Τους τελευταίους αρκετούς μήνες η συζήτηση στην αυτοκίνηση περιστρέφεται γύρω από SUV και κροσσόβερ μοντέλα, καθώς επίσης και τον εξηλεκτρισμό. Μοιραία λοιπόν η συντριπτική πλειονότητα των μοντέλων που δοκιμάζουμε αφορά σε υβριδικές, plug-in υβριδικές και εσχάτως αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις αυτοκινήτων που κατά κύριο λόγο ανήκουν στη κατηγορία των SUV. Kαι ξαφνικά μπαίνει σφήνα στο πρόγραμμα των δοκιμών ένα πετρελαιοκίνητο sedan μοντέλο. Και μάλιστα όχι οποιοδήποτε αλλά η σειρά 3 της BMW με το νέο mild hybrid diesel μηχανικό σύνολο των δύο λίτρων και των 190 ίππων και όλα τριγύρω σου αλλάζουν προς το καλύτερο.
Η προσμονή για την ημερομηνία παραλαβής του αυτοκινήτου αυξάνεται, η χαρά για το ότι επιτέλους θα οδηγήσουμε και δεν θα μετακινηθούμε απλώς, χτυπάει κόκκινο. Αυτό διότι γνωρίζουμε εκ των προτέρων αφενός πως η σειρά 3 της BMW είναι ίσως το καλύτερο σεντάν της κατηγορίας σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά, αφετέρου έχω δηλώσει ανοιχτά πως είμαι λάτρης του πετρελαίου και γι’ακόμη μία φορά επιβεβαιώνομαι μετά από τη δοκιμή ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλο, έστω μερικώς εξηλεκτρισμένου, καθότι mild hybrid.
Δείχνει τις σπορ καταβολές της
Όταν έχεις στα χέρια σου ένα σεντάν με ιστορία άνω των 40 ετών το οποίο έχει πουλήσει περισσότερα από 15 εκατομμύρια κομμάτια και πλέον βρίσκεται στην έβδομη γενιά του, οφείλεις καταρχήν να το αντιμετωπίσεις με σεβασμό. Όταν αυτό το σεντάν είναι και το σημείο αναφοράς στη κατηγορία του, σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, προφανώς ο σεβασμός αυτός, οφείλει να είναι ακόμη πιο μεγάλος. Βεβαίως τον σεβασμό οφείλει, έως ένα βαθμό, να σου τον «επιβάλλει» και η σχεδίαση, η εικόνα του μοντέλου. Και η νέα γενιά της σειράς 3 της BMW το καταφέρνει αυτό και με το παραπάνω.
Η νέα σειρά 3 έχει χτιστεί πάνω στη καινούρια πλατφόρμα, CLAR την ονομάζει η BMW, με τη κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα να είναι στο 50-50, ενώ η χρήση ανθρακονημάτων στις κολώνες του σασί, στα πλαίσια των θυρών και στο τούνελ μετάδοσης, καθιστούν σαφή τη θέληση των κατασκευαστών να μειώσουν το βάρος, αυξάνοντας την ακαμψία και βελτιώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που πάντα είχε η τριάρα. Αν μάλιστα στην εξίσωση υπολογίσουμε τα αυξημένα κατά τρία χιλιοστά μετατρόχια και τη μείωση κατά 10 χιλιοστά του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου, αντιλαμβανόμαστε πόση μελέτη και πόσο βάθος τεχνογνωσίας διαθέτει το αυτοκίνητο.
Οι διαστάσεις της, είναι σαφώς μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές της προκατόχου, καθώς το μήκος βρίσκεται στα 4,709 μέτρα, το πλάτος στα 1,827 μέτρα και το ύψος στα 1,442 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,851 μέτρα. Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα και οι στάνταρ full led προβολείς. Στα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα δύο χαρακτηριστικά, για κάθε BMW, «νεύρα» που διατρέχουν το αμάξωμα και εντείνουν την αίσθηση του δυναμισμού. Σημαντική είναι και η αισθητική προσπάθεια που έχει γίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τα όμορφα δίχρωμα και τρισδιάστατα Led φωτιστικά σώματα να προσφέρουν μία ξεχωριστή εικόνα.
Ποιότητα αλλά και χώροι
Βεβαίως όταν μιλάμε για την, επί της ουσίας, σημαία της BMW όπως είναι η σειρά 3, δεν θα μπορούσε η προσπάθεια για αναβάθμιση να εξαντλείται στην εξωτερική εικόνα, αλλά συνεχίζεται και μάλιστα με την ίδια ένταση και στη καμπίνα των επιβατών. Στο εσωτερικό λοιπόν υπάρχουν επίσης πολλές αλλαγές όπως ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12.3 ιντσών, αλλά και φρέσκια σχεδίαση στη κεντρική κονσόλα με την οθόνη των 10.25 ιντσών πλέον να έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό και να μην φαίνεται σαν ξεχωριστό κομμάτι αυτού. Τα χειριστήρια, των πάμπολλων είναι η αλήθεια, λειτουργιών είναι εργονομικά τοποθετημένα αλλά η εκμάθηση τους απαιτεί λίγο χρόνο και βεβαίως κάποια εξοικείωση με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Ωστόσο στο σημείο αυτό οφείλουμε να τονίσουμε πως πλέον το i drive είναι από τα πιο εύκολα στη χρήση συστήματα, καθώς πολλές προτάσεις του ανταγωνισμού, έχουν αφενός πιο πολύπλοκα συστήματα infotainment, αφετέρου έχουν επιλέξει ο έλεγχος του συνόλου των λειτουργιών να γίνεται μέσα από τις οθόνες. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη δυσκολία, περισσότερες κινήσεις αύξηση του κινδύνου ατυχήματος καθώς αποσπάται η προσοχή μας από το δρόμο για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια. Αντίθετα στη περίπτωση της BMW, μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα εξοικείωσης, η συντριπτική πλειονότητα των καθημερινών λειτουργιών, είναι εύκολη και απλή.
Ο οδηγός ανάλογα με τις διαθέσεις του μπορεί να επιλέξει τον έλεγχο ανάμεσα στην αφή της οθόνης Control Display, του iDrive Controller, των διακοπτών στο τιμόνι, του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών ή των φωνητικών εντολών. Ως γνήσια BMW, ανάμεσα στις άλλες λειτουργίες είναι και αυτές των οδηγικών προφίλ, όπου μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στα Eco Pro, Comfort, Sport και Adaptive. Aπό εκεί και πέρα τα υλικά και η κατασκευή τους, είναι απλώς υπεράνω κριτικής στο σύνολό τους, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε στους χώρους, οι οποίες είναι σημαντικά πιο άνετοι σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου.
Η απόλαυση του diesel
To πιο σημαντικό και ουσιώδες χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου της δοκιμής ωστόσο ήταν ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής απλωμένης από πολύ χαμηλά έως αρκετά ψηλά για πετρελαιοκινητήρα. Διαθέτει δύο τουρμπίνες με την μικρότερη εξ αυτών να είναι μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερο τράβηγμα και συνδυάζεται με ένα mild hybrid σύστημα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 11 ίππων που παίρνει ρεύμα από μία μπαταρία 48V. O ρόλος του είναι κατά βάση επικουρικός στην λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων ενώ γίνεται αντιληπτός μόνο όταν πιέζεις το γκάζι από χαμηλές στροφές, όπου και δίνει ένα έξτρα boost στο αυτοκίνητο, ενώ βοηθάει στη μικρή μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.
Επίσης οφείλουμε να τονίσουμε για ακόμη μία φορά την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει η BMW στο να ελαχιστοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τους κραδασμούς, σε τέτοιο βαθμό που μόνο απέξω και υπό προϋποθέσεις αντιλαμβάνεσαι ότι κάτω από το καπό βρίσκεται diesel κινητήρας. Και ερχόμαστε στο κερασάκι της τούρτας που δεν είναι άλλο από την κατανάλωση. Αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής και οδηγώντας τη τριάρα σε ρυθμούς BMW και κάτι παραπάνω, παντού και πάντα, δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ πολύ εύκολα θα επιτύχετε και νούμερα κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε αυτό συμβάλει τα μέγιστα και το εξαιρετικό σε αίσθηση και απόδοση, αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.
Η απόλαυση της οδήγησης στη καθημερινότητα
Η σειρά 3 της BMW πάντα ήταν και συνεχίζει να είναι ένα αυτοκίνητο για όσους αντιλαμβάνονται την οδήγηση ως χαρά και απόλαυση. Με το που μπαίνεις και κάθεσαι στη θέση του οδηγού, τα πάντα γύρω σου φωνάζουν πως είναι δημιουργημένα με σκοπό την ικανοποίηση σου. Όλα περιστρέφονται γύρω από τον οδηγό, για τον οδηγό. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αποκτάς την αίσθηση πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ικανό να σε κάνει να ξεχαστείς και να αποκοπείς από τη καθημερινότητα και να απολαύσεις τη κάθε σπιθαμή μετακίνησης. Ο δίλιτρος diesel «ακούει» παντού και σε συνδυασμό με τη πυκνή κλιμάκωση του αυτόματο κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, δεν πρόκειται ποτέ και πουθενά να σας αφήσεις εκτεθειμένους, χωρίς ισχύ κάτω από το δεξί σας πόδι.
Οι αναρτήσεις και το αμάξωμα βρίσκονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο, ενώ η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, δείχνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο τις σπορ καταβολές και διαθέσεις αυτής της «κούρσας». Στις ευθείες της εθνικής οδού, διαπιστώνεις αφενός πως τα χιλιόμετρα είναι πολύ, μα πάρα πολύ, περισσότερα από αυτά που νόμιζες πως είχες, αφετέρου η κατανάλωση είναι αντιστρόφως ανάλογη. Πολύ μα πολύ μικρότερη από αυτή που πίστευες. Ανεβάζει ταχύτητα με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ αντίθετα διατηρεί με ευκολία τη μέση κατανάλωση στο επίπεδο των επτά λίτρων, προκαλώντας ακόμη περισσότερο εκνευρισμό για το γεγονός πως τα διόδια στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα κοστίζουν πολύ περισσότερο σε σχέση με το καύσιμο.
Και φυσικά όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές και επιλέξεις τη ρύθμιση sport, όπου η απόκριση του κινητήρα είναι πιο άμεση, οι αλλαγές γρηγορότερες, η ανάρτηση πιο σφιχτή και το τιμόνι πιο κοφτερό, τότε ξεχνάς πλήρως την οικογενειακή ταυτότητα αυτού του τετράθυρου μοντέλου και απολαμβάνεις…Ωστόσο το στάνταρ ρεζερβουαρ των 40 λίτρων θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από αυτό των 59 λίτρων, που είναι έξτρα, προκειμένου οι στάσεις για ανεφοδιασμό να γίνονται σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα. Όσο για τα 45350 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η BMW 320d Mild Hybrid, σίγουρα δεν είναι λίγα, τα αξίζει ωστόσο μέχρι το τελευταίο σεντ.
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση οδήγησης
- Ποιότητα
- Χώροι
- Kατανάλωση
- Τιμή
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 2000 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 190 |
0-100 | 6.8″ |
Τελική ταχύτητα | 240 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 7 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 107 γρ/χλμ |
The post BMW 320d Mild Hybrid. Εστιασμένο στην οδήγηση first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr