Η δουλειά για τον Euro NCAP δεν σταματά όσο παρουσιάζονται και λανσάρονται νέα μοντέλα και ο τελευταίος κύκλος δοκιμών που περιελάμβανε τις BMW 1 Series και 3 Series, το Jeep Cherokee και το Peugeot 208, επιφύλασσε κάποιες εκπλήξεις.
Τα 5 αστέρια με τα οποία βαθμολογήθηκαν οι δύο ολοκαίνουριες BMW δεν αποτελούν έκπληξη. Παρά το γεγονός ότι η 1 Series, στην τρίτη γενιά της πλέον, έχει μεταπηδήσει στο “στρατόπεδο” της μπροστιοκίνησης, κατάφερε να αποσπάσει ένα αξιοπρεπέστατο 83% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% για τους ανήλικους επιβάτες και 72% για τα συστήματα ασφαλείας με μοναδικό ουσιαστικό ψεγάδι την ελλειπή προστασία του θώρακα των πίσω επιβατών στην μετωπική σύγκρουση. Η 3 Series από την άλλη, κέρδισε ένα εντυπωσιακό 97% για τους ενήλικους επιβάτες, 87% για τους ανήλικους και 76% για τα ηλεκτρονικά συστήματα, προστατεύοντας άριστα ή στην χειρότερη των περιπτώσεων, “επαρκώς” όλους τους επιβάτες.
Μικρή ήταν η έκπληξη για τα άλλα δύο υπό αξιολόγηση μοντέλα. Το Jeep Compass και το Peugeot 208 που δεν κατάφεραν να αποδείξουν ότι αξίζουν 5 αστέρια και βαθμολογήθηκαν αμφότερα με 4. Στο μεν Cherokee, η προστασία απέναντι σε αυχενικούς τραυματισμούς ήταν οριακή ενώ η λειτουργία του συστήματος αυτόνομου φρεναρίσματος ανάγκης κρίθηκε ως ανεπαρκής καθώς σε μερικά σενάρια, δεν κατάφερε να αποτρέψει συγκρούσεις με ταχύτητα μικρότερη των 20 km/h. Κατά τα άλλα, το 80% στους ενήλικους επιβάτες και το 78% στους ανήλικους δείχνουν γιατί αξίζει τα 4 αστέρια. Όσον αφορά στο μικρό Peugeot δε, το τελευταίο αστέρι χάθηκε λόγω οριακής προστασίας του θώρακα του οδηγού κατά την περίπτωση μίας μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης και την απουσία προσκέφαλων για τον κεντρικό επιβάτη των πίσω θέσεων σε ορισμένα επίπεδα εξοπλισμού. Επιπλέον, “κόστισε” και το χαμηλό 56% για την προστασία “ευάλωτων χρηστών δρόμου”, γιατί κατά τα άλλα, το 208 σκόραρε 91% για τους ενήλικους επιβάτες, 86% για τους ανήλικους και ένα αξιοπρεπές 71% στα συστήματα ασφάλειας. Δυστυχώς, εδώ που έχουμε φτάσει, το “παιχνίδι” κρίνεται στις λεπτομέρειες…