CARSNEWS
AUTONEWS

Αισιόδοξη αλλά επιφυλακτική η Toyota για το 2023

Τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως απέχουν πολύ από αυτό που θα χαρακτήριζε κάποιος ως “σταθερές”. Από το ξέσπασμα της πανδημίας στα τέλη του 2019 μέχρι την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους και το φαινόμενο ντόμινο που έχει προκαλέσει στις αγορές της ενέργειας και όχι μόνο, οι περισσότεροι κατασκευαστές αναπολούν τις παλιές καλές και… βαρετές εποχές της προηγούμενης δεκαετίας. Ακόμα χειρότερα γι’ αυτούς, οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο τα τελευταία 3 χρόνια συμπίπτει με μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της αυτοκίνησης – την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι η Toyota είναι αισιόδοξη για το 2023 αλλά ταυτόχρονα πάρα πολύ επιφυλακτική.

Παρά τα όποια, πολλά προβλήματα οι πωλήσεις της Toyota και της Lexus στην Ευρώπη (ένα σύνολο 53 αγορών συμπεριλαμβανομένων της Τουρκίας, του Ισραήλ, της Ευρασίας και της Ρωσίας) αναμένεται να φτάσουν τα 1.1 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα 1.08 εκατομμύρια αυτοκίνητα του 2021. Η μικρή αυτή αύξηση σε συνδυασμό με την συνολική πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι τον Οκτώβριο, σημαίνει ότι το μερίδιο αγοράς της ιαπωνικής μάρκα θα αυξηθεί, πιθανώς αγγίζοντας το 7.3%, έναν στόχο που η ίδια η εταιρία είχε θέσει για το 2025. Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα βιβλία παραγγελιών της Toyota είναι ήδη γεμάτα με σχεδόν 600.000 καταχωρήσεις που αναπαριστούν περίπου 6 μήνες παραγωγής. Όλα αυτά όμως δεν σημαίνουν ότι δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία.

Η Toyota, όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές, αντιμετωπίζει ακόμα την συνεχιζόμενη κρίση στην παραγωγή των απαραίτητων ημιαγωγών ενώ μέσω του επικεφαλής της στην Ευρώπη, Matt Harrison, εκφράζει και την ανησυχία της για τις επιπτώσεις του αυξημένου πληθωρισμού στις αγορές. Ο Harrison ανέφερε πως η Toyota κατάφερε να μετακυλήσει το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και της ενέργειας στους καταναλωτές κάποιων, αλλά όχι όλων των αγορών με την αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων της αλλά ο Harrison είναι πεπεισμένος ότι ο διψήφιος πληθωρισμός που παρατηρείται θα επηρεάσει τόσο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών όσο και την διάθεση τους να ξοδέψουν χρήματα. Μέρος της αβεβαιότητας αντισταθμίζεται από τα νέα προϊόντα που θα παρουσιάσει η Toyota το 2023 – κατά κύριο λόγο την δεύτερη γενιά του δημοφιλούς C-HR και το δεύτερο μοντέλο της “bZ” ηλεκτρικής υπομάρκας της, που κατά πάσα πιθανότητα θα πάρει τη μορφή ενός μικρού crossover. Ταυτόχρονα όμως, η εταιρία μετρά τις πληγές της από την αποχώρηση της από την αγορά της Ρωσίας – μία αγορά της τάξης των 100.000 αυτοκινήτων ετησίως ή του 10% περίπου επί του συνόλου των πωλήσεων της στην Ευρώπη. Μία αγορά όπου η Toyota πουλούσε αναλογικά περισσότερα ακριβά μοντέλα, οπότε ο αντίκτυπος της αποχώρησης της στην κερδοφορία είναι μεγαλύτερος απ’ όσο υποδηλώνει αυτό το 10%. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, η Toyota Ευρώπης ανακοίνωσε ζημιές της τάξης των 53.5 δισεκατομμυρίων yen (περί τα €375 εκατομμύρια) τη στιγμή που για το ίδιο χρονικό διάστημα του ’21 είχε σχεδόν ίσο κέρδος! Ναι, η εταιρία θα ήταν κερδοφόρα χωρίς το εφάπαξ κόστος των 680 εκατομμυρίων που προέκυψε από το κλείσιμο του εργοστασίου της στην Αγ. Πετρούπολη αλλά και πάλι, οι παγκόσμιες συνθήκες απαιτούν την αμέριστη προσοχή των στελεχών. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως ο Harrison δήλωσε ότι δεν περιμένει να επιστρέψει η Toyota στους προ-πανδημίας όγκους πωλήσεων πριν το 2025 και αυτό λέει πολλά…

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Plug-In Hybrid. Ήρθε

cars

Σαν σήμερα 20 Μαρτίου: Γεννήθηκε ο Νίκος Παπάζογλου

cars

Pit stop σε μηδενική βαρύτητα. Μόνο η Red Bull…

cars

Στη Σαουδική Αραβία πηγαίνει ο Μπλίνκεν – Θα συζητήσει τις προσπάθειες κατάπαυσης πυρός στη Γάζα

Bury

Η γνωριμία της Μαριάννας Ευστρατίου με τον Μάνο Χατζιδάκι – «Ήξερες ότι υπάρχει κάπου εκεί και έλεγχε τα πάντα»

Bury

Νάρα και Ικάρντι φιλιούνται παθιασμένα στην ντουζιέρα στο νέο της βίντεο κλιπ

cars

Toyota: Τα BEV δεν είναι η μοναδική λύση.

cars

 Fiat Tipo Cross. Προσφέρει λύσεις για την απόκτησή του

cars

Το Lucid Air είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό sedan στον κόσμο!

cars