Η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει χωριστεί σε δύο μεγάλα στρατόπεδα: το ένα “φιλοξενεί” τους υπέρμαχους της πετρελαιοκίνησης. Αυτούς που πιστεύουν ότι το diesel έχει μέλλον ακόμα και είναι πάρα πολύ νωρίς για να μιλάμε για την κατάργηση του. Στο άλλο, κατατάσσονται εταιρίες που έχουν ήδη “ξεγράψει” την πετρελαιοκίνηση – είτε σαν φιλοσοφία, είτε πρακτικά μέσω της κατάργησης των συγκεκριμένων κινητήρων από την γκάμα τους – βλ. Suzuki και Mitsubishi (με εξαίρεση τα pickups της τελευταίας), Nissan, Toyota κλπ.
Σε αυτές τις εταιρίες θα προστεθεί και η Honda που σύμφωνα με δημοσίευμα έγκυρου μέσου, θα διακόψει σταδιακά τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με σκοπό να τις καταργήσει εντελώς μέχρι το 2021. Την θέση τους, άτυπα τουλάχιστον, θα πάρουν εξηλεκτρισμένα και αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολο με στόχο να “εξηλεκτρίσει” ολόκληρη την γκάμα της στην Ευρώπη μέχρι το 2025! Ο μεγάλος στόχος φυσικά παραμένει: η ιαπωνική εταιρία θέλει οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελούν τα 2/3 των συνολικών μέχρι το 2030 ενώ αυτή τη στιγμή δεν αναπαριστούν ποσοστό μεγαλύτερο του 10%.
Κάπως έτσι, η Honda αποφάσισε και ανακοίνωσε ότι ο βέλτιστος τρόπος να επιτευχθεί το όριο των 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο για το 95% των αυτοκινήτων που πουλά μέχρι το 2021, όπως ορίζουν οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι ο εξηλεκτρισμός. Για την ίδια άλλωστε, η μετάβαση στην εποχή του εξηλεκτρισμού έχει ήδη ξεκινήσει καθώς το νέο CR-V ήδη δεν προσφέρει κάποιον πετρελαιοκινητήρα αλλά ένα υβριδικό σύνολο αντ’ αυτού ενώ το νέο Jazz θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό.