H δεκαετής κρίση που πέρασε η χώρα μας, είχε πολυεπίπεδο αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοκίνηση. Από τη δραματική μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και τη πολύ έντονη γήρανση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, μέχρι τη πέρασμα μίας ή και δύο γενεών κάποιων μοντέλων, χωρίς καν να τα γνωρίσουμε. Στα παραπάνω αρνητικά, δυστυχώς πρέπει να προσθέσουμε και το γεγονός πως μία εξαιρετική εναλλακτική λύση καυσίμου, ως προς το περιβάλλον αλλά και σε σχέση με τη τσέπη μας, αυτή του φυσικού αερίου, δεν αναπτύχθηκε σχεδόν καθόλου.
Τα θετικά της κίνησης με φυσικό αέριο, ήρθε να μας θυμίσει και, μάλιστα με πολύ έντονο τρόπο, η δοκιμή του Fiat Panda CNG. Eνός αυτοκινήτου από μία εταιρία με βαθιά γνώση στο συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, καθώς από το 1997 κιόλας, χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα της. Ωστόσο η συγκεκριμένη δοκιμή, ήταν μία πολύ καλή αφορμή για να θυμηθούμε και το Panda αυτό καθεαυτό.
Χωρίς αισθητικές αλλαγές
Εξωτερικά, το Panda CNG δεν έχει αλλαγές σε σχέση με την απλή έκδοση του μοντέλου, εκτός από το ελάχιστα αυξημένο ύψος του πλαισίου από το έδαφος. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι χρησιμοποιεί το σύστημα ανάρτησης του Panda 4×4, το οποίο μάλιστα προσφέρει πολύ υψηλή άνεση στην γεμάτη ανωμαλίες ελληνική άσφαλτο. Παράλληλα προστατεύει και τις δύο δεξαμενές οι οποίες βρίσκονται κάτω από το αμάξωμα, όπου αποθηκεύονται τα συνολικά 12 κιλά του φυσικού αερίου. Με τιμή στα 0,9 ευρώ ανά κιλό το συνολικό κόστος του ανεφοδιασμού κοστίζει περίπου 10,8 ευρώ και ο ανεφοδιασμός δεν διαρκεί περισσότερο από 3 λεπτά.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η εικόνα είναι προφανώς γνώριμη με τη θέση οδήγησης να είναι αρκετά υψηλή, διατηρώντας την καλή ορατότητα στην αστική καθημερινότητα. Ωστόσο, οι υψηλόσωμοι θα δυσκολευτούν να βολευτούν συνολικά. Οι δύο δεξαμενές του φυσικού αερίου έχουν πάρει 25 λίτρα από τον χώρο αποσκευών, ο οποίος πλέον φτάνει στα μόλις 200 λίτρα.
Δεν καταναλώνει αλλά ακούγεται
Ο λόγος για τον δικύλινδρο turbo κινητήρα των 875 κυβικών ο οποίος αποδίδει 80 ίππους όταν κινείται με φυσικό αέριο και 85 ίππους όταν χρησιμοποιεί τη βενζίνη ως καύσιμο. Αντίστοιχα για το 0-100 χλμ./ώρα με το φυσικό αέριο χρειάζεται 12.8’’ και η τελική του φτάνει τα 168 χλμ./ώρα ενώ με τη βενζίνη τα νούμερα είναι 12’’ και 170 χλμ./ώρα. Ωστόσο ανεξαρτήτου καυσίμου, ο twinAir παράγει πολύ θόρυβο, ο οποίος είναι αρκετά ενοχλητικός σε κάθε κατάσταση. Από τις μεσαίες στροφές και άνω ο κινητήρας αποδίδει καλύτερα και ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς διατηρώντας σβέλτες ταχύτητες, συνεπικουρούμενος και από το σωστής κλιμάκωσης κιβώτιο ταχυτήτων.
Προφανώς και oι μικρές διαστάσεις του το καθιστούν ιδανικό σύντροφο για μέσα στην πόλη, ενώ δεν θα πεί όχι και σε μια μικρή απόδραση εκτός πόλης, παρόλο που θα θέλαμε περισσότερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Συνολικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με σαφή προσανατολισμό στις οικονομικές αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, χωρίς ωστόσο να λέει όχι και σε κάποια πιο μακρινά ταξίδια. Τα 12 κιλά του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με τα 35 λίτρα του ρεζερβουάρ της βενζίνης και τη πολύ χαμηλή κατανάλωση, μπορούν να αγγίξουν μία αυτονομία της τάξης των 700 χιλιομέτρων.
Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε και τα μόλις 11990 Ευρώ που κοστίζει, τότε η πρόταση είναι πλήρης και άκρως δελεαστική.
- Τιμή
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Eυελιξία μετακίνησης
- Φιλικό πρός το περιβάλλον
- Απόδοση κινητήρα
- Θόρυβος κινητήρα
- Θέση οδήγησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 875 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 85 |
0-100 | 12″ |
Τελική ταχύτητα | 170 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 4 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 97 γρ/χλμ |