CARSNEWS
AUTONEWS

Dacia: Τι μπορεί να κάνει μία “value-for-money” εταιρία στην εποχή του εξηλεκτρισμού;

Κάτω από την προστατευτική φτερούγα της συμμαχίας Renault-Nissan, η Dacia έχει μετεξελιχθεί σε κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που ήταν τη δεκαετία του ’90 και μέχρι τις αρχές του 2000. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, τότε η Dacia κατασκεύαζε φθηνά αυτοκίνητα ενώ τώρα, χάρη στις προσεκτικές κινήσεις της “μαμάς” Renault, έχει εστιάσει στο value-for-money και έχει βρει την χρυσή συνταγή στο Duster. Όμως οι εποχές αλλάζουν και η Dacia πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να επιβιώσει. Πώς μπορεί να το κάνει αυτό όμως, όταν οι τεχνολογίες που απαιτούνται ανεβάζουν το κόστος για την ρουμανική εταιρία; Ο επικεφαλής της Renault στην Ευρώπη, Philippe Buros, μίλησε σχετικά:

Το πρόβλημα με τους κανονισμούς [εκπομπών ρύπων] είναι ότι προσθέτεις 1.000-1.500 ευρώ στο κόστος. Όταν το αυτοκίνητο κοστίζει €100.000, η απορρόφηση είναι εύκολη. Όταν όμως κοστίζει 8.000-9.000 ευρώ, η αύξηση αγγίζει το 10%.

Και δεν είναι μονάχα η συμμόρφωση με τους ολοένα αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά και η βελτίωση στον τομέα της ασφάλειας και η προσφορά περισσότερης τεχνολογίας.

Οι τιμές θα αυξηθούν παντού αλλά πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι η διαφορά ανάμεσα στην Dacia και την υπόλοιπη αγορά, που κυμαίνεται στο 20% περίπου, θα διατηρηθεί. Αλλιώς θα μειωθεί ο όγκος πωλήσεων. Αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε value-for-money και ένα σχετικά υψηλό επίπεδο εξοπλισμού σε χαμηλότερη τιμή. [Ένα Dacia] δεν είναι μονάχα ένα αυτοκίνητο με 4 ρόδες!

Το κλειδί που ξεκλειδώνει αυτόν τον γρίφο σύμφωνα με τον Buros, είναι η… υπομονή. Ναι, η Dacia θα υποχρεωθεί στο μέλλον να λανσάρει εξηλεκτρισμένα ή και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αλλά θα το κάνει μονάχα όταν η τιμή της  τεχνολογίας το επιτρέψει και όταν θα είναι απολύτως απαραίτητο. Προς το παρόν, η εταιρία διαχειρίζεται τις εκπομπές ρύπων προσφέροντας την επιλογή του LPG και ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το σύστημα τόσο στην Ιταλία και την Ισπανία όσο και στην Πολωνία και την Ελβετία. Για οτιδήποτε διαφορετικό (βλ. υβριδικά ή ηλεκτρικά), η Dacia θα περιμένει. Η τεχνολογία υπάρχει στη Renault αλλά δεν προσφέρεται για ενσωμάτωση σε μία “low-cost” φίρμα όπως η Dacia. Προς το παρόν…

Πιστεύω σε 2 ή 3 χρόνια θα εξηλεκρίσουμε την Dacia.

Δηλώνει ο Buros, συμπληρώνοντας ότι αυτή δεν θα είναι η μοναδική αλλαγή που θα συμβεί μέχρι τότε στην γκάμα. Κάτι ετοιμάζεται και θα αποκαλυφθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, πιθανώς κάποια προσθήκη, αλλά το υψηλόβαθμο στέλεχος δεν αποκάλυψε περισσότερα. Αυτό που αποκάλυψε είναι ότι λόγω των αναγκών και των επιθυμιών του πελατολογίου, η Dacia δεν θα βιαστεί να υιοθετήσει ούτε την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Ούτε καν στην πιο “βασική” μορφή της όπως είναι τα συστήματα διατήρησης λωρίδας ή adaptive cruise control.

Ναι, αλλά οι πελάτες μας δεν ζητούν κάτι τέτοιο. Οι ανάγκες τους είναι πιο απλές: να πάνε από το Α στο Β. Γι’ αυτό, θέλουν air-condition, κλιματισμό, τιμόνι με υποβοήθηση αλλά δεν θέλουν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο γιατί ξέρουν ότι δεν πρόκειται να αποκτήσουν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο στα  €10.000. Όταν υποχρεωθούμε να ενσωματώσουμε την τεχνολογία θα το κάνουμε. Αλλά θα το κάνουμε όσο το δυνατόν αργότερα, αλλιώς θα “σπάσει” το επιχειρηματικό μας μοντέλο.

Έτσι θα πορευτεί η Dacia στην εποχή του εξηλεκτρισμού και της αυτόνομης οδήγησης. Έχει βρει τον χώρο της στην αγορά (ο Buros αναφέρει χαρακτηριστικά ότι είναι μόνη της στην κατηγορία καθώς ακόμα και η Skoda είναι ακριβότερη) και θέλει να ενισχύσει τα ατού της αλλά παραμένοντας στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει. Είναι πιο δύσκολο με αυτόν τον τρόπο, αλλά μόνο έτσι θα παραμείνει βιώσιμη και επιτυχημένη. Μόνο αν παραμείνει ειλικρινής με τον εαυτό της και το κοινό θα προχωρήσει μπροστά.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Skoda Enyaq iV. Σε κοινή γραμμή παραγωγής με Octavia και Karoq

cars

Τι πρέπει να προσέχουμε όταν οδηγούμε σε συνθήκες κακοκαιρίας

cars

Ford Puma. 11 λόγοι που ξεχωρίζει

cars

Νέο Jeep Compass. Διαθέσιμο από 22.900 ευρώ  

cars

Αυλαία για -τουλάχιστον- 10 σειρές: Αέρας ανανέωσης στον προγραμματισμό των καναλιών

cars

Το τελευταίο αντίο στον θρυλικό “σκαραβαίο” είναι και το πιο συγκινητικό.

cars

Νέα Mercedes-Benz T-Class. Oλοκαίνουρια πρόταση στη κατηγορία των βαν

cars

Ημέρα Ελληνικού Κινηματογράφου: Δεκάδες ελληνικές ταινίες στα σινεμά με χαμηλό εισιτήριο

cars

Hyundai, Ford και Toyota δεσμεύονται σε ένα υβριδικό WRC.

cars