallino ή αν μετά το Μεξικό (27/10) θα στρέψει πλήρως την προσοχή της στο μονοθέσιο του 2025.

Η απόφαση αυτή της Ferrari θα εξαρτηθεί από το αν μετά τους δύο αγώνες της Βόρειας Αμερικής (Τέξας και Μεξικό) θα διατηρεί ακόμα ρεαλιστικές ελπίδες για το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ή τουλάχιστον για τη 2η θέση, απέναντι στη Red Bull, με στόχο τα επιπλέον εκατομμύρια δολάρια που τη συνοδεύουν. Αυτή τη στιγμή η Ferrari υστερεί κατά 75 βαθμούς της πρωτοπόρου McLaren και κατά 34 βαθμούς της RBR, και απομένουν για το τέλος της σεζόν 6 GP και επίσης 3 αγώνες Sprint.

Σήμερα, λοιπόν, συνεχίζουμε με το μονοθέσιο της Ferrari τη σειρά των άρθρων που ξεκίνησαν προχθές (3/10) με τη McLaren και συνεχίστηκαν χθες (4/10) με την RBR, που αφορούν στα σχέδια των τεσσάρων μεγάλων ομάδων για την “τελική ευθεία” του 2024.

Ferrari SF-24

Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στην καλοκαιρινή αναβάθμιση του ιταλικού μονοθεσίου, είδαμε τη Scuderia να εισάγει στο GP Ισπανίας το Μάιο ένα ολοκαίνουριο, πλήρως ανασχεδιασμένο δάπεδο. Το δάπεδο αυτό απέδιδε σημαντικά οφέλη στην αεροσήραγγα και στο CFD, αλλά στην πίστα επανέφερε ένα μεγάλο πρόβλημα των σύγχρονων μονοθεσίων του ground effect: τις αναπηδήσεις (porpoising) στις ευθείες και πολύ γρήγορες στροφές.

Μετά τον αγώνα της Βαρκελώνης, η ομάδα του Μαρανέλο προσπάθησε να κάνει εσπευσμένες διορθωτικές κινήσεις στο νέο της δάπεδο, και μάλιστα σε ορισμένους αγώνες (όπως στο Σίλβερστοουν) χρησιμοποίησε το παλιό δάπεδο που είχε εισάγει στον αγώνα της Ίμολα.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Σαρλ Λεκλέρ στο κόκπιτ της Ferrari SF-24 στο GP Σιγκαπούρης 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Όμως, μετά το τέλος του καλοκαιριού, η Scuderia εμφάνισε ένα καινούριο δάπεδο στους τελευταίους ευρωπαϊκούς αγώνες, έλυσε αποτελεσματικά το πρόβλημα, κέρδισε στη Μόντσα, εμφανίστηκε άκρως ανταγωνιστική στο Μπακού και στη Σιγκαπούρη (παρά την αστοχία του Σαββάτου στη Μαρίνα Μπέι) και επέστρεψε με αξιώσεις στη μάχη της κορυφής.

Είναι αλήθεια ότι οι πίστες που ακολουθούν στο πρόγραμμα δεν ταιριάζουν τόσο στην SF-24 όσο οι τρεις τελευταίες, αλλά για αυτόν ακριβώς το λόγο η Scuderia θα παρουσιάσει στο Τέξας ένα σύνολο αναβαθμίσεων του cavallino – το οποίο, σύμφωνα με τον διευθυντή Φρεντ Βασέρ, θα είναι το τελευταίο για φέτος.

Ο Γάλλος εξήγησε -μιλώντας στο γαλλικό δίκτυο Canal Plus- ότι η Ferrari δίνει πλέον την έμφασή της στο μονοθέσιο του, αλλά και ότι “θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να έχουμε ορισμένες αναβαθμίσεις και στον επόμενο αγώνα. Οι διαφορές είναι τόσο μικρές στους τελευταίους τέσσερις, πέντε, έξι αγώνες, που κάθε μικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει διαφορά”.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, στο GP Σιγκαπούρης 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia ενθαρρύνεται από το γεγονός ότι ο ρυθμός αγώνα που είχαν οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο δεύτερο stint της Σιγκαπούρης, με τη σκληρή γόμα, ήταν αντίστοιχος με εκείνον της κυρίαρχης McLaren. Κατά συνέπεια, κάποιες μικρές αεροδυναμικές βελτιώσεις αποσκοπούν να βελτιώσουν την απόλυτη ταχύτητα της SF-24 στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης.

Στη Σιγκαπούρη οι Ιταλοί παρουσίασαν την ανασχεδιασμένη εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου. Πληροφορίες από την Ιταλία αναφέρουν ότι η νέα αυτή εμπρός πτέρυγα σχεδιάστηκε για να επιτύχει το βαθμό ελαστικότητας που έχει και εκείνη της McLaren – προκειμένου να κάμπτεται περισσότερο (στα όρια των κανονισμών, όπως της McLaren) υπό βαρύ αεροδυναμικό φορτίο στις ευθείες – για να περιορίζεται, έτσι, η αντίσταση στον αέρα.

Και τώρα, γνωρίζοντας ότι οι όποιες μεγάλες παρεμβάσεις μπορεί να χαλάσουν την εξαίρετη ισορροπία της SF-24 που έχει ήδη επιτευχθεί, η Ferrari ετοιμάζει μικρές αεροδυναμικές τροποποιήσεις στο αμάξωμα και το δάπεδο.

Μία από αυτές, για παράδειγμα, αποσκοπεί στην ενίσχυση της άντωσης που παράγει το ρύγχος, και αυτό θα συμβάλλει περαιτέρω στη βελτίωση της ισορροπίας του cavallino.

Πάντως, αναμφίβολα κάποιες από αυτές τις αλλαγές δοκιμάζονται και για την άντληση δεδομένων σχετικά με το μονοθέσιο του ‘25 – κάτι που η Scuderia συνηθίζει να κάνει στο τέλος της κάθε σεζόν.

Related Articles

Στα όρια του… χουλιγκανισμού οι νέες Aston Martin Vantage και DBS

cars

Ο Brundle διατηρεί το σενάριο Hamilton-Ferrari

cars

Μίκαελ Σουμάχερ: Δυσάρεστα νέα για τον Γερμανό θρύλο της Formula 1, δέκα χρόνια μετά το ατύχημα

cars

F1: Μία σεζόν τελειώνει, μία άλλη ξεκινά!

cars

Leclerc set for new Ferrari F1 race engineer as Xavi Marcos moves role

cars

F1: Η ατάκα του Μπραντ Πιτ που κατέστρεψε το τρέιλερ της νέας ταινίας του

deleted-w9i2FI7l

Η FIA αναμένει… καρτερικά την Andretti

cars

Μάρκο: ‘Πρέπει να πάρουμε σοβαρά τα λόγια του Φερστάπεν ότι θα φύγει’

wp_update-GSkibItV

Τρομακτικό ατύχημα για τον Ζου – Έφυγε με ταχύτητα στις προστατευτικές μπαριέρες

cars