Ποιος θα το περίμενε όταν παρουσιαζόταν το πρωτότυπο “BJ” πίσω στο μακρινό 1951, ότι 68 χρόνια μετά, όχι μόνο θα εξακολουθούσε να υπάρχει και να πωλείται η έκδοση παραγωγής του αλλά θα ξεπερνούσε και τις 10 εκατομμύρια πωλήσεις; Πιθανώς η ίδια η Toyota που “εμπνεύστηκε” το BJ από το κλασικό Jeep που έφτασε στο κατώφλι της Ιαπωνίας κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Κορέας. Τότε ξεκίνησε η εξέλιξη του “Toyota Jeep” για να φτάσουμε στο 1954 και την επίσημη μετονομασία του σε “Land Cruiser” από τον τεχνικό διευθυντή της Toyota, Hanji Umehara.
Το 1954 ήρθε η 2η γενιά του μοντέλου και η μεταμόρφωση του σε κάτι που θα ήταν περισσότερο ελκυστικό στο κοινό. Περισσότερο άνετο και εκνευριστικά αξιόπιστο, το “20 Series” Land Cruiser ήταν αυτό που έκανε γνωστό το όνομα σε πολλά μέρη του κόσμου. Για πολλές αγορές, το Land Cruiser ήταν το πρώτο Toyota που γνώριζαν και σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, αναπαριστούσε το 38,2% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Ιαπωνίας το 1957!
Το ξεκίνημα ήταν αργό και δύσκολο αλλά από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 και έπειτα ήρθε η απογείωση. Οι πωλήσεις του Land Cruiser αυξάνονταν χρόνο με τον χρόνο και σήμερα, το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε περίπου 170 χώρες με τις ετήσιες πωλήσεις του να κυμαίνονται στην περιοχή των 400.000 αυτοκινήτων. Επιπλέον, το Land Cruiser είναι το αυτοκίνητο που επιλέγεται πολλές φορές για σκληρές αποστολές: Στην Αφρική, χρησιμοποιείται πολλές φορές για ανθρωπιστικές αποστολές. Στην Αυστραλία παρέχει κινητικότητα σε ορυχεία, ενίοτε 1.600 μέτρα κάτω από την επιφάνεια ενώ στην Κόστα Ρίκα, βρίσκουμε το Land Cruiser σαν αγριοκάτσικο ακόμα και σε υψόμετρο 3.500 μέτρων να κινείται σε πλαγιές όπου ακόμα και οι άνθρωποι δυσκολεύονται να σταθούν.
Έπειτα από 14 διαφορετικές εκδόσεις και 68 χρόνια συνεχόμενης παρουσίας στην αγορά, το Land Cruiser έχει εξελιχθεί σε ένα έμβλημα της αυτοκίνησης που στηρίζεται στην κληρονομιά του αλλά συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του όποτε και όπου χρειαστεί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ιστορία του Land Cruiser δεν σταματά στα 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα.