CARSNEWS
F1 & RACES

Grand Prix Ολλανδίας – Practice 1: Επιστροφή με δοκιμή του εδάφους από τη Formula 1

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Grand Prix της Ολλανδίας, με τις ομάδες πάντως να μην επικεντρώνονται ιδιαίτερα στο χρονόμετρο.

Υπό τις ιαχές του πορτοκαλί στρατού, που για άλλη μια φορά μαζεύτηκε για να επευφημήσει τον Verstappen, η Formula 1 επανήλθε επιτέλους στη δράση μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, με τους οδηγούς να έχουν να αντιμετωπίσουν τις κλίσεις της Zandvoort.

Οι ομάδες δεν έχασαν χρόνο και τα μονοθέσια, στην πλειοψηφία τους με σκληρά ελαστικά, βρέθηκαν σχεδόν όλα στην πίστα μέσα σε λίγα λεπτά, αν και αρκετοί πιλότοι επέλεξαν να πάρουν μόνο μια αίσθηση σε πρώτη φάση, χωρίς να σημειώσουν χρόνους. Από αυτούς που κυνήγησαν λίγο παραπάνω το χρονόμετρο, ταχύτερος σε αυτές τις πρώιμες προσπάθειες ήταν ο George Russell, με τις Red Bull να ακολουθούν.

Με αρκετές ομάδες πάντως να φέρνουν κάποιας μορφής αναβάθμιση ή να δοκιμάζουν διαφορετικά μέρη και ρυθμίσεις, ιδίως όσον αφορά τις πίσω πτέρυγες, σε συνδυασμό με ένα μήνα απραξίας, η έμφαση ήταν σαφώς στη συλλογή δεδομένων και τα βαρύτερα φορτία καυσίμου και όχι στους χρόνους, είτε στον ένα γύρο είτε σε βάθος πολλών. Μέχρι και rakes τοποθετήθηκαν σε κάποια μονοθέσια, όπως του Yuki Tsunoda, ενώ ειδικά η Ferrari είχε δοκιμαστή στο ένα κόκπιτ, με τον Robert Shwartzman να παίρνει τη θέση του Carlos Sainz στην SF-23.

Ίσως ελέω των πιο αργών ρυθμών και της συνολικής προσέγγισης, δεν υπήρξαν επίσης προβλήματα ή λάθη, με εξαίρεση κάποια πιο άκομψα περάσματα πάνω από τα κερμπ, ενώ ενδεικτικό των γενικών στόχων του grid ήταν ότι, μετά από 20 λεπτά, έξι οδηγοί, ανάμεσά τους τα δίδυμα των Aston Martin και McLaren εξακολουθούσαν να μην έχουν χρονομετρηθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απουσίαζαν εντελώς από την πίστα. Εξαίρεση σε αυτό ο Lance Stroll, που, αφότου ολοκλήρωσε ελάχιστους γύρους, περιορίστηκε στο γκαράζ λόγω μηχανικού προβλήματος.

Με τη διαδικασία να πλησιάζει προς το μέσο της πάντως, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους περισσότερα σετ μεσαίας γόμας και οι οδηγοί άρχισαν να πιέζουν παραπάνω. Ο Logan Sargeant πήγε ένα βήμα παραπέρα και έβαλε τη μαλακή, παίρνοντας τον ταχύτερο χρόνο που είχε διατηρήσει για σχεδόν 20 λεπτά ο Verstappen. Sergio Perez, Alex Albon και Pierre Gasly ακολούθησαν το παράδειγμά του, με τον Μεξικάνο της Red Bull να τοποθετείται στην κορυφή της κατάταξης.

Τα πράγματα άρχισαν να γίνονται πιο έντονα στην πίστα για το δεύτερο μισάωρο οπότε, οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν και τα παράπονα για παρεμποδίσεις να αυξάνονται, με Verstappen και Zhou Guanyu να κάνουν σχετικές επισημάνσεις.

Μαλακά ελαστικά «κούμπωσαν» επίσης οι Alpine και στη συνέχεια και οι Mercedes, αλλά ο Lewis Hamilton δεν πρόλαβε να κάνει πολλά με αυτά καθώς, με 18 λεπτά να απομένουν στο ρολόι, ο Nico Hulkenberg είχε έξοδο στην προτελευταία στροφή που άφησε τη Haas στην αμμοπαγίδα και έβγαλε την κόκκινη σημαία μέχρι ο γερανός να απομακρύνει το μονοθέσιο. Η έξοδος κατέστρεψε επίσης τη νέα μπροστινή αεροτομή της ομάδας, που θα χρειαστεί να είναι προσεκτική το υπόλοιπο σαββατοκύριακο, καθώς δεν έχει ανταλλακτικές πλέον.

Γύρω στα επτά λεπτά διήρκεσε η διακοπή, με την επανεκκίνηση της διαδικασίας να βλέπει πλέον τα μαλακά ελαστικά ως προτίμηση, για μερικούς τελευταίους γρήγορους γύρους πριν τη λήξη και τους χρόνους γρήγορα να πέφτουν. Ο Verstappen σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση, ο μόνος που σταμάτησε το χρονόμετρο κάτω από το 1:12, ακολουθούμενος από τους Fernando Alonso και Hamilton, ενώ κίνηση άφησε ενδέκατο τον Russell. Ζητήματα υπερστροφής προέκυψαν για μερικούς, με τον Hamilton σχεδόν να έχει την ίδια μοίρα με τον Hulkenberg πριν διορθώσει την τελευταία στιγμή και τον Verstappen επίσης να παραπονιέται για αστάθεια.

Άλλα απρόοπτα πάντως δεν προέκυψαν, με εξαίρεση μια μικρή έξοδο του Verstappen που «έκοψε» την αμμοπαγίδα στον τελευταίο γύρο, και η διαδικασία έκλεισε ομαλά, με τους Perez και Albon να κλείνουν την πρώτη πεντάδα, πίσω από τους τρεις προαναφερθέντες. Ο Sargeant ήταν έβδομος σε ένα καλό μεσημέρι για τη Williams, που έδειξε να της ταιριάζει γενικά η Zandvoort, ενώ στην έκτη και όγδοη θέση βρέθηκαν οι Lando Norris και Oscar Piastri, μετά από ένα χαμηλών τόνων ξεκίνημα για τη McLaren.

Μακριά από καλούς χρόνους έμεινε η Ferrari, με τους οδηγούς της ωστόσο να μην κάνουν χρήση των μαλακών ελαστικών και την ομάδα να φαίνεται να μην έχει γενικά τους γρήγορους γύρους στο νου της για τη διαδικασία. Οι οδηγοί της Alfa Romeo επίσης έμειναν μακριά από τα μαλακά.

Το grid επανέρχεται στις 17:00 ώρα Ελλάδος για τη δεύτερη διαδικασία ελεύθερων δοκιμαστικών.

Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!

Related Articles

How F1 tracks are designed and the work that goes into them

cars

Αναδιοργάνωση στη Scuderia Ferrari!

cars

Alonso: “Lifetime project” at Aston Martin key to new F1 deal

Bury

Το F1 Vlog του GP Ισπανίας

cars

Η αιτία των κλαταρισμάτων στο GP Μ. Βρετανίας

cars

Θα παραμείνουν οι παγκόσμιοι Alonso και Vettel στην Formula1;

cars

F1 GP Ιαπωνίας: Όλα τα highlights! (+video)

cars

Με νέα ελαστικά στο Σίλβερστον

cars

Πότε θα γίνει η αποκάλυψη της νέας Ferrari του 2024

cars