Μέχρι τώρα, η Rimac Automobili πρέπει να σου είναι γνωστή. Μία εταιρία που βρίσκεται στο προσκήνιο και στην αιχμή της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης εδώ και αρκετά χρόνια και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη όχι μόνο των πελατών της αλλά και εταιριών όπως η Porsche που επενδύει σημαντικά ποσά στην κροατική μάρκα, έφτασε πλέον στο σημείο να παρουσιάσει το δεύτερο μοντέλο παραγωγής. Ο λόγος για την Nevera που ονομάστηκε από τις ισχυρές και ξαφνικές καταιγίδες των κροατικών ακτών και αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου που γνωρίσαμε ως C_Two, έπειτα από 3 χρόνια αδιάκοπης εξέλιξης.
Αυτό σημαίνει ότι κάποια πράγματα έχουν αλλάξει και κάποια άλλα όχι. Ευτυχώς, ένα από αυτά που δεν άλλαξε δραστικά, είναι το κινητήριο σύνολο. Αμιγώς ηλεκτρικό φυσικά, αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό και είναι σε θέση να παράγει συνδυαστικά 1914 άλογα και 2.360 Nm ροπής. Τα λόγια είναι περιττά στην προκειμένη περίπτωση, οπότε θα αφήσουμε τους αριθμούς να σου ζωγραφίσουν μία εικόνα της ταχύτητας του Nevera: Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 1.85 δευτερόλεπτα ενώ το εντυπωσιακό ηλεκτρικό επιταχύνει στα 300 km/h από στάση σε 9.3 δευτερόλεπτα – περίπου 2.3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τους αρχικούς στόχους της Rimac. Για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων με ενέργεια φροντίζει μία συστάδα μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 120 kWh που είναι αποθηκευμένη στο πάτωμα του οχήματος και παρέχει αυτονομία της τάξης των 550 χιλιομέτρων περίπου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μπαταρία αποτελεί δομικό μέρος του monocoque, αυξάνει την ακαμψία κατά 37% και η τοποθέτηση της εξασφαλίζει κατανομή 48:52. Η Rimac αναφέρει δε ότι το κεντρικό monocoque είναι η μεγαλύτερη ενιαία, ανθρακονημάτινη δομή σε ολόκληρη την βιομηχανία αυτοκινήτου!
Αλλαγμένο προς το καλύτερο είναι το design, παρότι σε πρώτη φάση δεν είναι ιδιαίτερα εμφανές. Οι μικρές τροποποιήσεις που έχουν γίνει όμως, έχουν βελτιώσει κατά 34% την αεροδυναμική απόδοση σε σύγκριση με το C_Two και η βελτιωμένη ροή του αέρα σε νευραλγικά σημεία όπως τα φρένα και οι κινητήρες έχει οδηγήσει σε αύξηση της ψύξης κατά 30% σε χαμηλές ταχύτητες. Άξιο αναφοράς είναι και το ότι συγκεκριμένα μέρη του αμαξώματος (βλ. πάτωμα, καπό, διαχύτης και αεροτομή) κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο ανάλογα με την ροή του αέρα ενώ η Nevera διαθέτει και αεροδυναμικά modes με το “High Downforce” να αυξάνει την… downforce κατά 326% και το “Low Drag” να μειώνει τις αντιστάσεις κατά 17.5%.
Προηγμένα είναι και τα ηλεκτρονικά της νέας δημιουργίας της Rimac που δεν διαθέτει κάποιο σύστημα ευστάθειας ή ελέγχου πρόσφυσης αλλά ένα ενοποιημένο σύστημα που ονομάζεται “All-wheel Torque Vectoring 2”, το οποίο ρυθμίζει με ακρίβεια την κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό κάνοντας περίπου 100 υπολογισμούς το δευτερόλεπτο και εξασφαλίζοντας απείρως μεταβλητές δυναμικές αντιδράσεις στις εκάστοτε συνθήκες. Κάτι ακόμα που οφείλουμε να αναφέρουμε είναι ότι η Rimac λανσάρει την Nevera ως τον απόλυτο συνδυασμό ενός ικανότατου hypercar με ένα grand tourer και αυτό, εκτός από τον τρόπο που συμπεριφέρεται στον δρόμο, είναι εμφανές και στην καμπίνα με 3 οθόνες υψηλής ευκρίνειας, πολυτελή υλικά και άφθονους χώρους για δύο επιβάτες και τις αποσκευές τους. Κι όταν υπάρχει η ανάγκη για αύξηση του ρυθμού, η Nevera διαθέτει και έναν ψηφιακό “Driving Coach” που χρησιμοποιεί τα δεδομένα από τους 12 αισθητήρες υπερήχων, 13 κάμερες, 6 radars και το λειτουργικό σύστημα της Nvidia, Pegasus για να αντλεί πληροφορίες για μία σειρά πιστών και να καθοδηγεί τόσο οπτικά όσο και ακουστικά τον οδηγό!
Εννοείται δε, ότι το Rimac Nevera δεν θα είναι φθηνό. Η κροατική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μόλις 150 αυτοκίνητα και το κάθε ένα από αυτά θα κοστίζει τουλάχιστον 2 εκατομμύρια ευρώ, πριν τις όποιες… εξτραβαγκάν επιλογές των ιδιοκτητών.
The post Το Rimac Nevera θέτει τα standards με 1900 ίππους! first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr