CARSNEWS
F1 & RACES

Aston Martin: “Δεν είμαστε top team” – F1RACINGNEWS

H Aston Martin γνώρισε μία πραγματική αναγέννηση το 2023 ανεβαίνοντας σε βάθρα, παρά αυτό το επίπεδο αποδόσεων και τις μελέτες που έγιναν πάνω στο μονοθέσιο στο Silverstone, η ομάδα λέει ότι δεν είναι μία top team.

Με έξι βάθρα χάρη στον Fernando Alonso, η Aston Martin ζει την καλύτερή της χρονιά στην F1 εδώ και καιρό. Η ομάδα δεν είχε φτάσει σε αυτό το επίπεδο από το 1999 όπου είχε πάρει έξι βάθρα ( εκ των οποίων 2 νίκες ) που είχε προωθήσει τον Heinz-Harald Frentzen στην κούρσα για τον πρωτάθλημα όταν η ομάδα λεγόταν ακόμα Jordan.

Η μεγάλες επενδύσεις που έκανε ο Lawrence Stroll από την εξαγορά της Force India στα μέσα του 2018 αρχίζουν και φέρνουν αποτελέσματα, ενώ ολοκληρώνεται η κατασκευή ολοκαίνουριων εγκαταστάσεων στο Silverstone. Ο διευθυντής της ομάδας Mike Krack διαχειρίζεται την ομάδα από της αρχές του 2022 μετά από την αποχώρηση του Otmar Szafnauer για την Alpine, αλλά όλα δεν πήγαν όπως προοριζόταν: η Aston Martin σκόραρε 25 πόντους στους 16 πρώτους αγώνες και ήταν στην 9η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

“Δεν ξεκινήσαμε καλά το 2022”, είπε ο Krack. “Νομίζω ότι μετά από τρείς αγώνες είμασταν η μοναδική ομάδα που δεν είχε κανέναν βαθμό, και δεχόμασταν τεράστια πίεση. Θυμάμαι πολύ καλά ότι στον γυρισμό από την Μελβούρνη, εγώ και ο Tom [McCollough, διευθυντής απόδοσης] λέγαμε ότι: ‘πρέπει να αντέξουμε’. Γιατί αν είχε μεγάλο ρίσκο να αρχίσουμε να δείχνουμε με το δάχτυλο τους άλλους… Και καταφέραμε να μην το κάνουμε. Καταφέραμε να πάρουμε τα μαθήματα που έπρεπε να πάρουμε.”

Ωστόσο, η αποτελεσματική ανάπτυξη που έφερε η ομάδα κατέστησε δυνατή την αντιστροφή της κατάστασης στο τέλος του έτους. Ο Lance Stoll πήρε την 6η θέση στην Σιγκαπούρη, όπως και ο Sebastian Vettel στην Ιαπωνία, και η ομάδα σκόραρε 30 πόντους στους 6 τελευταίους αγώνες – ενώ οι Alfa Romeo, Haas, Alpha Tauri και Williams μόλις 10 βαθμούς. Αρκετά για να επιστρέψει στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης, ίση με την Alfa Romeo.

“Ξέραμε ότι δεν επρόκειτο να κάνουμε θαύματα σε μια σεζόν, δεδομένης της έντασης [της F1], δεδομένου του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού και όλων αυτών των πραγμάτων”, συνέχισε ο Krack. “Αλλά αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο βήμα προς βήμα με τα μέσα που είχαμε και να δούμε πού θα μας οδηγήσει. Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος του χρονιάς, είχαμε σημειώσει σημαντική πρόοδο. Δεν πήραμε αρκετούς βαθμούς για να κερδίσουμε πολύ έδαφος στο πρωτάθλημα, οπότε και τελειώσαμε εκεί που τελειώσαμε. Αλλά ήμασταν σχετικά χαρούμενοι στο τέλος της χρονιάς βλέποντας τι καταφέραμε.”

Και αυτό ήταν μόνο η αρχή. Η Aston Martin επωφελήθηκε σημαντικά από την 8η θέση της στο πρωτάθλημα στα τέλη Ιουνίου 2022, ευνοϊκή για την κατανομή του χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα σύμφωνα με τον κανόνα aero handicap για το δεύτερο εξάμηνο του έτους. “95% διαφορετικό” από τον προκάτοχό του, το AMR23 είδε την ομάδα να προωθείται από της τελευταίες θέσεις, το οποίο εξακολουθούσε να κατέχει στο τέλος του έτους, στις πρώτες θέσεις το 2023… προς έκπληξη όλων.

“Δεν ξεπεράσαμε τις προσδοκίες”, διευκρινίζει ο Krack. “Εβδομάδα με την εβδομάδα, τα αποτελέσματα στην αεροδυναμική σήραγγα έδειξαν ότι κάναμε την επιθυμητή πρόοδο. Ήμασταν αισιόδοξοι για αυτήν, αλλά δεν ξέραμε που θα μας έβγαζε, οπότε προσπαθήσαμε να είμαστε ρεαλιστικοί σχετικά με την πρόοδο που απαιτείται για να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός.”

“Η δοκιμές στο Μπαχρέιν μας άνοιξαν τα μάτια. Ήμασταν στην κορυφή της κατάταξης όλη την ώρα χωρίς πραγματικά να προσπαθούμε να είμαστε εκεί. Είτε ήταν η ταχύτητα σε ένα γύρο [όπως είναι στις κατατακτήριες δοκιμές] είτε ήταν σε ρυθμό αγώνα, πάντα ήταν εύκολο. Έτσι, αναπόφευκτα αρχίσαμε να θέτουμε στον εαυτό μας ερωτήσεις, για παράδειγμα: ‘Το μονοθέσιό μας είναι πιο ελαφρύ την ίδια ώρα που τα άλλα είναι πιο βαριά’ Αλλά η στιγμή της αλήθειας είναι πάντα οι κατατακτήριες.”

Όσον αφορά την καθαρή απόδοση, η Aston Martin ήταν σαφώς μια κορυφαία ομάδα στην αρχή της σεζόν, δεύτερη στην κατάταξη με έξι βάθρα στα πρώτα οκτώ Grand Prix για τον Fernando Alonso. Αλλά αυτό το καθεστώς δεν αποκτάται τόσο εύκολα, σύμφωνα με τον Krack. “Είναι δίκαιο να πούμε ότι έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά, αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι για να παλέψουμε με ομάδες όπως η Ferrari, η Mercedes και η Red Bull, πρέπει να κάνουμε μερικά περισσότερα,” Εξηγεί ο Krack.

“Δεν είμαστε ακόμα εκεί. Σίγουρα, το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό στην αρχή [της σεζόν], αλλά οι άλλοι μας πρόλαβαν. Αυτό μας έδειξε τα όριά μας πολύ γρήγορα”, προσθέτει ο Krack, ο οποίος προφανώς δεν αναφέρει την εύλογη θεωρία ότι η πρόσφατη πτώση της απόδοσης οφείλεται κυρίως στο σφίξιμο των κανόνων της FIA στις εύκαμπτες αεροτομές. Προσθέτει, αναφερόμενος στην Alpine: “Υπάρχουν ομάδες που είναι πάντα μπροστά και πρέπει να αποδείξουμε την αξία μας πριν μιλήσουμε για ένα πλάνο 100 αγώνων ή πέντε ετών. Δεν είμαστε κορυφαία ομάδα. Πρέπει πρώτα να αναπτύξουμε την ομάδα για να είμαστε σε αυτή την κατηγορία. Δεν είμαστε σε αυτό το επίπεδο.”

Μακροπρόθεσμα, η Aston Martin έχει κάνει σημαντικές προσλήψεις όπως με τον τεχνικό διευθυντή Dan Fallows από τη Red Bull και τον υποδιευθυντή του, Eric Blandin, ο οποίος προέρχεται από τη Mercedes. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απαραίτητα το πιο ουσιώδες – ειδικά στο πλαίσιο ενός ορίου προϋπολογισμού, από το οποίο εξαιρούνται μόνο οι τρεις υψηλότεροι μισθοί (εξαιρουμένων των οδηγών).

“Νομίζω ότι χρειαζόμαστε ένα έμπειρο προσωπικό στην κεφαλή της ομάδας, αλλά δεν είναι απαραίτητα οι καλύτεροι για τους οποίους πρέπει να βγάλεις ένα μεγάλο πορτοφόλι”, δήλωσε ο Krack. “Νομίζω ότι είναι σημαντικό, αν θέλουμε να οικοδομήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για την ομάδα μας, η ανάπτυξη να έρχεται από κάτω προς τα πάνω. Με τους καλύτερους πτυχιούχους πανεπιστημίου. Εκεί βρίσκεται το μέλλον. Ένα μεγάλο πορτοφόλι μπορεί να αγοράσει την επιτυχία βραχυπρόθεσμα, αλλά δεν είναι βιώσιμο.”

Όσο για το να προλάβει τη Red Bull, φαίνεται ουτοπικό προς το παρόν, δεδομένου του χάσματος τουλάχιστον μισού δευτερολέπτου ανά γύρο που έχει δημιουργηθεί πρόσφατα, ακόμα κι αν ο Krack δεν απελπίζεται: “Δεν υπάρχουν θαύματα. Πρώτα απ ‘όλα, έχουν έναν εξαιρετικό οδηγό – το ίδιο και εμείς [ο Max Verstappen και ο Fernando Alonso]. Στο τέλος, βλέπεις ότι έχουν ένα μονοθέσιο που είναι λίγο καλύτερο σε όλους τους τομείς και το άθροισμα όλων αυτών κάνει τη διαφορά. Δεν θα ήθελα να τους δω να κερδίζουν κάθε αγώνα [της χρονιάς], αλλά είναι εδώ για να το κάνουν. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να τους ενοχλήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο…”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.

Related Articles

Η νέα Alfa Romeo 33 Stradale στη Monza

cars

Formula 1: Ο Βασέρ σε ρόλο “διαχειριστή”, η αναμενόμενη λύτρωση του Μπινότο και η… μισή Alpine | ΕΙΔΗΣΕΙΣ 247

cars

Formula 1 system rumored to see first major change in 15 years

cars

Ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής στοχεύει στον τίτλο και το «διαβατήριο» για το αμερικανικό ΝΑSCAR

cars

Θέλει να οδηγήσει ξανά F1 ο Button

cars

Θύμα ληστείας στον τελικό του Euro o Lando Norris

cars

Οι ώρες των σημερινών μεταδόσεων σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ (vid)

cars

Ενδέκατος ίσον τελευταίος!

cars

Η νέα McLaren πάτησε πίστα (video)

cars