CARSNEWS
AUTONEWS

Δεν θα μπορούσαν να μην χορέψουν

Ο χορός άλλαξε και τα βήματα του καινούργιου χορού είναι πιο γρήγορα όπως και ο ρυθμός που πρέπει να ακολουθήσεις αν θέλεις να μείνεις στον κύκλο του! Τέλος όμως με τα μεταφορικά για να διευκρινίσω ότι πρόκειται για την ηλεκτροκίνηση και στον νέο κύκλο μίας νέας μπίζνας που άνοιξε και λέγεται δίκτυα διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος με σταθμούς φόρτισης σε όλο τον πλανήτη! Ποιες εταιρίες λοιπόν διαθέτουν κορυφαία δίκτυα διανομής με σημεία πώλησης, τα οποία μάλιστα σε μεγάλο μέρος ανήκουν στις ίδιες, και έχουν υψηλότατη τεχνογνωσία αφού δραστηριοποιούνται από τις αρχές του 20ου αιώνα;. Μα οι πετρελαϊκές φυσικά και το πράγμα αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον διότι όταν λέμε πετρελαϊκές δεν εννοούμε όλες αλλά μόνο μερικές αφού μόνο αυτές μπορούν να παίξουν τόσο «χοντρό παιχνίδι»!

Από πιο κοντά

Ας αρχίσουμε λοιπόν με τις εξελίξεις που γνωρίζουμε μέχρι τώρα για όλο το έργο που έχει ξεκινήσει εδώ και πέντε χρόνια, για να γράψουμε και σε ποιες πετρελαϊκές αναφερόμαστε ενώ προς το τέλος του κειμένου θα γράψουμε και για όσα σκέφτονται για τις κυψέλες υδρογόνου. Ήταν περίπου νομοτελειακή η είσοδος των πετρελαϊκών εταιριών στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, αρχικά διότι έγκαιρα διέβλεψαν ότι οι νόρμες για μείωση των ρύπων από την Ε.Ε. θα γίνονται όλο και αυστηρότερες (άλλωστε δεν χρειάζονταν και ιδιαίτερη ικανότητα αφού η Ε.Ε. ανακοίνωνε τα επόμενα βήματα και το τι θα ισχύσει στο εγγύς μέλλον) και πρόσθετα έδειξε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι δεν αστειεύεται. Όταν είδαν ότι οι έρευνες για καθαρότερα καύσιμα δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα ενώ συγχρόνως τα όρια των ρύπων γίνονταν όλο και πιο αυστηρά, αποφάσισαν την αλλαγή πλεύσης αφού εν τω μεταξύ και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ο ένας μετά τον άλλον ανακοίνωναν σωρεία ηλεκτρικών μοντέλλων για τα αμέσως επόμενα χρονιά. Ηταν λοιπόν περίπου μονόδρομος η στροφή προς τα εκεί, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει σε καμμία περίπτωση την διακοπή του κύριου έργου τους, δηλαδή τα ορυκτά καύσιμα.

Άνοιξε το «κοχύλι»

Όπου κοχύλι βέβαια η Shell με την Ολλανδική εταιρία να είναι η πλέον δραστήρια, στον καινούργιο τομέα επιχειρηματικότητας που άρχισε πριν από το 2017. Πέρυσι, προχώρησε στην αγορά δύο εταιριών που διέθεταν δίκτυα φόρτισης την Greenlots για την Αμερική από την θυγατρική Shell New Energies US LLC και την New Motion με έδρα την Ευρώπη ενώ προσθέτει στο έργο αρχική επένδυση για σταθμούς υδρογόνου για οχήματα κυψελών καυσίμου, το οποίο έρχεται επίσης. H Greenlots υποστηρίζει κυρίως σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος σε όλες τις Η.Π.Α. κατά μήκος εθνικών οδών αλλά και συχνά σε δημόσιους χώρους ανάπαυσης. Για την διαχείριση των εγκαταστάσεων σε αυτοκινητόδρομους έχει υπογράψει συμφωνία με την VW Electrify America και αξίζει να αναφέρουμε ότι οι περισσότεροι φορτιστές λειτουργούν μέσω εφαρμογής σε κινητό τηλέφωνο όπου μπορεί ο οδηγός να περάσει και την πιστωτική του κάρτα για άμεση πληρωμή ή αν δεν θέλει μέσω συνδρομής.

Η Shell κινήθηκε πολύ γρήγορα σε σύγκριση με πετρελαϊκές της Αμερικής όπως η Exxon και η Chevron, σε αυτό το τεράστιο πρόγραμμα και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού που το ονομάζει ως «μορφή διαφοροποίησης» καθώς τόσο η ζήτηση των ορυκτών καυσίμων θα μειώνεται σταδιακά σε βάθος χρόνου όσο και αρκετές χώρες που έχουν ανακοινώσει ότι με ορίζοντα (σήμερα) το 2040 θα επιτρέπουν την κίνηση μόνο οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων,(Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Γαλλία, Αγγλία) που είναι μόνο τα ηλεκτρικά ή ιδιαιτέρως χαμηλών ρύπων όπως τα υβριδικά plug-in. Εχει ιδιαίτερη σημασία να αναφέρουμε ότι η Shell δημιούργησε νέα θέση στο Δ.Σ. αυτήν του αντιπροέδρου νέων καυσίμων όπως ονομάστηκε και λέγεται Μάθιου Τίπερ, απόδειξη του πόσο μεγάλη βαρύτητα δίνει στην νέα πραγματικότητα.

Όσον αφορά την New Motion, έχει ως έδρα την Ολλανδία και διαθέτει ήδη ένα δίκτυο 30.000 σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη, σύμφωνα τουλάχιστον με το CNN ενώ ειδικεύεται στην μετατροπή ενός καθημερινού χώρου στάθμευσης ώστε να δεχθεί φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο ίδιο μήκος κύματος και η ΒΡ που έχει προχωρήσει σε σοβαρές επενδύσεις σε υποδομή στον τομέα της φόρτισης, με την εταιρία να έχει ξεκινήσει από το 2017. Εξίσου σοβαρές επενδύσεις έχει κάνει και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ενώ προχωράει και σε μία μεγάλη συνεργασία με άλλες πετρελαϊκές, για τον ίδιο σκοπό.

Σαν επίλογος

Όλοι το αναγνωρίζουμε πλέον ότι οι αλλαγές είναι πολύ γρήγορες και η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο επόμενος συνολικός τρόπος κίνησης, αν και θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα το οποίο ακόμη είναι δύσκολο να προβλέψει κάποιος αφού τα δεδομένα της αγοράς αλλάζουν επίσης γρήγορα και αυτά που πρέπει να λυθούν είναι πολλά. Ένα παράδειγμα είναι αυτό που περνάμε τώρα και είδαμε την αναστάτωση στις παγκόσμιες αγορές με εταιρίες-κολοσσούς να κλυδωνίζονται, ζητώντας κρατικές βοήθειες. Φυσικά ο δρόμος είναι μακρύς, αλλά είναι σχεδόν μονόδρομος και όσες εταιρίες δεν προετοιμαστούν είναι βέβαιο ότι θα μείνουν πίσω. Το ηθικό της ιστορίας είναι συχνά το ίδιο: το πετρέλαιο κορυφής έρχεται τελικά και οι εταιρείες πρέπει είτε να προετοιμαστούν είτε να μείνουν πίσω.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

«Τα μαζεύει» ο Βασίλης Κασσελάκης μετά τον σάλο για τις «ευπρόσδεκτες» ψήφους των Σπαρτιατών

cars

Μετά τα διόδια, η απαγόρευση

cars

Στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία στις χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την Eurostat

cars

ΝΔ: Ο μηχανισμός των υπογείων της Κουμουνδούρου υποκινεί με κάθε τρόπο σε επεισόδια εν όψει των παρελάσεων

cars

Χρήστος Δάντης: Στην Eurovision ήταν υπερόπλο η Έλενα Παπαρίζου, όπως υπερόπλο είναι και η Μαρίνα Σάττι

cars

Κυκλοφορούν ξανά ψίθυροι για την αναβίωση του Honda S2000.

cars

Volkswagen T-Rug: ένας αντίπαλος για το Land Rover Defender

cars

Toyota GR Yaris. Ένα 4WD διαβολάκι με 261 ίππους από την κόλαση του WRC!

cars

Skoda. Με νέες δυνατότητες δοκιμών για τα ηλεκτρικά της μοντέλα

cars