CARSNEWS
NEW MODELS

Mειωμένα τέλη ταξινόμησης φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Νέες ρυθμίσεις σε μία προσπάθεια εξορθολογισμού της φορολόγησης ΙΧ αυτοκινήτων προβλέπει -μεταξύ άλλων- το  νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που δόθηκε για δημόσια διαβούλευση. 

Η διάταξη (δείτε αναλυτικότερα εδώ)προβλέπει την μείωση των τελών κυκλοφορίας και εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης πολιτικής της κυβέρνησης για την ανανέωση του στόλου και την προώθηση των αυτοκινήτων νέων οικολογικών τεχνολογιών. 

Καθιερώνεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και αναμορφώνονται σε συνάρτηση με την παλαιότητα του οχήματος αναλογικότερα οι προσαυξήσεις οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO.

Παράλληλα μειώνεται περαιτέρω το τέλος ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων, χαμηλών ρύπων, ήτοι με εκπομπές ρύπων CO2 έως 50 γρ/χλμ, ενώ διατηρείται η απαλλαγή του 50% του αναλογούντος τέλους ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα με περισσότερους ρύπους, καθώς και η πλήρης απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα ΕΙΧ.

Αξία από (ευρώ) Αξία έως (ευρώ) Συντελεστής
0 14.000 4%
14.000 17.000 26%
17.000 20.000 53%
20.000 25.000 62%
25.000 30.000 71%
30.000 και άνω   30%

Με τον τρόπο αυτό μειώνεται το αναλογούν τέλος ταξινόμησης για την πλειοψηφία των οχημάτων και ευνοείται η ταξινόμηση νεότερων αυτοκινήτων, λαμβανομένης υπόψη και της ανάγκης τόνωσης της σχετικής αγοράς.

Για τις μοτοσικλέτες το περιβάλλον διαμορφώνεται ως εξής

ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
Κάτω των 50 κ.εκ. 0%
Από 50 μέχρι 500 κ.εκ. 4%
Από 501 έως 900 κ.εκ. 7%
Από 901 και πάνω 11%

Τέλος, καταργείται η υφιστάμενη πρόβλεψη για τη δυνατότητα φορολόγησης μεταχειρισμένων οχημάτων με πρώτη κυκλοφορία στην ΕΕ πριν από την 01.06.2016, με βάση το προϊσχύον καθεστώς φορολόγησης (ιστορικό τέλος), η πρακτική εφαρμογή της οποίας δημιούργησε πολλές και μεγάλες καθυστερήσεις κατά τη διαδικασία εκτελωνισμού οχημάτων.

Με μεταβατική διάταξη και αναφορικά με τα οχήματα για τα οποία εκκρεμεί αίτηση προς εξέταση ενώπιον της σχετικής Επιτροπής Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης,παρέχεται εναλλακτικά,η δυνατότητα επιλογής ταξινόμησης με τις νέες διατάξεις.

Με το παλιό σύστημα, αν η λιανική τιμή ξεπερνούσε το «κατώφλι» αξίας, ο ανώτερος συντελεστής εφαρμοζόταν από το πρώτο ευρώ. Για παράδειγμα, σε Ι.Χ. με λιανική τιμή προ φόρων 26.000 ευρώ, εφαρμοζόταν ο συντελεστής 30,40% από το πρώτο ευρώ και τα τέλη ταξινόμησης διαμορφώνονταν σε 7.904 ευρώ. 

Με το νέο σύστημα, οι συντελεστές εφαρμόζονται κλιμακωτά, όπως στη κλίμακα φόρου εισοδήματος. Έτσι, για το ίδιο Ι.Χ. λιανικής τιμής προ φόρων 30.000 ευρώ, τα τέλη ταξινόμησης διαμορφώνονται, στα 6.013,50 ευρώ 

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το θρυλικό Nissan GT-R R35 θα κλείσει την πορεία του με μια έκδοση 720 PS

cars

Γιατί είναι απαραίτητο το AdBlue στους σύγχρονους κινητήρες diesel;

cars

Ένα Video που συγκλονίζει: Μια βόλτα στις μητροπόλεις του κόσμου στην εποχή της καραντίνας

cars

Αυτό είναι το αρχικό πρωτότυπο του Pontiac Banshee και πωλείται

cars

Δείτε LIVE την παρουσίαση του νέου Volvo EX90 (video)

cars

H VW σας καλεί να επισκεφτείτε το περίπτερό της στη Γενεύη (ψηφιακά…)

cars

Επίσημο teaser για το νέο Hyundai Santa Fe

cars

Μια Toyota Supra οργώνει τη ρωσική στέπα (Video)

cars

H Fiat προσπαθεί να στηρίξει τις πωλήσεις της μέσω Google Hangouts

cars