CARSNEWS
MOTONEWS

Α2 δίπλωμα: Τι σημαίνει και πώς ανταποκρίνονται οι εταιρείες;

Α2 δίπλωμα: Τι σημαίνει και πώς ανταποκρίνονται οι εταιρείες;
  • Διαβάστηκε από 1.107 αναγνώστες
  • Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/5/2023

Το να μπορείς να προσφέρεις μια μοτοσυκλέτα που ταιριάζει στη δημοφιλή κατηγορία Α2 έχει μεγάλο όφελος για τις εταιρείες. Πέρα από το όριο των 48 ίππων τι άλλο καθορίζει την κατηγορία;

Μικρός κυβισμός, μικρή ισχύς;

Λείπουν κυρίως 4 με 6 ίπποι, ειδικά στην κατηγορία 350 έως 450 κ.εκ. Είναι ήδη αυτοί οι κινητήρες στα όριά τους; Δύσκολα, γιατί η κατηγορία 500 της Honda με τα 471 κ.εκ. βγάζει γεμάτα 35 κιλοβάτ ή 48 ίππους. Δύσκολα μπορεί να οφείλεται στο μέγεθος του κινητήρα, γιατί σε άλλες αγορές, οι κινητήρες αυτοί, του ίδιου κατασκευαστή έχουν μερικές φορές πάνω από 50 ίππους.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Μοτοσυκλέτες που προορίζονται για Α2, αλλά έχουν χαμηλότερη απόδοση

Υπάρχουν μερικά εξέχοντα παραδείγματα μοτοσυκλετών Α2 που αποδίδουν αρκετά λιγότερη ιπποδύναμη από το όριο της κατηγορίας. Για παράδειγμα, το KTM Duke 390 που αποδίδει 44 ίππους από 373 κ.εκ, η Kawasaki στο Z400 και το Ninja 400 βγάζει μόλις 45 ίππους.

Και τα 300άρια της Yamaha, R3 και MT-03 της, αποδίδουν 6 ίππους λιγότερο από το μέγιστο επιτρεπόμενο, γεγονός που σημαίνει ότι ο σχετικά μικρός κυβισμός θα μπορούσε να είναι ένδειξη ότι οι κινητήρες  των μικρών κυβικών δεν αντέχουν περεταίρω αύξηση της ιπποδύναμης,

Ωστόσο, δεν οφείλεται μόνο στο μέγεθος του κινητήρα ή στον αριθμό των κυλίνδρων που «Α2» δεν φτάνει πάντα τους 48 ίππους.

Από την άλλη μεριά, τα Honda αποδίδουν ακριβώς 35 κιλοβάτ (48 ίππους) μέγιστης ισχύος από 500 κ.εκ (τα οποία στην πραγματικότητα έχουν μόνο 471 κ.εκ) σε καθεμία από τις εκδόσεις των 5 μοντέλων CB.

Αναλογία βάρους/ισχύος

Για να εγκριθεί μια μοτοσυκλέτα για A2 χρήση βασίζεται σε 2 προϋποθέσεις: Τα εν λόγω 35 κιλοβάτ μέγιστης ισχύος και ελάχιστη αναλογία βάρους/ίππο 0,2. Αν λοιπόν ο κινητήρας αποδίδει 35 κιλοβάτ, η μοτοσυκλέτα πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 175 κιλά (πλήρες υγρών), γιατί η διαίρεση 35 με 175 είναι 0,2.

Εάν μια μοτοσυκλέτα Α2 ζυγίζει λιγότερο από 175 κιλά, η ιπποδύναμη πρέπει να μειωθεί. Το CB 500 F ζυγίζει 189 κιλά, ενώ το αμέσως επόμενο σε δύναμη  Kawasaki Z 400 με 45 ίππους ζυγίζει μόλις 169 κιλά. Αν κάνουμε τα μαθηματικά, η Kawasaki θα μπορούσε να έχει ακόμη και 0,9 ίππους. Το KTM 390 Duke θα μπορούσε να έχει 45,7 ίππους στα 168 κιλά αντί για 44 που αποδίδει τώρα.

Γιατί τα Α2 πρέπει να είναι τόσο βαριά;

Από τη στιγμή που μια κατηγορία άδειας οδήγησης περιορίζεται με βάση το ελάχιστο βάρος, αυτό έχει ως κύριο στόχο τη μείωση της ικανότητας επιτάχυνσης. Η θεωρία λέει ότι μια μοτοσυκλέτα βάρους 175 κιλών «τραβάει» πιο αργά από μια με 145 κιλά αν και τα δύο έχουν 48 ίππους.


Α2 μοτοσυκλέτες με μέγιστη ισχύ 48 ίππων

Με βάρος άνω των 175 κιλών, και αναλογία βάρους/ισχύος 0,2

Στόχος η ασφάλεια των αναβατών και όχι οι επιδόσεις

Έχουν βοηθήσει οι Α2 μοτοσυκλέτες ή μαζί με τους Euro 5 περιορισμούς έχουν «γονατίσει» τις επιδόσεις;;


 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Related Articles

Tο θρυλικό μοντέλο που θέλει να επαναφέρει στην παραγωγή η Kawasaki

cars

Deus Ex Machina Beastie Motorcycle, μια καστομιά που χαίρεσαι να τη βλέπεις

cars

Σκοτώθηκε σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα ο ηθοποιός Τριτ Γουίλιαμς

cars

Η μηχανή που κάνει τη λέξη «ιδιαίτερο» προσωπική υπόθεση

cars

Ηλεκτρική και δυνατή, μια μοτοσικλέτα που αλλάζει επιδόσεις με… εφαρμογή

cars

Peugeot PM-03 Adventure – H ιδέα του Oberdan Bezzi για το νέο μοντέλο

cars

Διαθέσιμη η επετειακή Suzuki Hayabusa 25th Anniversary στην Ελλάδα -Δείτε πόσο κοστίζει

cars

ΕΚΛΕΨΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ, ΤΗΝ ΠΟΥΛΗΣΕ ΚΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΛΑΒΕ ΟΛΟΥΣ!

cars

Χανιά: Πάτησε ντελιβερά με το αυτοκίνητο λόγω προσωπικών διαφορών και

cars