CARSNEWS
AUTONEWS

Μία νέα, συναρπαστική ημέρα ξημερώνει στην F1 το 2021.

Εδώ και αρκετό καιρό η Formula 1 ψάχνει να βρει τον δρόμο της. Θέλει να γίνει πιο ελκυστική στο νεότερο κοινό και να ξαναγίνει συναρπαστική για όλους ενώ παράλληλα, πρέπει να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της προφίλ και να προσφέρει μία βιώσιμη εναλλακτική για όποιον κατασκευαστή θέλει να ασχοληθεί με το σπορ. Πρέπει να διευρύνει την βάση της σε κάθε τομέα λοιπόν και αυτό είναι εφικτό μόνο με ριζικές αλλαγές τους τεχνικούς και όχι μόνο, κανονισμούς, όπως αυτές που ανακοινώθηκαν εχθές το βράδυ για το 2021.

Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν ως προσχέδιο, είναι το αποτέλεσμα περισσότερων από 2 χρόνων δουλειάς και έχουν δύο βασικούς στόχους: τα μονοθέσια πρέπει να είναι καλύτερα “εξοπλισμένα” για μάχες μέσα στην πίστα και ο ανταγωνισμός πρέπει να εξισορροπηθεί. Αυτοί είναι οι δύο πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να οικοδομηθεί η F1 στα χρόνια που έρχονται και οι νέοι κανονισμοί δείχνουν πως κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση.

Εμφανισιακά και αεροδυναμικά, τα μονοθέσια του 2021 θα είναι πολύ πιο απλά από αυτά που βλέπουμε τώρα στις πίστες. Η εμπρός αεροτομή θα απλουστευθεί σημαντικά, τα bargeboards θα καταργηθούν εντελώς ενώ θα υπάρχει και μία έμφαση στην εκμετάλλευση του φαινομένου των ground effects. Χαρακτηριστικό της προσπάθειας που έγινε κατά την διαμόρφωση των κανονισμών είναι το γεγονός ότι ένα μονοθέσιο που ακολουθεί ένα άλλο σε κοντινή απόσταση, θα διατηρεί το 86% της downforce που παράγει έναντι του 55% που διατηρεί τώρα! Κατά τα άλλα, οι ζάντες ελαφρού κράματος θα μεγαλώσουν στις 18 ίντσες ενώ μεγαλύτερα (από τα 278mm στα 330mm) θα είναι και τα φρένα που “κρύβονται” στο εσωτερικό τους.

Όσον αφορά στα μηχανικά, η τρέχουσα διάταξη με τον υβριδικό, twin-turbo V6 των 1,6 λίτρων θα διατηρηθεί ενώ θα υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στα υλικά, standard αντλία καυσίμου και αυξημένο βάρος – γεγονός που σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αλλαγές, αυξάνει το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου από τα 743, στα 768 κιλά. Η ανάρτηση των μονοθεσίων θα απλουστευθεί με την πλήρη κατάργηση των υδραυλικών συστημάτων και στον τομέα του κιβωτίου ταχυτήτων, οι ομάδες θα καταθέσουν ένα σχέδιο το οποίο θα “παγώσει” για 5 χρόνια ώστε να μειωθεί το κόστος. Ούτως ή άλλως, η F1 σκοπεύει να θέσει ένα σκληρό όριο της τάξης των 135 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως στον προϋπολογισμό της εκάστοτε ομάδας, με το όριο αυτό να αφορά 21 αγώνες και να αυξάνεται ή να μειώνεται κατά 1 εκατομμύρια για κάθε αγώνα πάνω ή κάτω από αυτόν τον αριθμό. Φυσικά, εξαιρούνται έξοδα όπως οι μισθοί των οδηγών και των “3 υψηλότερα ιστάμενων”, το marketing, τα bonus στο τέλος του έτους και το κόστος συμμετοχής.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι αλλαγές θα έχουμε και στο format διεξαγωγής των αγώνων με την διάρκεια του κάθε ενός να ορίζεται πλέον στις 3 ημέρες από τις 4 που είναι μέχρι σήμερα (3 ημέρες αγωνιστική δράση και 1 ημέρα δραστηριότητες εκτός πίστας). Για να δούμε. Μπορεί η Formula 1 να βρει την… φόρμουλα για να φέρει πίσω το κοινό της και να προσελκύσει νέο; Μπορεί να γίνει θεαματική; Αν μη τι άλλου, με τους νέους κανονισμούς φαίνεται πως η FIA και οι νέοι ιδιοκτήτες ακούνε τον κόσμο.

Related Articles

Mercedes E Class Coupe 220d. Διαχρονική γοητεία

cars

Επιτέλους, αυτή είναι η ηλεκτρική BMW iX3!

cars

Alpina D3 S. Η δύναμη του diesel σε sedan ή station wagon!

cars

Renault Symbioz: Το νέο Γαλλικό compact C-SUV με την ελληνική χροιά

cars

Κιργιστάν: Επτά νεκροί, ανάμεσά τους παιδιά, από κατολισθήσεις λάσπης

deleted-w9i2FI7l

Ο Στέφανος Κασσελάκης επισκέφτηκε ψαροταβέρνα μαζί με άλλους νεοσύλλεκτους μετά την παρέλαση στη Θήβα

cars

J2US: Ο Στέλιος Δρουμαλιάς επανήλθε με την εκρηκτική Αποστολία Ζώη, στη θέση της Άντζελας Δημητρίου

Bury

Αποκαλύψεις για τη δολοφονία στη Χαλκίδα – Ο δράστης πήγε στο σπίτι της 63χρονης και θρηνούσε μαζί με την κόρη της

Bury

Σεισμός τα ξημερώματα στην Κεφαλονιά

Bury