CARSNEWS
NEW MODELS

Ποιά αυτοκίνητα προτίμησαν οι Έλληνες για το 2019

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνέχισε για ακόμη μια χρονιά την ανοδική της πορεία, χωρίς ωστόσο να έχει καταφέρει να φθάσει στο επίπεδο εκείνο που της αρμόζει με βάσει τα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά της.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία) και τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) το 2019 ταξινομήθηκαν 114.110 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι των 103.431 της περιόδου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2018, γεγονός που σημαίνει άνοδος 10,3%. Μάλιστα, πιο εντυπωσιακές ήταν και οι επιδόσεις του Δεκεμβρίου, καθώς οι ταξινομήσεις ανήλθαν στις 6.598 μονάδες, αυξημένες κατά 23,6% εάν συγκριθούν με τις 5.337 του αντίστοιχου περυσινού μήνα.

Κάνοντας μια πιο ποιοτική ανάλυση των στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας, θα δούμε πώς οι Έλληνες, επέλεξαν τα μικρά αυτοκίνητα, αλλά και τα SUV, ακολουθώντας την Ευρωπαϊκή τάση. Μάλιστα τα SUV που πλέον «αναπτύσσονται» και στο B-Segment (αυτοκίνητα δηλαδή όπως το VW T-Cross, Skoda Kamiq ή το άρτι αφιχθέν Peugeot 2008) πήραν το μερίδιο του λέοντος: 32,9% συγκέντρωσε η κατηγορία B (αυτοκίνητα όπως το Toyota Yaris, το Ford Fiesta) και 13,1% η B-SUV!

Διαβάστε ακόμη

Συγκριτικό Τεστ: To VW T-Cross απέναντι στον ανταγωνισμό!

Διατήρησε της δυνάμεις της και η C κατηγορία (αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz A-Class, το Ford Focus, η Toyota Corolla) με ποσοστό 13,10%, ενώ στα ίδια επίπεδα (13,5%) κινήθηκαν και τα C-SUV (π.χ.  Hyundai KonaVW T-ROC).

Οι Έλληνες φαίνεται να γυρίζουν την πλάτη στο ντήζελ, καθώς το 65,1% πέρσι επέλεξε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο (26,6% ήταν τα πετρελαιοκίνητα ), ενώ αυξητική ήταν η τάση στα BEV-PHEV υβριδικά οχήματα (με σύστημα επαναφόρτισης των μπαταριών τους) που απέσπασαν μερίδιο 5,18%.

Κλείνοντας να αναφέρουμε πως αυξημένες ήταν και οι ταξινομήσεις των νέων ελαφρών και βαρέων φορτηγών ( 15,8%), των νέων λεωφορείων ( 38,4%) και των νέων δικύκλων άνω των 50 κυβικών εκατοστών ( 14,5%).

Αναλυτικά οι πωλήσεις της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου για το 2019

                   
  Δεκέμβριος 2019 Δεκέμβριος 2018 Μεταβολή            
Καινούργια επιβατικά 6.598 5.337 23,60%            
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 706 586 20,50%            
Καινούργια λεωφορεία 18 47 -61,70%            
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 1.312 1.185 10,70%            
                   
  Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 Μεταβολή            
Καινούργια επιβατικά 114.110 103.431 10,30%            
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 8.399 7.256 15,80%            
Καινούργια λεωφορεία 364 263 38,40%            
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 38.230 33.378 14,50%            
                   
                   
Segment Δεκέμβριος 2019 Δεκέμβριος 2018 Διαφορά Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2018 Διαφορά      
(μονάδες μεριδίου) (μονάδες μεριδίου)      
A 10,70% 14,10% -3,4 14,10% 14,80% -0,7      
A-SUV 0,40% 0,80% -0,4 1,30% 1,20% 0,1      
B 21,70% 29,50% -7,8 32,90% 35,70% -2,8      
B-SUV 18,50% 12,50% 6 13,10% 9,80% 3,3      
C 15,30% 14,60% 0,7 13,50% 15,50% -2      
C-SUV 23,90% 22,40% 1,5 18,30% 15,60% 2,7      
D 1,90% 1,30% 0,6 1,50% 1,90% -0,4      
D-SUV 5,30% 2,60% 2,7 2,50% 2,30% 0,2      
E 0,10% 0,20% -0,1 0,20% 0,30% -0,1      
E-SUV 0,50% 0,50% 0 0,30% 0,30% 0      
F-G 0,00% 0,10% -0,1 0,00% 0,00% 0      
F-G-SUV 0,10% 0,20% -0,1 0,10% 0,10% 0      
(Total SUV) -48,70% -39,10% ( 9,6) -35,50% -29,20% ( 6,3)      
SPORTS 0,30% 0,10% 0,2 0,20% 0,20% 0      
MPV 0,30% 0,40% -0,1 0,20% 0,30% -0,1      
MPV-M/COMBI 0,90% 0,50% 0,4 1,70% 2,00% -0,3      
  100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0      
                   
                   
  Δεκέμβριος 2019 Δεκέμβριος 2018 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Ιανουάριος – Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς Μερίδιο αγοράς Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Δεκέμβριος 2019 Δεκέμβριος 2018 στην ΕΕ στην ΕΕ
    Ιαν.-Σεπ. ‘19* Ιαν.Σεπ. ‘18*
Βενζίνη 62,60% 57,00% 5,6 65,10% 59,30% 5,8 59,30% 56,50% 2,8
Πετρέλαιο 27,10% 35,50% -8,4 26,60% 35,70% -9,1 30,90% 36,40% -5,5
Υβριδικά (HEV) 7,20% 5,80% 1,4 5,80% 3,80% 2 5,50% 3,70% 1,8
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 0,70% 0,50% 0,2 0,40% 0,30% 0,1 2,60% 1,80% 0,8
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,30% 1,20% 1,1 1,40% 1,00% 0,4 1,70% 1,50% 0,2
Υγραέριο  0,00% 0,00% 0 0,60% 0,00% 0,6
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
                   
                   
  Νοέμβριος 2019 Νοέμβριος 2018 Μεταβολή Ιανουάριος –Νοέμβριος 2019 Ιανουάριος -Νοέμβριος 2018 Μεταβολή      
ΕΕ(1) 1.175.959 1.121.416 4,90% 14.123.228 14.160.471 -0,30%      
ΕΕ 15(2) 1.055.094 1.012.379 4,20% 12.751.109 12.845.716 -0,70%      
ΕΕ(1) EFTA(3) 1.210.860 1.158.554 4,50% 14.542.126 14.585.602 -0,30%      
Ελλάδα 7.464 6.893 8,30% 107.512 98.094 9,60%      
                   

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Στελέχη των εταιριών θεωρούν ότι ο Κορωνοϊός βοηθά στην αυτόνομη οδήγηση!

cars

Γιατί ένα ηλεκτρικό όχημα απαιτεί ειδικά ελαστικά;

cars

Αμετανόητος πειρασμός η νέα BMW M4

cars

Το Toyota Aygo συνεχίζει ως ηλεκτροκίνητο

cars

Τον Σεπτέμβριο το νέο Dacia Sandero;

cars

Ανανέωση για τη Lamborghini Urus

cars

Daimler & Volvo προχωρούν σε συνεργασία στις κυψέλες καυσίμου

cars

Αγροτικό σκορπά την καταστροφή σε terminal αεροδρομίου

cars

Τα “ασημένια βέλη” θα κάνουν πιο γρήγορο, σύγχρονο και απολαυστικό το ταξίδι με το τρένο!

cars