CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Ανησυχία για κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα

Ως γνωστόν, σε δύο χρόνια οι κανονισμοί του πρωταθλήματος αλλάζουν. Οι πιο προβεβλημένες αλλαγές αφορούν στις PU και την κατάργηση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (MGU-H) που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Ωστόσο υπάρχουν και αεροδυναμικές αλλαγές για το 2026. Αλλαγές οι οποίες δεν είναι καθόλου αμελητέες. Συγκεκριμένα η FIA έχει ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια της F1. Το αρχικό πλάνο αφορούσε αποκλειστικά στην πίσω πτέρυγα και ένα διευρυμένο -επί της ουσίας- φαινόμενο DRS σε κάθε στροφή.

Με άλλα λόγια η πίσω πτέρυγα θα άνοιγε και θα έκλεινε αναλόγως του εάν το μονοθέσιο βρισκόταν σε ευθεία ή στροφή. Θεωρητικά όλα έδειχναν εντάξει. Μόλις, όμως, οι ομάδες ξεκίνησαν να προσομοιώνουν την εν λόγω καινοτομία, τα ευρήματα στους προσομοιωτές ήταν ανησυχητικά.

Τα μονοθέσια ήταν ιδιαίτερα ασταθή και μπορούσαν να κάνουν τετ-α-κε ακόμη και με πολύ χαμηλή ταχύτητα στις εξόδους των στροφών. Το πρόβλημα είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, η απότομη μετατόπιση του αεροδυναμικού κέντρου ισορροπίας κατά το άνοιγμα της πτέρυγας. Η μετατόπιση αυτή βρέθηκε τρεις φορές μεγαλύτερη από εκείνην που συμβαίνει όταν ανοίγει το DRS σε ένα σημερινό μονοθέσιο.

Κατά συνέπεια οι οδηγοί των προσομοιωτών ήταν αναγκασμένοι να οδηγούν με ρυθμό πολύ αργότερο ενός μονοθέσιου F2 ώστε να κρατήσουν τα αυτοκίνητα στην πίστα! Ούτε λόγος, φυσικά, για τέρμα γκάζι ή απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το τρέχον αυτοκίνητο δοκιμών -με την ονομασία «Φάντζιο»- ήταν αδύνατον να οδηγηθεί γρήγορα καθώς το πίσω μέρος έφευγε απίστευτα εύκολα.

Αναπροσαρμογή

Σύμφωνα με το motrosport.com εκπρόσωποι της FIA έχουν επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις των ομάδων ώστε να μελετήσουν από κοντά το πρόβλημα που προέκυψε. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι η παγκόσμια ομοσπονδία θα πρέπει να αναπροσαρμόσει την αεροδυναμική φόρμουλα για το 2026.

Πολλοί θεωρούν ότι πρέπει και η εμπρός πτέρυγα να μπει στο παιχνίδι εάν η FIA θέλει τα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα να δουλέψουν. Άλλοι ισχυρίζονται ότι οι σταθερές πτέρυγες είναι μια χαρά και δεν χρειάζονται παρεμβάσεις που ενδεχομένως να ανοίξουν τον κουτί της Πανδώρας.

Ότι και εάν αποφασιστεί τελικά, αυτό θα πρέπει να γίνει σύντομα. Φέτος πρέπει να κατακυρωθούν οι νέοι κανονισμοί από το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού και την FIA ώστε από το 2025 οι σχεδιαστές να ξεκινήσουν να δουλεύουν επάνω στα νέας γενιάς μονοθέσια.

Related Articles

‘Almost everything’ points at new Perez deal

Bury

World of Formula 1 comes to life in new Toronto exhibition

Bury

F1 GP Ιταλίας: Μπροστά και στο FP2 ο Leclerc

cars

Σαν Σήμερα: O άθλος του Ρόσμπεργκ στο Άμπου Ντάμπι

cars

Δείτε όλα τα νέα μονοθέσια της Formula 1 (videos)

cars

Ο ρόλος των ελαστικών στη μάχη της Μόντσα

cars

Πόσοι είδαν F1 το 2021;

cars

F1 GP Μεξικού: Τα νέα των Paddock

cars

Ο Schumacher δεν είναι στο κάδρο της Ferrari για το 2021

cars