Η νοσταλγία είναι καλή, αρκεί να μην σε κρατάει πίσω αλλά η Citroen, έχοντας καταφέρει να επιζήσει μία πολύ δύσκολη περίοδο που την έφερε κοντά στην χρεοκοπία το 2013, αγναντεύει το μέλλον με αισιοδοξία διαθέτοντας μία στρατηγική που ναι μεν διατηρεί τις ιστορικές αξίες της αλλά βάζει στο παιχνίδι και την τεχνολογία. Γιατί προφανώς ο κόσμος πάντοτε θα περιμένει άνεση και δημιουργικότητα από την Citroen αλλά αυτές είναι δύο έννοιες με πολλαπλές εκφάνσεις και ενδεχομένως, ερμηνείες.
Οι πρώτες δύο φάσεις του πλάνου της γαλλικής εταιρίας περιελάμβαναν την ανανέωση του best seller της στην Ευρώπη, C3, το ολοκαίνουριο C4 Cactus και το λανσάρισμα των δύο Aircross (C3 και C5) ώστε να εκμεταλλευτεί εμπορικά την δημοτικότητα των SUVs. Τώρα, περιμένουμε την παρουσίαση ενός ολοκαίνουριου μεσαίου hatchback και ένα μεγάλο sedan-ναυαρχίδα αλλά αυτό που έχει περισσότερη σημασία από τα μοντέλα, είναι η διατήρηση μίας εταιρικής ταυτότητας που θα ξεπερνά τα όρια του design. Προφανώς, ότι παρουσιάζεται πρέπει να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Citroen αλλά η μάρκα δεν είναι μόνο ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων της. Ένας άλλος πυλώνας είναι η άνεση και για την ακρίβεια με μία “μοντέρνα προσέγγιση” όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Linda Jackson, CEO της Citroen.
Άνεση δεν σημαίνει μόνο “μαλακή” ανάρτηση και βολικά καθίσματα αλλά συνδεσιμότητα, πιο απλά ταμπλό, αποθηκευτικοί χώροι, ποιότητα αέρα και μείωση της “συμφόρησης” σε επίπεδο τεχνολογίας, design και χειριστηρίων. Η στρατηγική αυτή φαίνεται πως έχει αποτέλεσμα στην Ευρώπη, με την Citroen να έχει παραδώσει 1,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2018 και να είναι εντός του στόχου του 5% μεριδίου αγοράς και το πιο σημαντικό απ’ όλα, αυτή η ανάπτυξη είναι βιώσιμη. Το επόμενο στοίχημα είναι οι αναπτυσσόμενες αγορές, εκεί όπου η γαλλική φίρμα πρέπει να δουλέψει πολύ πάνω στην μείωση του κόστους.
Ένα παράδειγμα αφορά στην αγορά της Ινδίας και ένα project που ονομάζεται “C-Cubed” (cool, comfortable & clever) και προγραμματίζεται για το 2021. Η Citroen πρέπει να εστιάσει ευφυώς στην μείωση του κόστους και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου. Η Jackson δήλωσε ότι “τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι φορτωμένα με τόση τεχνολογία που οι πελάτες δεν χρησιμοποιούν ούτε την μισή” κι έτσι πρέπει να αποσαφηνιστεί τι είναι σημαντικό για το αγοραστικό κοινό, ώστε να αφαιρεθούν τα υπόλοιπα. Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα άσκηση όχι μόνο για την Ινδία και τις ειδικές συνθήκες των αναπτυσσόμενων αγορών, αλλά παγκόσμια. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ανάμεσα σε όλα αυτά, υπάρχουν και τα πλάνα εξηλεκτρισμού της γκάμας με την Jackson να επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά ότι το 100% των νέων αυτοκινήτων της από το 2025 και έπειτα, θα διαθέτουν κάποια μορφή εξηλεκτρισμού.