CARSNEWS
AUTONEWS

Mercedes C 180 – Κάθε άλλο παρά «βασική»

Έχοντας οδηγήσει και δοκιμάσει πρίν από λίγο καιρό την ολοκαίνουρια Mercedes C200 η αλήθεια είναι ότι θέλαμε πάρα πολύ να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι και της «βασικής» C180 κάνοντας τις ίδιες διαδρομές, τα ίδια χιλιόμετρα, προκειμένου αφενός να απαντήσουμε στο ερώτημα κατά πόσο η C180 είναι μία γνήσια Mercedes, αφετέρου να αποκομίσουμε την γνώση που θα μας επέτρεπε να έχουμε γνώμη αν τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει η C200 αξίζουν ή όχι. Και βεβαίως με το που βρέθηκε αυτή η ευκαιρία την αδράξαμε προκειμένου να βγάλουμε τα απαραίτητα συμπεράσματα.

Με δεδομένο μάλιστα πως σε ότι έχει να κάνει με εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση – σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και υλικών, οι δύο εκδόσεις δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά και τις αναλυτικές λεπτομέρειες μπορείτε να τις διαβάσετε στην δοκιμή της Mercedes C200, θα ασχοληθούμε με την ουσία της έκδοσης που δεν είναι άλλη από τον κινητήρα, τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στον δρόμο και φυσικά την χρηματική διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα.

Πρίν μπουμε στην ουσία, θα πρέπει να τονίσουμε για ακόμη μία φορά πως η Mercedes επιλέγει να διατηρήσει στη γκάμα της τα sedan μοντέλα της τα οποία μάλιστα δεν είναι καθόλου λίγα (Α Class Sedan, C Class, E Class, S Class) τη στιγμή που τα SUV και τα κροσσόβερ μοντέλα κυριολεκτικά επελαύνουν. Και η κίνηση αυτή αποδεικνύει για ακόμη μία φορά στη πράξη το πόσο πραγματικά premium είναι η Mercedes, διατηρώντας μία πληθώρα επιλογών για τον υποψήφιο αγοραστή, χωρίς να υποκύπτει στις προσταγές της εποχής που θέλουν οι μπερλίνες να εξαφανίζονται από τις γκάμες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Με βενζινοκίνητη καρδιά

Kάτω από το καπό της Mercedes C 180 βρίσκεται ο γνωστός και από την C200 τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1.5 λίτρων, ο οποίος ωστόσο εδώ αποδίδει 170 ίππους αντί για 204 στην περίπτωση της C200. H ροπή του φτάνει τα 250 Nm ενώ με τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, μέσω ενός συστήματος μίζας – δυναμό, που πρώτη η Mercedes χρησιμοποίησε και πλέον βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του, μπορεί να έχει ακόμη 20 ίππους και το πιο σημαντικό να κρατάει την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων 9G-TRONIC εξελίχθηκε με βάση τη μικροϋβριδική τεχνολογία, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το σύστημα ψύξης του κιβωτίου τοποθετήθηκαν απευθείας σε αυτό, προκειμένου να μειωθεί το βάρος των απαραίτητων εξαρτημάτων. Στη πράξη αποδείχθηκε αποδοτικό, αρκετά γρήγορο και συμβάλει τα μέγιστα στη μείωση της κατανάλωσης, ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού.

Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8.6’’ ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 231 χλμ./ώρα. Τιμές που προφανώς και είναι παραπάνω από ικανοποιητικές. Εξίσου ικανοποιητική όμως είναι η C180 και στον τομέα της κατανάλωσης, καθώς στα περίπου 2000 χιλιόμετρα της δοκιμής μας, η οποία περιελάμβανε ταξίδι στην Εθνική οδό, αστικό περιβάλλον και κάποιες διαδρομές σε επαρχιακό δίκτυο, βρέθηκε στη περιοχή των οκτώ λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, με το ρυθμό κίνησης να είναι αρκετά σβέλτος σχεδόν σε κάθε κατάσταση.

Επί της ουσίας στο δρόμο

Και ερχόμαστε στην ουσία της δοκιμής που δεν είναι άλλη από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Καταρχήν αν δεν είχαμε οδηγήσει την C200 δεν υπήρχε καμία περίπτωση να μπαίναμε στη διαδικασία αυτής της «άτυπης σύγκρισης» ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Αυτό διότι οι 170 ίπποι της C180 είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί στο τρόπο με τον οποίο αποδίδονται στο δρόμο και με στον τρόπο με τον οποίο κινούν το αυτοκίνητο. Το κατά 1,3’’ λιγότερο που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα ή τα επιπλέον 15 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας της C200 προφανώς και δεν είναι νούμερα που μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε ένα αυτοκίνητο που ως βασικό προορισμό έχει τις ασφαλείς και άνετες οικογενειακές μετακινήσεις.

Βέβαια για να πούμε και την αλήθεια, η αίσθηση τόσο στη καθημερινή οδήγηση όσο κυρίως σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, της επιπλέον δύναμης που έχει η C180 είναι πιο ωραία και προφανώς ευπρόσδεκτη σε κάθε κατάσταση. Άλλωστε το έχουμε δηλώσει πολλές φορές ότι είμαστε ένθερμοι υποστηρικτές του σλόγκαν «τα άλογα δεν είναι ποτέ αρκετά». Και επειδή ίσως σας μπερδέψαμε ελαφρώς, και επειδή δεν θα μπούμε στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς διότι είναι ίδια και στα δύο μοντέλα και την είχαμε αναλύσει στη δοκιμή της C200, και επειδή δεν μας αρέσουν οι θολές και μεσοβέζικες κουβέντες, ως συμπέρασμα θα σας πούμε το εξής.

Σαφώς και η C180 είναι και προσφέρει πολλά περισσότερα από μία «βασική» έκδοση. Ωστόσο τα 3350 Ευρώ που την χωρίζουν από την C200 δεν είναι αρκετά ώστε να λειτουργήσουν αποτρεπτικά από την επιλογή της μεγαλύτερης έκδοσης. Διότι ναι πολύ καλά τα 170 άλογα της C180, αλλά τα 204 της C200 είναι ακόμη καλύτερα, ειδικά όταν μιλάμε για μία premium μπερλίνα με τιμή η οποία βρίσκεται πάνω από τα 50 χιλιάδες Ευρώ (53000 η C180 και 56350 η C200). Mε το χέρι στη καρδιά λοιπόν ψηφίζουμε C200, χωρίς ωστόσο να λέμε όχι σε οποιαδήποτε ευκαιρία μας δοθεί στο μέλλον να οδηγήσουμε ξανά την C180…

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νissan Ariya. Mε έμφαση και στην αεροδυναμική

cars

Ετοιμάσου για τη νέα Mercedes-Benz GLE Coupe.

cars

Το εντυπωσιακό Audi E-Tron GT “παίζει” με τον φακό.

cars

Καταργούνται τα Volkswagen Passat και Arteon;

cars

Alfa Romeo Giulia &Stelvio MY2020. Aναβαθμισμένες

cars

Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την επικράτεια ενόψει των εορτών

cars

Peugeot e-208. Σημαντική βράβευση

cars

Το Land Rover Defender θα πατήσει και στις ΗΠΑ

cars

Βρέθηκε Ferrari που είχε κλαπεί από οδηγό Formula πριν από 29 χρόνια

cars