CARSNEWS
NEW MODELS

Η Toyota εξελίσσει κυψέλες καυσίμου και για σκάφη

Δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα αεροπλάνα που επιβαρύνουν καθημερινά τον πλανήτη με χιλιάδες τόνους ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα συντελώντας στην κλιματική αλλαγή. Η ναυσιπλοΐα συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτούς που ευθύνονται για όλη κατάσταση και για αυτό εδώ και χρόνια έχουν αρχίσει να μπαίνουν ειδικά φίλτρα και «καταλυτικά» συστήματα, ενώ προωθείται ιδιαίτερα και η κίνηση με LNG (υγροποιημένο συμπιεσμένο φυσικό αέριο).

Μία από τις μελλοντικές εφαρμογές αναμένεται να είναι και η επιλογή των fuel cells, αλλά αυτή η τεχνολογία στα σκάφη έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά της. Πάντως, υπάρχουν αρκετές πρωτότυπες ιδέες όπως το πρόγραμμα Energy Observer, το οποίο ξεκίνησε το ταξίδι στην υδρόγειο το πριν από δύο χρόνια και θα το ολοκληρώσει το 2022.

Το σύστημα πρόωσης καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια από την «καύση» υδρογόνου στις κυψέλες καυσίμου. Το ενδιαφέρον είναι πως το υδρογόνο δεν έρχεται από κάπου έτοιμο, αλλά παράγεται επί τόπου από το θαλασσινό νερό. Η Toyota ανακοίνωσε πως το Energy Observer απέκτησε και μια νέα μονάδα fuel cell με στοιχεία ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο Mirai.

Τo Energy Observer έχει μήκος 31 μέτρα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 4/5 knots (8 με τα πανιά) και φιλοξενεί 8 άτομα του πληρώματος. Μέχρι τώρα έχει επισκεφτεί 25 χώρες, 48 λιμάνια και έχει διανύσει περίπου 18.000 ναυτικά μίλια μέσα σε 3 χρόνια.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Οδηγούμε την χαρισματική Mercedes-Benz GLB 200 163PS 2WD 7G-DCT

cars

Ανακοινώθηκε το Βέλγιο αντί της Ιαπωνίας

cars

Chase Carey: Πρωτάθλημα 15-18 αγώνων από το καλοκαίρι

cars

Πιθανή ενίσχυση της συνεργασίας Daimler-Renault στην ηλεκτροκίνηση

cars

Αυτό το VW είναι πιο καθαρό κι από τα χέρια σου!

cars

Volvo P1800 Cyan: Παντρεύοντας το παλαιό με το νέο

cars

Kι όμως αυτή είναι μια Ford Mustang

cars

Οδηγούμε τη νέα γενιά του θρυλικού VW Golf GTI

cars

Πόσα θα δίνατε γι’ αυτό το Volkswagen Kombi του 1975;

cars