CARSNEWS
F1 & RACES

Ferrari: Δοκίμασε τα νέα καλύμματα τροχών στο Φιοράνο

Η παγκόσμια ομοσπονδία προσπαθεί εδώ και αρκετό καιρό να βρει μία λύση στο ζήτημα του σπρέι νερού που αφήνουν τα μονοθέσια πίσω τους, όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο. Το φαινόμενο αυτό μειώνει επικίνδυνα την ορατότητα των οδηγών με αποτέλεσμα να καθιστά ιδιαιτέρως επικίνδυνη την διεξαγωγή αγώνων υπό βροχή.

Για τον λόγο αυτόν, όπως ίσως έχετε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια, οι αγώνες δεν διεξάγονται υπό βαριά βροχή. Φυσικά ορισμένοι πιο παλιοί φίλοι του σπορ θα αντιτείνουν ότι στο παρελθόν τα μονοθέσια δεν είχαν τέτοιου είδους γκατζετάκια και οι αγώνες διεξάγονταν κανονικά. Κάτι τέτοιο είναι αληθές. Ωστόσο οι καιροί έχουν αλλάξει και η FIA κάνει τα πάντα για την ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων.

Έτσι, ο διευθυντής της FIA για τα μονοθέσια, Νικόλας Τομπάζης, ασχολείται εδώ και λίγο καιρό με τον εν λόγω ζήτημα. Αρχικά, η FIA είχε φτιάξει ένα πρώτο σχέδιο σε συνεργασία με την Mercedes. Το σχέδιο αυτό δοκιμάστηκε από τους Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) και Μικ Σουμάχερ (Mercedes) πέρσι στο Σίλβερστοουν. Τα αποτελέσματα, όμως, δεν ήταν ικανοποιητικά.

Νέα προσέγγιση

Έτσι η ομάδα του Τομπάζη επέστρεψε στο σχεδιαστήριο και κατέληξε σε μία νέα έκδοση των καλυμμάτων τροχών. Την έκδοση αυτή δοκίμασαν την Πέμπτη οι Άρθουρ Λεκλέρ (αδελφός του Σαρλ) και Όλιβερ Μπέρμαν στο Φιοράνο, ιδιωτική πίστα της Ferrari.

Η πίστα είχε βραχεί τεχνητά ώστε να μελετηθεί η αποτελεσματικότητα του νέου σχεδίου υπό πραγματικές συνθήκες. «Ξοδέψαμε πολλές ώρες σε προσομοιώσεις CFD ώστε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση. Δεν θέλουμε τα μονοθέσια να χάσουν σε επίδοση ούτε να αλλοιώσουμε την αεροδυναμική τους συμπεριφορά κατά το δυνατόν» δήλωσε ο Τομπάζης.

Ο Λεκλέρ οδηγούσε την περσινή SF-23, ενώ ο Μπέρμαν τον ακολουθούσε από κοντά για να ελέγξει την ορατότητα που επέτρεπαν τα νέα καλύμματα. Πάντως από την παραπάνω φωτογραφία είναι εμφανές ότι η ποσότητα νερού που αφήνει το μονοθέσιο πίσω του είναι ακόμη σημαντική, λόγω του διαχύτη.

Τα χιλιόμετρα που έγραψαν οι Λεκλέρ-Μπέρμαν έγιναν για λογαριασμό της FIA και δεν συνυπολογίζονται στην filming day της Ferrari. Αυτή θα γίνει σήμερα και πάλι στο Φιοράνο, με την Scuderia να δοκιμάζει και το πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεών της για τον αγώνα της Ίμολα.

Related Articles

H Alpine μας προϊδεάζει για το νέο A310

cars

F1 GP Βραζιλίας: Ο Ocon ταχύτερος πριν το Sprint

cars

Formula 1 Teammate Wars 2023: Aston Martin

cars

McLaren: Με καλλιτεχνικό άγγιγμα στην Yas Marina

cars

Formula 1: Το 16ο Grand Prix στην Ιαπωνία την Κυριακή, 24/09

cars

F1: Επική pole για Leclerc και Ferrari!

cars

Ο Μπριατόρε «έβαλε στο στόμα του» τη Ferrari

cars

Αυτό είναι το πλάνο της Ferrari για να επιστρέψει την κορυφή της F1 το 2024

cars

Χόρνερ: «Τυχερή η δεύτερη θέση του Χάμιλτον»

cars