CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Καναδά: Επιστροφή στις νίκες για Φερστάπεν

Το καναδικό GP τα είχε όλα. Βροχή, μονομαχίες, στρατηγικές αποφάσεις μεγάλης σημασίας, ατυχήματα και προσπεράσματα. Στον καλύτερο, ίσως, φετινό αγώνα ο Φερστάπεν κατάφερε να επικρατήσει παρά την πίεση που του άσκησαν οι Νόρις και Ράσελ.

Αυτή δεν ήταν μία άνετη νίκη. Τόσο ο Ράσελ όσο και ο Νόρις είχαν τις ευκαιρίες τους κατά τη διάρκεια του αγώνα. Τα λάθη του πρώτου, όμως, και η ατυχία του δεύτερου ευνόησαν τον Μαξ, ο οποίος επίσης δεν έκανε τον τέλειο αγώνα. Εν τέλει ο Νόρις πήρε την δεύτερη θέση μπροστά από τον συμπατριώτη του.

Οι μετεωρολογικές προγνώσεις έκαναν λόγο για βροχή πριν την εκκίνηση του αγώνα. Και σε αντίθεση με χθες, αυτές επιβεβαιώθηκαν τελικά μόλις ολοκληρωνόταν η παρέλαση των οδηγών στην πίστα. Ο αγώνας θα διεξαγόταν σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Εκκίνηση

Παρά το αρκετά βρεγμένο οδόστρωμα, η εκκίνηση δόθηκε από στάση. Και ευτυχώς (σχεδόν) όλοι οι οδηγοί ήταν προσεκτικοί και δεν είχαμε κάποιο ατύχημα στις πρώτες στροφές. Η μόνη επαφή ήταν εκείνη μεταξύ των Γκασλί και Πέρεζ, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες για τους δύο οδηγούς.

Αντιθέτως συνέπειες για τον Ρικιάρντο θα είχε το ότι το μονοθέσιο του κουνήθηκε στο grid πριν το σβήσιμο των φώτων. Η διεύθυνση αγώνα του επέβαλε ποινή 5 δευτερολέπτων λίγους γύρους αργότερα.

Ο Ράσελ είχε στρίψει πρώτος, μπροστά από τον Φερστάπεν. Όμως τα φώτα έπεσαν επάνω στην Haas του Μάγκνουσεν. Ο Δανός έχοντας ανώτερη πρόσφυση με τα βρόχινα ελαστικά περνούσε σαν σταματημένα τα μονοθέσια μπροστά του. Θα έφτανε μέχρι την 4η θέση, απειλώντας ακόμη και τον Νόρις.

Ωστόσο η πίστα στέγνωνε γρήγορα. Σύντομα τα βρόχινα ελαστικά θα γίνονταν ακατάλληλα για τις συνθήκες. Οι Μάγκνουσεν και Χούλκενμπεργκ -ο οποίος επίσης είχε κερδίσει πολλές θέσεις- θα αναγκάζονταν να μπουν για ενδιάμεσα. Το όποιο πλεονέκτημα είχαν κερδίσει στους πρώτους γύρους είχε εξανεμιστεί.

Ο Νόρις στην επίθεση

Στην κορυφή ο Ράσελ έλεγχε αρχικά τον ρυθμό του αγώνα. Ο Φερστάπεν μπορεί να ήταν ταχύτερος του Βρετανού. Αλλά η πίστα ήταν αρκετά βρεγμένη εκτός της αγωνιστικής γραμμής ώστε ο Ολλανδός να επιχειρήσει το προσπέρασμα.

Ο Φερστάπεν θα έκανε, μάλιστα, λάθος στον 17ο γύρο προσπαθώντας να περάσει τον Ράσελ. Βγήκε έξω πριν το πρώτο hairpin και αυτό τον έριξε στις δαγκάνες του Νόρις ο οποίος πετούσε σε εκείνο το σημείο.

Με το DRS να ενεργοποιείται έναν γύρο αργότερα ο Νόρις θα έκανε το προσπέρασμα τελικά επί του Φερστάπεν πριν το τελευταίο σικέιν. Ο Λάντο θα έκανε το ίδιο και στον Ράσελ λίγο αργότερα στο ίδιο σημείο, με τον οδηγό της Mercedes να βγαίνει εκτός.

Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Φερστάπεν να πάρει τη δεύτερη θέση ενώ και η δεύτερη McLaren, του Πιάστρι έμπαινε στο… πάρτι. Ο Νόρις αύξανε συνεχώς τη διαφορά από τους διώκτες του ενώ υπήρχε πρόγνωση για βροχή μέσα σε λίγους γύρους.

Ο προβληματισμός ήταν προφανής. Μπαίνουμε για slicks ή περιμένουμε τη βροχή και βάζουμε πάλι τα ενδιάμεσα; Όλοι οδηγούσαν με τα ελαστικά τους στο όριο, περιμένοντας να δουν την εξέλιξη του καιρού.

Αυτοκίνητο ασφαλείας και νέα βροχόπτωση

Ωστόσο τα πάντα θα άλλαζαν στον 25ο γύρο, όταν ο Σάρτζεντ θα είχε ατύχημα στην έξοδο της στροφής 4. Το γεγονός έθεσε αναγκαστικά τον αγώνα σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Για κακή τύχη του Νόρις, όμως, αυτό συνέβη αφότου εκείνος είχε περάσει την είσοδο των pits. Έτσι ο Λάντο δεν μπόρεσε να μπει αμέσως στα pits σε αντίθεση με τους Φερστάπεν, Ράσελ και Πιάστρι. Στα pits θα έμπαιναν και οι Αλόνσο-Χάμιλτον, με τον Βρετανό να βγαίνει μπροστά από τον Ισπανό.

Όταν και ο Νόρις έκανε την δική του αλλαγή έναν γύρο αργότερα, θα έβλεπε τους Φερστάπεν και Ράσελ να περνούν μπροστά του. Καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας ετοιμαζόταν να μπει στα pits η σειρά ήταν Φερστάπεν, Ράσελ, Νόρις, Πιάστρι και Χάμιλτον, όλοι με νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.

Η επανεκκίνηση δόθηκε στον 30ο γύρο με όλους τους πρωτοπόρους να κρατούν τις θέσεις τους. Όμως καθώς τα μονοθέσια περνούσαν από το hairpin του Καζινό ξεκίνησε να βρέχει και πάλι! Οι πρώτοι πέντε είχαν μεταξύ τους διαφορές που κυμαίνονταν γύρω από το 1 δευτερόλεπτο.

Λίγο πιο πίσω ήταν ο 6ος Αλόνσο. Οι δύο Ferrari ήταν εκτός δεκάδας με τον Λεκλέρ να έχει και πρόβλημα με την PU. Η Ferrari είχε ανεξήγητα ρισκάρει και με την σκληρή γόμα των slicks στο pit-stop του Μονεγάσκου. Δεν είναι απαραίτητο να πούμε το πόσο καλά πήγε αυτό. Έτσι κι αλλιώς ο Σαρλ θα εγκατέλειπε λίγο αργότερα.

Δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας

Η πίστα στέγνωνε ταχύτατα και σύντομα ήταν έτοιμη για slicks. Πρώτος μπήκε ο Γκασλί στον 43ο γύρο με τον Χάμιλτον να ακολουθεί έναν γύρο αργότερα. Στον 45ο μπήκε ο Πιάστρι για να καλύψει το pit-stop του Χάμιλτον και κατάφερε να βγει μπροστά από τον Βρετανό.

Στον 46ο μπήκαν οι Φερστάπεν και Ράσελ. Όμως ο Νόρις θα παρέμενε για δύο γύρους ακόμη με τα ενδιάμεσα. Αυτό τον βοήθησε να κερδίσει μια θέση από τον Ράσελ. Δεν ήταν αρκετό, όμως, για να του δώσει και την πρωτοπορία.

Ο Φερστάπεν -έχοντας τα slicks του σε θερμοκρασία λειτουργίας- κρατήθηκε οριακά μπροστά. Με 17 γύρους να απομένουν η σειρά ήταν Φερστάπεν, Νόρις, Ράσελ (μεγάλη η μάχη των δύο τελευταίων), Πιάστρι και Ράσελ. Εξ αυτών μόνο ο Ράσελ είχε τη σκληρή γόμα σε αντίθεση με την μέση των υπολοίπων.

Καθώς ο Νόρις προσπαθούσε να κλείσει την διαφορά του από τον Φερστάπεν, όμως, ήρθαν δύο απρόοπτα τα οποία άλλαξαν και πάλι την τροπή του αγώνα. Πρώτα ο Πέρεζ και έπειτα ο Σάινθ είχαν εξόδους στο δεύτερο σικέιν της πίστας.

Εκείνη του Σάινθ ήταν και η καθοριστική καθώς ο Ισπανός συμπαρέσυρε και τον άτυχο Άλμπον ο οποίος κόλλησε εκτός και εγκατέλειψε. Μοιραία είχαμε την δεύτερη έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Οι Ράσελ και Χάμιλτον το εκμεταλλεύτηκαν για αλλαγή σε μέση και σκληρή γόμα αντίστοιχα. Έτσι, πριν τη δεύτερη επανεκκίνηση και με τις διαφορές να έχουν μηδενιστεί εκ νέου η σειρά ήταν Φερστάπεν, Νόρις, Πιάστρι, Ράσελ και Χάμιλτον.

Επιστροφή στις νίκες

Η επανεκκίνηση του Φερστάπεν ήταν και πάλι εξαιρετική και ο Ολλανδός κατάφερε αμέσως να φτάσει την διαφορά του από τον Νόρις σχεδόν στα 2 δευτερόλεπτα. Με 10 γύρους να απομένουν, η Red Bull με τον αριθμό 1 είχε αποκτήσει ένα υγιές προβάδισμα από τις McLaren.

Οι Νόρις και Πιάστρι είχαν να ανησυχούν και για τον Ράσελ. Ο poleman με πιο φρέσκια γόμα μπορούσε να πιέζει περισσότερο τα ελαστικά του. Πολύ σύντομα ο οδηγός της Mercedes θα έκανε την πρώτη του απόπειρα έναντι του Πιάστρι από το Καζινό μέχρι το τελευταίο σικέιν. Αλλά ο Αυστραλός αμύνθηκε καταπληκτικά.

Στον 64ο γύρο ο Ράσελ θα έκανε και νέα επίθεση στο ίδιο σημείο. Ωστόσο ο Πιάστρι και πάλι τον έκλεισε έγκαιρα και ο Ράσελ αναγκάστηκε να βγει εκτός. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Χάμιλτον περνώντας στην 4η θέση. Έναν γύρο αργότερα θα έκανε το προσπέρασμα στον Πιάστρι που δεν μπορούσε να κάνει ο Ράσελ, ανεβαίνοντας τρίτος!

Ο Ράσελ θα περνούσε κι εκείνος τον Πιάστρι έναν γύρο αργότερα. Με τον Χάμιλτον να έχει πάρει την σκληρή γόμα, ο Ράσελ τον έφτασε γρήγορα. Και στον 68ο γύρο θα έπαιρνε πίσω την 3η θέση. Ωστόσο κανείς δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πήρε την 60η νίκη της καριέρας του με τους Νόρια, Ράσελ, Χάμιλτον και Πιάστρι να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Related Articles

F1: Ο χρωματισμός της Alfa Romeo για το GP Βελγίου

cars

Hamilton – Περήφανος για όλη την ομάδα – F1RACINGNEWS

cars

Albon signs new Williams F1 deal in huge vote of confidence

Bury

Θεσσαλονίκη: Πίστα Formula 1 η Νέα Παραλία – Χαμός από κόσμο για το σόου (ΦΩΤΟ)

cars

F1: O Lewis Hamilton εκκίνησε με λάθος ρυθμίσεις στο GP Αυστρίας

cars

Οι «μνηστήρες» για τη θέση του Χάμιλτον στη Mercedes

cars

Σαν Σήμερα: Το «χρυσό» ντεμπούτο του Αλόνσο με τη Ferrari στην επιστροφή του Σουμάχερ στην F1 (vid)

cars

F1: Πρεμιέρα για την καταπράσινη νέα Sauber C44 – Super Sport FM | Η κορυφαία παγκύπρια αθλητική συχνότητα

cars

Δεν συνδυάζονται Formula 1 και Indy500

cars