CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Εμίλια Ρομάνια: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά, στρατηγική

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, η νίκη του Max Verstappen στο GP Εμίλια Ρομάνια, αν και πολύ πιθανή, ίσως να μην πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Αν η δυσκολία του Ολλανδού Πρωταθλητή να κατακτήσει εχθές την pole position αποτελεί ένδειξη και για το ρυθμό αγώνα, τότε αναμένεται να έχει μάχη στα χέρια του με τον Lando Norris, και ενδεχομένως και τις Ferrari.

O Norris έχει προωθηθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης, έπειτα από την ποινή 3 θέσεων που δέχθηκε από τους αγωνοδίκες ο team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri. H Red Bull δυσκολεύτηκε να βρει το ιδανικό στήσιμο για το αναβαθμισμένο της μονοθέσιο, και παρά τον εκπληκτικό γύρο του Verstappen στο τέλος του Q3, το slipstream που του έδωσε ο Nico Hulkenberg ήταν αυτό που εξασφάλισε στον Ολλανδό την pole position.

Ο Verstappen κατάφερε να εξασφαλίσει 7 ώρες ύπνου, παρότι συμμετείχε στον εικονικό αγώνα 24 Ωρών του Nurburgring. Έχοντας αλλάξει το στήσιμο στην RB20, ο Verstappen δηλώνει ότι δεν ξέρει τι να περιμένει από το ρυθμό αγώνα, σε μία πίστα που ευνοεί τα δυνατά σημεία της McLaren, δηλαδή τις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ λάμπουν δια της απουσίας τους οι μεγάλες ευθείες και οι αργές στροφές, όπου δυσκολεύεται η MCL38.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δηλώνει ότι οι αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στον προηγούμενο αγώνα, το GP Μαϊάμι, έχουν -για μία ακόμη φορά- αποδώσει μεγαλύτερο κέρδος από αυτό που προέβλεπαν οι προσομοιώσεις του εργοστασίου.

Ο Stella δήλωσε ότι όταν το μονοθέσιο λειτουργεί σωστά, υπάρχει επιπλέον κέρδος, πιθανότατα διότι οι οδηγοί μπορούν να το εμπιστευτούν περισσότερο και να αντλήσουν κάτι παραπάνω από αυτό. Επίσης, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες που αναμένεται να επικρατήσουν στο σημερινό αγώνα χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο βροχής.

F1 - GP Εμίλια Ρομάνια 2024, Πρόσφυση ελαστικών στην εκκίνηση

Στο στρατόπεδο της Ferrari, ο Carlos Sainz δήλωσε ότι ο Τύπος είχε υπερεκτιμήσει τα κέρδη που θα έφερνε το πακέτο αναβαθμίσεων της Ferrari, παρότι στην ομάδα γνώριζαν ότι η αύξηση απόδοσης κυμαινόταν στα επίπεδα που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Charles Leclerc έχασε εχθές πολύ χρόνο στην τελική του προσπάθεια στο Q3 διότι δεν είχε καταφέρει να προετοιμάσει ιδανικά τα ελαστικά του.

Αλλά στις ελεύθερες δοκιμές, η Ferrari έδειξε πολύ ενθαρρυντικό ρυθμό αγώνα. Ωστόσο, τα προσπεράσματα στην πίστα της Imola είναι αρκετά δύσκολα και αυτό θα λειτουργήσει ίσως εναντίον της Scuderia, η οποία ελπίζει και στη βροχή. Από την πλευρά του, ο Leclerc, που εκκινεί από την 3η θέση, εμπρός από τον Sainz και τον Piastri. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν ο Αυστραλός θα καταφέρει να απειλήσει τις Ferrari.

Πολλά θα κριθούν στην εκκίνηση, καθώς η απόσταση του grid από την πρώτη στροφή (που είναι το chicane της Tamburello), είναι μία από τις μεγαλύτερες της σεζόν, και ένα στραβοπάτημα στο ξεκίνημα μπορεί να κοστίσει ακριβά. Η ιδανική στρατηγική αναμένεται να είναι το 1 pit stop (εκκίνηση με μέση γόμα και μετάβαση στη σκληρή), λόγω της χαμηλής καταπόνησης των ελαστικών και του υψηλού χρονικού κόστους των pit stop, λόγω του μεγάλου μήκους του pit lane.

F1 - GP Εμίλια Ρομάνια 2024, Ταχύτερες στρατηγικές

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola: «Αν κάνει ζέστη, τότε δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με την προθέρμανση του σκληρού ελαστικού και το undercut (όταν ο οδηγός που ακολουθεί επισκέπτεται τα pits πριν από αυτόν που καταδιώκει, για να περάσει μπροστά) θα μπορούσε να είναι ισχυρό. Αν οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλότερες, τότε προφανώς η σκληρή γόμα θα δυσκολευτεί λίγο με το ζέσταμα».

Οι δύο οδηγοί της Red Bull (με τον Sergio Perez να εκκινεί 11ος), έχουν εξασφαλίσει για τον αγώνα δύο φρέσκα σετ σκληρής γόμας και ένα μέσης, όπως και ο Norris. Απλά ο Βρετανός έχει μεταχειριστεί (για έναν αναγνωριστικό γύρο) τη σκληρή γόμα. H McLaren έχει διαφυλάξει 1 σκληρό σετ (ελαφρώς πατημένο) και 2 φρέσκα μέσης γόμας για τον Piastri, ενώ οι οδηγοί της Ferrari έχουν ένα νέο σετ σκληρών ελαστικών και ένα σετ μέσης γόμας, καθώς και ένα αρκετά μεταχειρισμένο (στο Q1) σετ μέσης γόμας.

F1 - GP Εμίλια Ρομάνια 2024, Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό

Το ίδιο συμβαίνει και με τον George Russell, αλλά το δικό του μεταχειρισμένο σετ μέσης έχει κάνει μόνο έναν αναγνωριστικό γύρο στο Q1. O Lewis Hamilton έχει δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας (και ένα σκληρής), αλλά ο ρυθμός αγώνα της βελτιωμένης Mercedes, δύσκολα θα της επιτρέψει να απειλήσει τους προπορευόμενους. Στη χειρότερη περίπτωση, ίσως αναγκαστεί να δώσει μάχη με τις Racing Bulls.

Στο στρατόπεδο της Aston Martin υπάρχει απογοήτευση με την απόδοση του μεγαλύτερου πακέτου αναβαθμίσεων που έχει προγραμματίσει η βρετανική ομάδα για τη φετινή σεζόν. Ο Fernando Alonso έχει ήδη ξεγράψει τον αγώνα και σκέφτεται το GP Μονακό. Αντί για προτελευταίος, ο Ισπανός θα εκκινήσει από το pit lane (πιθανώς με κόντρα στρατηγική), λόγω αλλαγής ρυθμίσεων στην ανάρτηση του μονοθεσίου του για τον αγώνα.

F1 - GP Εμίλια Ρομάνια 2024, Σειρά εκκίνησης

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

ANT1/ANT1+: Formula 1- To 13o Grand Prix έρχεται Κυριακή 21/7!

Bury

Πότε θα αποκαλυφθεί η νέα Ferrari;

cars

Formula1: Χάμιλτον, Φερστάπεν και η άλλη παρέα πάνε Βραζιλία

cars

Σε «ρυθμούς» Formula 1 η Θεσσαλονίκη

cars

Το δυστύχημα που «σημάδεψε» τον Nigel Mansell (video)

cars

LIVE TV: Δείτε την παρουσίαση της νέας Ferrari SF-24 (vid)

cars

Formula 1: Η Red Bull «κερδίζει» έδαφος το 2024, ο μεγάλος αντίπαλος χάνει πραγματικά έδαφος

cars

Βασέρ: Πρέπει να επισπεύσουμε τις αναβαθμίσεις μας

Bury

F1: Η απάντηση της FIA στις 7 ομάδες!

cars