To Ducati Diavel V4 του 2023 πρέπει να είναι τουλάχιστον ένα σκαλί καλύτερο από τον προκάτοχο του, σε όλα τα επίπεδα. Όχι και τόσο διστακτικά, πετάξαμε στο Dubai για να επιβεβαιώσουμε ένα-δύο πράγματα…
Του Thierry Sarasyn
To know us better
Το 2023 είναι η χρονιά που ο γνωστός πλέον V4 κινητήρας περνάει σε μια ακόμα μοτοσυκλέτα της Ducati, συστήνοντας μας εκ νέου το Diavel V4.
Η μυώδης Ιταλίδα διατηρεί την ταυτότητα της, με εμφανείς αλλαγές στις εισαγωγές αέρα αλλά και στους πλήρως led φωτισμούς, με την παράσταση να κλέβει η εξάτμιση με το ιδιαίτερο, τετραπλό -πολυβόλο- τελικό. Ακόμα, η νέα εποχή του ιταλικού power cruiser, το βρίσκει να υιοθετεί τον κινητήρα V4 Granturismo των 1.158 cc, ένα κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης της μοτοσυκλέτας και ταυτόχρονα μια τεχνική επιλογή που βελτιώνει τις επιδόσεις, τη δυναμική και την οδηγική συμπεριφορά, χάρη επίσης στην εξελιγμένη επιλογή ενός αντίθετα περιστρεφόμενου στροφαλοφόρου άξονα, που μειώνει το γυροσκοπικό αποτέλεσμα αυξάνοντας την ευελιξία της μοτοσυκλέτας.
Η ισχύς φτάνει τους 168 ίππους, με το κινητήριο σύνολο να είναι πλούσιο σε ροπή σε όλο το φάσμα του στρφόμετρου με μέγιστη τιμή τα 12,8 kgm στις 7.500 στροφές, (0,5 περισσότερη από το Multistrada V4). Ταυτόχρονα, ο V4 Granturismo (που προέρχεται από το Desmosedici Stradale της Panigale V4 και Streetfighter V4) είναι ελαφρύτερος και συμπαγής, ενώ χαρακτηρίζεται επίσης από χαμηλό κόστος λειτουργίας, με σημαντική συντήρηση σε διαστήματα των 60.000 χλμ για το «μεγάλο» service. Επίσης και εδώ συναντάμε το σύστημα απενεργοποίησης για τους πίσω κυλίνδρους, το οποίο επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί ως δικύλινδρος ή ως τετρακύλινδρος με ανεπαίσθητη μετάβαση λόγω της σταδιακής του αλλαγής, προκαλώντας μια αλλαγή στον τόνο του θορύβου της εξάτμισης αλλάζοντας από τη μια λειτουργία στην άλλη. Ένας βαθύτερος ήχος, με χαμηλότερες συχνότητες, χαρακτηρίζει το V4 Granturismo όταν είναι ενεργοί μόνο οι δύο μπροστινοί κύλινδροι.Οι συχνότητες, από την άλλη πλευρά, γίνονται υψηλότερες όταν λειτουργούν και οι τέσσερις κύλινδροι.
Νέα δεδομένα προσώπου
Η καρδιά του νέου Diavel V4 είναι ο ελαφρώς λιγότερο νέος κινητήρας Granturismo. Μια μονάδα ισχύος που αλλάζει το πρόσωπο του Diavel χωρίς να αγγίζει την ουσία του power cruiser. Αλλά υπάρχει και συνέχεια. Η νέα εμφάνιση έχει περισσότερες καμπύλες, ενσωματώνει οπτικά τον κινητήρα στο πλαίσιο και το κοστούμι και είναι γεμάτη από διασκεδαστικές λεπτομέρειες. Ευτυχώς, οι αλλαγές δεν είναι μόνο εμφανισιακές, αλλά έχουν επιρροή και στον χαρακτήρα. Ο βαρβάτος κινητήρας V2 των 1.260 κυβικών είχε ως αποτέλεσμα μια κάπως τραχιά εμπειρία οδήγησης και ελαφρώς επιθετικό χαρακτήρα στην Sport χαρτογράφηση. Άρα, η πιο άνετη επιλογή για τον δημόσιο δρόμο ήταν οι Road/Street modes. Αυτό είναι διαφορετικό στον V4. Εδώ προτιμάς την Sport mode, γιατί ακόμα και σε αυτή την επιλογή η ελαστικότητα παραμένει.
Le coque sportif!
Μία power cruiser πάντα φτιάχνεται σε στιβαρές βάσεις, αλλά θα ήταν λάθος να επαινέσουμε μόνο τον κινητήρα. Η Diavel V4 είναι εντελώς καινούργια μοτοσυκλέτα και αυτό συμπεριλαμβάνει, και το νέο πλαίσιο τύπου Monocoque. Σε συνδυασμό με την αυξημένη άνεση, την μεγαλύτερη διαδρομή της πίσω ανάρτησης και την εξαιρετική λειτουργία των τελευταίων, η Diavel V4 είναι μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα στο δρόμο. Πιο αθλητική και πιο άνετη. Μάνι-μάνι αυτό διπλασιάζει τις δυνατότητες χρήσης της!
Μια δόση οδήγησης
Με τα μάτια σου κλειστά –βέβαια έτσι θα έβγαινες από το δρόμο- υποπτεύεσαι ακόμα και ότι οδηγείς ένα δυνατότερο Monster, και όχι μία νέα Diavel. Το κέντρο βάρους είναι χαμηλά και σε συνδυασμό με το πίσω ελαστικό των 240 χιλιοστών, η μοτοσυκλέτα έχει κάποιες υποστροφικές τάσεις και ανοίγει την τροχιά της, αν κλείσεις απότομα το γκάζι. Αυτή η συμπεριφορά όμως δεν ενοχλεί και σίγουρα δεν είναι μειονέκτημα. Μπορείς να την αποκαλέσεις την «φύση του θηρίου». Και αυτή η φύση είναι πολύ πιο σπορ από αυτή του προηγούμενου Diavel. Το νέο Ducati είναι πολύ όμορφο, θαυμάσιο στην οδήγηση και έχει μια εμφάνιση που το ξεκολλά από την γκρίζα μάζα. Μόνο και μόνο για αυτό, σχεδόν επιβάλλεται να είσαι φαν της νέας Diavel V4. Αν αυτό δεν είναι αρκετό, απλά οδηγήστε το.
Τιμή και διαθεσιμότητα
Η τιμή της Ducati Diavel V4 στην χώρα μας ξεκινά από τα 31.000 ευρώ. Είναι διαθέσιμο σε Ducati Red και Thrilling Black, ενώ δε λείπει και μια μεγάλη λίστα εξαρτημάτων και αξεσουάρ, που θα κάνουν το Diavel V4 ακόμα πιο ξεχωριστό, όπως οι πλαϊνές βαλίτσες των 48 λίτρων, το backrest του συνεπιβάτη αλλά και πολλά-πολλά μέρη αλουμίνιο billet ή ανθρακόνημα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Κατασκευαστής/Μοντέλο | Ducati Diavel V4 |
Εισαγωγέας | Ducati Hellas |
Τιμή (€) | Από 31.000 |
Εγγύηση | 4 χρόνια |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | 4T, V4, Υ/Ψ, 4 EEK, 4 βαλβίδες |
Χωρητικότητα (cc) | 1.158 |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 83 x 53,5 |
Σχέση συμπίεσης | 14 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Συμπλέκτης | Υγρός, πολύδισκος, μονόδρομος με υποβοήθηση |
Τελική μετάδοση | Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα |
Μέγιστη ισχύς (hp/rpm) | 168 / 10.750 |
Μέγιστη ροπή (kg.m/rpm) | 12,8/7.500 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Αλουμινένιο τύπου monocoque |
Διαστάσεις Μ x Π x Υ (mm) | Δ.Α. |
Μεταξόνιο (mm) | 1.593 |
Γωνία κάστερ (ο) | 26 |
Ίχνος (mm) | 112 |
Ύψος σέλας (mm) | 790 |
Απόσταση από έδαφος (mm) | Δ.Α. |
Ρεζερβουάρ (l) | 20 |
Βάρος (kg) | 236 (πλήρες) |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ | |
Εμπρός | Ανεστραμμένο πιρούνι 50 mm Πλήρως ρυθμιζόμενο |
Πίσω | Πλήρως ρυθμιζόμενο monoshock, ψαλίδι αλουμινίου |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | 2 δίσκοι 330 mm, δαγκάες 4 εμβόλων Brembo Stylema, Cornering ABS |
Πίσω | Δίσκος 265 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων Brembo, Cornering ABS |
ΤΡΟΧΟΙ | Pirelli Diablo Rosso III |
Εμπρός | 120/70-17″ |
Πίσω | 240/45-17″ |