CARSNEWS
F1 & RACES

Αλλάζουν τα λάστιχα στην Formula 1 -Ποιες αλλαγές έρχονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα

Νέους κανονισμούς εξετάζει η FIA για τη Formula 1 με την αλλαγή στον τύπο των ελαστικών που φέρουν τα μονοθέσια να είναι ένας από αυτούς.

Με την επόμενη χρονιά να χαρακτηρίζεται σε γενικές γραμμές από ηρεμία και στασιμότητα στους κανονισμούς που αφορούν στη σχεδίαση των μονοθέσιων, το 2026 αναμένεται να είναι μια ακόμη χρονιά όπου θα έρθουν τα πάνω-κάτω.

Με τους νέους κανονισμούς που θα κάνουν την εμφάνισή τους το 2026 θα έρθουν μαζί και η νέα «γενιά» μονοθέσιων, η οποία θα έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με την σημερινή.

Οι τεχνικοί κανονισμοί για τη σχεδίαση των επόμενων μονοθέσιων της Formula 1 αποσκοπούν στη μείωση του βάρους τους κατά 50 κιλά έναντι των σημερινών, σε συνδυασμό με μικρότερες διαστάσεις τόσο στο συνολικό μήκος όσο και στο πλάτος τους.

-

Με αυτό τον τρόπο η FIA θέλει να μειώσει την ταχύτητα των μονοθέσιων στις στροφές, κάτι που θα επιτευχθεί με την παράλληλη μείωση του αεροδυναμικού τους φορτίου. Αυτό γιατί οι τεχνικοί των κορυφαίων τουλάχιστον ομάδων έχουν ήδη βρει φτάσει σε επίπεδο να εκμεταλλεύονται σε μεγάλο βαθμό τους κανονισμούς με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να παρουσιάζονται πολύ ταχύτερα από το αναμενόμενο και μάλιστα πολύ πιο σύντομα από όσο περίμεναν.

Οι νέοι κανονισμοί για το 2026 δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη επίσημα στο σύνολό τους και αυτό αναμένεται να γίνει κάποια στιγμή στα μέσα της επόμενης χρονιάς ώστε οι ομάδες να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να σχεδιάσουν και να εξελίξουν τα νέα μονοθέσια που πρέπει να είναι έτοιμα για την αρχή της σεζόν.

Πέρα από τις αλλαγές που στοχεύουν στη μείωση του αεροδυναμικού φορτίου κατά περίπου 40% η FIA θέλει να κάνει τα μονοθέσια πιο αργά στοχεύοντας και στους τροχούς τους, οι οποίοι δεν αποκλείεται να γίνουν μικρότεροι σε διαστάσεις, τουλάχιστον ως προς το πλάτος τους.

-

Μία ακόμη αλλαγή που εξετάζεται είναι η κατάργηση των slick ελαστικών και η επιστροφή στο προσκήνιο των εκείνων που φέρουν αυλακώσεις στη γόμα τους, για χρήση σε στεγνό οδόστρωμα. Η συγκεκριμένη πρόταση, που έχει φίλους και εχθρούς μεταξύ των ομάδων της Formula 1, αποσκοπεί στην περαιτέρω μείωση της πρόσφυσης στις στροφές αλλά και στην αύξηση των αποστάσεων κατά το φρενάρισμα.

Η μικρότερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα θα μπορούσε θεωρητικά να βελτιώσει το θέαμα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και να φέρει πιο κοντά την συνολική απόδοση των μονοθέσιων αναδεικνύοντας παράλληλα περισσότερο τις ικανότητες των οδηγών.

Τα slick ελαστικά επανεμφανίστηκαν ξανά στη Formula 1 στην αρχή της σεζόν του 2009 έπειτα από μία δεκαετία που τα μονοθέσια έτρεχαν στο στεγνό χρησιμοποιώντας ελαστικά με αυλακώσεις.

Διαβάστε επίσης:

-

Related Articles

Οι λόγοι που οδήγησαν τον ντε Βρις στην έξοδο από την AlphaTauri

cars

Formula 1, Αυστρία: Pole Position o Φερστάπεν, εκπληκτική η Φεράρι και νέα «καταστροφή» για Πέρεζ

cars

Formula 1: Το πρόγραμμα του GP της Σουζούκα – Οι ώρες και η τηλεοπτική μετάδοση

cars

Alfa Romeo: Δείτε LIVE την παρουσίαση του νέου supercar (video)

cars

Formula 1 – Εμίλια Ρομάνια: Απίθανα πράγματα!

cars

«Κρυφή» βόλτα στο Σίλβερστον για τη νέα Williams (video)

cars

Τρομακτικό ατύχημα για τον Ζου – Έφυγε με ταχύτητα στις προστατευτικές μπαριέρες

cars

Vienna to host second Formula 1 Exhibition following record-breaking success in Madrid

cars

F1: Red Bull and Max Verstappen’s ‘phenomenal’ 2023 Formula 1 season must not be understated

cars