CARSNEWS
AUTONEWS

Άγγιξε το 10% το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών το 2022

Παρότι η μετοχή της Tesla έχει κατακρημνιστεί τους τελευταίους μήνες από τα $381 του περασμένου Απριλίου στα $131 εχθές, η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αρχίζει να δείχνει τα… δόντια της καθώς σύμφωνα με ερευνητές, για πρώτη φορά οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναπαριστούν περίπου το 10% επί του συνόλου των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν πέρυσι. Περίπου 7.8 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο το 2022, 68% περισσότερα σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά και παρά το γεγονός ότι το 10% ως μερίδιο αγοράς δεν είναι πολύ μεγάλο, ξεπερνά κατά πολύ προβλέψεις που έγιναν στο πρόσφατο παρελθόν όπως αυτή της International Energy Agency που ανέφερε το 2021 ότι θα χρειαστεί να φτάσουμε στο 2030 για να δούμε τα ηλεκτρικά να φτάνουν το 7 έως 12% επί του συνόλου των πωλήσεων παγκοσμίως.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει να είναι ευχαριστημένοι με την διείσδυση της νέας και ακόμα κατά πολύ ακριβότερης τεχνολογίας στην αγορά, αν και έχουμε πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε. Τα ηνία στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης κατέχει φυσικά η Κίνα, όπου το μερίδιο των ηλεκτρικών αγγίζει το 20% με την Ευρώπη να ακολουθεί στο 10% – 20% αν συμπεριλαμβάνουμε και τα plug-in υβριδικά αλλά δεν θα το κάνουμε αφού ούτως ή άλλως έρευνες δείχνουν ότι ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί τα PHEV όπως θα έπρεπε. Ακόμα και εντός της ευρωπαϊκής επικράτειας βεβαίως, υπάρχουν πρωτοπόροι και ουραγοί με χώρες όπως οι Σκανδιναβικές, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Γαλλία για παράδειγμα να παρουσιάζουν υψηλότερα μερίδια αγοράς για τα ηλεκτρικά σε σύγκριση με αγορές όπως της Ελλάδας για παράδειγμα. Μετά την Κίνα και την Ευρώπη ακολουθούν οι Η.Π.Α. ως η 3η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών στον κόσμο αν και η διείσδυση τους κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα.

Οι απόψεις διίστανται όσον αφορά στο εγγύς μέλλον πάντως. Η οικονομία είναι σε χειρότερη κατάσταση σε σχέση με το ’22, τα επιτόκια συνεχίζουν να ανεβαίνουν και η ζήτηση σημειώνει ελάττωση ενώ την ίδια ώρα οι κατασκευαστές εξακολουθούν να αρνούνται να απευθυνθούν σε ευρύτερο κοινό παρουσιάζοντας πιο προσιτά ηλεκτρικά λόγω κόστους. Οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές και σε συνδυασμό με τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην αλυσίδα ανεφοδιασμού που δημιουργούν φυσικά προβλήματα στην παραγωγή, ίσως να έχουν αντίκτυπο στην διατήρηση της ίδιας πορείας για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι προβλέψεις είναι πάρα πολύ δύσκολες με αυτά τα δεδομένα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Hyundai δουλεύει πάνω σε έναν υψηλόστροφο κινητήρα 2,3 λίτρων.

cars

ID.4. Με πεντάστερη ασφάλεια  

cars

Οδηγός μηχανής πέρασε 12 φανάρια με «κόκκινο» και τώρα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 21.140 ευρώ

Bury

Hyundai. Στο υψηλότερο σκαλί του WRC για το

cars

WRC 2023: Guanajuato Rally México

cars

Καταργούνται τα Renault Espace, Scenic και Talisman;

cars

Gordon Murray T.50. 650 άλογα, 986 κιλά και καινοτόμα αεροδυναμική!

cars

Ford Puma ST. Σε μία εντελώς διαφορετική κόντρα!!!

cars

Η Mercedes-AMG One ένα βήμα πιο κοντά στην παραγωγή!

cars