CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Ανησυχία για κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα

Ως γνωστόν, σε δύο χρόνια οι κανονισμοί του πρωταθλήματος αλλάζουν. Οι πιο προβεβλημένες αλλαγές αφορούν στις PU και την κατάργηση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (MGU-H) που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Ωστόσο υπάρχουν και αεροδυναμικές αλλαγές για το 2026. Αλλαγές οι οποίες δεν είναι καθόλου αμελητέες. Συγκεκριμένα η FIA έχει ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια της F1. Το αρχικό πλάνο αφορούσε αποκλειστικά στην πίσω πτέρυγα και ένα διευρυμένο -επί της ουσίας- φαινόμενο DRS σε κάθε στροφή.

Με άλλα λόγια η πίσω πτέρυγα θα άνοιγε και θα έκλεινε αναλόγως του εάν το μονοθέσιο βρισκόταν σε ευθεία ή στροφή. Θεωρητικά όλα έδειχναν εντάξει. Μόλις, όμως, οι ομάδες ξεκίνησαν να προσομοιώνουν την εν λόγω καινοτομία, τα ευρήματα στους προσομοιωτές ήταν ανησυχητικά.

Τα μονοθέσια ήταν ιδιαίτερα ασταθή και μπορούσαν να κάνουν τετ-α-κε ακόμη και με πολύ χαμηλή ταχύτητα στις εξόδους των στροφών. Το πρόβλημα είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, η απότομη μετατόπιση του αεροδυναμικού κέντρου ισορροπίας κατά το άνοιγμα της πτέρυγας. Η μετατόπιση αυτή βρέθηκε τρεις φορές μεγαλύτερη από εκείνην που συμβαίνει όταν ανοίγει το DRS σε ένα σημερινό μονοθέσιο.

Κατά συνέπεια οι οδηγοί των προσομοιωτών ήταν αναγκασμένοι να οδηγούν με ρυθμό πολύ αργότερο ενός μονοθέσιου F2 ώστε να κρατήσουν τα αυτοκίνητα στην πίστα! Ούτε λόγος, φυσικά, για τέρμα γκάζι ή απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το τρέχον αυτοκίνητο δοκιμών -με την ονομασία «Φάντζιο»- ήταν αδύνατον να οδηγηθεί γρήγορα καθώς το πίσω μέρος έφευγε απίστευτα εύκολα.

Αναπροσαρμογή

Σύμφωνα με το motrosport.com εκπρόσωποι της FIA έχουν επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις των ομάδων ώστε να μελετήσουν από κοντά το πρόβλημα που προέκυψε. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι η παγκόσμια ομοσπονδία θα πρέπει να αναπροσαρμόσει την αεροδυναμική φόρμουλα για το 2026.

Πολλοί θεωρούν ότι πρέπει και η εμπρός πτέρυγα να μπει στο παιχνίδι εάν η FIA θέλει τα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα να δουλέψουν. Άλλοι ισχυρίζονται ότι οι σταθερές πτέρυγες είναι μια χαρά και δεν χρειάζονται παρεμβάσεις που ενδεχομένως να ανοίξουν τον κουτί της Πανδώρας.

Ότι και εάν αποφασιστεί τελικά, αυτό θα πρέπει να γίνει σύντομα. Φέτος πρέπει να κατακυρωθούν οι νέοι κανονισμοί από το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού και την FIA ώστε από το 2025 οι σχεδιαστές να ξεκινήσουν να δουλεύουν επάνω στα νέας γενιάς μονοθέσια.

Related Articles

Formula 1: Για πάντα στην McLaren ο Πιάστρι – Ανανέωσε ως το 2026

cars

Formula 1 στην Αυστρία: Ανώμαλη προσγείωση σε πτήση επίδειξης πριν την έναρξη

cars

Ποια πίστα θα αντικαταστήσει το GP Ιαπωνίας που ματαιώθηκε;

cars

Ο Schumacher θα αναζωπύρωνε την F1 στη Γερμανία

cars

Σίγησε η φωνή της Formula 1

cars

Αποκάλυψη για τη Red Bull RB16B (video)

cars

F1 to introduce new weekend format at Chinese GP

cars

Formula1: Ο θίασος πάει Βρετανία για την πίστα του Σίλβερστόουν

cars

F1 could ditch 18-inch wheels for 2026 in bid to drop car weight

cars