CARSNEWS
F1 & RACES

Πισωγύρισμα με τους κανονισμούς του 2026

Έπειτα από πολύ ανησυχητικά ευρήματα στις προσομοιώσεις, οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2026 αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά.

Απομένουν λιγότερα από δύο χρόνια ώστε η Formula 1 να περάσει σε μία νέα εποχή. Γνωρίζουμε πως το 2026 θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί μονάδων ισχύος, ενώ παράλληλα οι τεχνικοί κανονισμοί των μονοθεσίων θα αλλάξουν σημαντικά.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ θέλει να θεσπίσει τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια. Το σχέδιο αυτό προβλέπει πως κατά τη διάρκεια των στροφών η γωνία κλίσης των αεροτομών θα παράγει υψηλή κάθετη δύναμη, ενώ στις ευθείες θα αλλάζει, ώστε να μειώνεται η αντίσταση αέρα (οπισθέλκουσα).

Για να μην γίνουν περίπλοκοι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, η πίσω αεροτομή είχε οριστεί αρχικά ως το ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα, σε συνδυασμό με το DRS. Ωστόσο, προσομοιώσεις που έκαναν οι ομάδες της Formula 1 στα περίπλοκα και προηγμένα τεχνολογικά λογισμικά τους εμφάνισαν ορισμένα ανησυχητικά χαρακτηριστικά.

F1 Audi

Σύμφωνα με το motorsport.com, οι προσομοιώσεις ομάδων έδειξαν πως όταν η κάθετη δύναμη είναι στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο στις ευθείες (λόγω των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων) και η ισχύς του κινητήρα είναι στο μέγιστο επίπεδο, τα μονοθέσια ήταν αδύνατο να οδηγηθούν. Αρκετά παραδείγματα εμφάνισαν αστάθεια κατά την επιτάχυνση που είχε ως αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος. Επιπλέον ήταν αδύνατη η προσέγγιση οποιασδήποτε στροφής δίχως να χάνεται ο έλεγχος του πίσω μέρους των μονοθεσίων. Η απώλεια αεροδυναμικής είναι τρεις φορές μεγαλύτερη απ’ όταν τα μονοθέσια του σήμερα έχουν ανοικτό το DRS.

Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, για να μπορέσει ένας οδηγός να μείνει εντός πίστας και να μην καταλήξει σε μπαριέρες ή αμμοπαγίδα, πρέπει να οδηγήσει πολύ συντηρητικά το μονοθέσιο. Ο ρυθμός που έδειξαν οι προσομοιώσεις είναι πιο αργός και από τα τωρινά μονοθέσια της Formula 2.

H FIA είναι ενήμερη για τα ευρήματα των ομάδων και ήδη ετοιμάζεται να αναλάβει δράση. Αποφασίστηκε τόσο η εμπρός όσο και η πίσω αεροτομή των μονοθεσίων να είναι ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ώστε να μην χάνεται η αεροδυναμική ισορροπία τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γραφτούν από την αρχή ορισμένα Άρθρα των κανονισμών.

F1 2026

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, μίλησε για την εξέλιξη των κανονισμών της Formula 1 για το 2026: «Πιστεύω πως έχει γίνει καλή πρόοδος. Η FIA άκουσε τις συμβουλές των ομάδων και ήδη έχουν γίνει ορισμένες μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς. Περιμένουμε και τους κανονισμούς που αφορούν το σασί, οι οποίοι είναι ένα δομικό κομμάτι των κανονισμών του 2026. Πολλά διαφορετικά τμήματα δουλεύουν σκληρά στους κανονισμούς και είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει κάποια λύση σύντομα».

Ο Χόρνερ ήταν από τους πρώτους που το 2023 είχε προειδοποιήσει για «μονοθέσια Φρανκενστάιν» λόγω των κανονισμών.

Φωτογραφίες: Mercedes F1 media

Related Articles

Οι λόγοι που οδήγησαν τον ντε Βρις στην έξοδο από την AlphaTauri

cars

«Schoey»: η αμφιβόλου υγιεινής συνήθεια, που έγινε λατρεία (video)

cars

Φόρμουλα 1: Η Mercedes παρουσιάζει το νέο μονοθέσιο W15 E PERFORMANCE

cars

Η Ford απελευθερώνει ένα τέρας 800 ίππων στη νέα Mustang GTD

cars

Honda to open new engine facility in UK

cars

Ο Λεκλέρ υπέγραψε νέο συμβόλαιο με τη Ferrari (vid)

cars

Formula 1 to race in Belgium until 2025 under new deal

cars

Χωρίς αναβαθμίσεις στην Αυστρία η Ferrari!

cars

Puma Hires A$AP Rocky as Creative Director of Formula 1 Partnership

cars