CARSNEWS
F1 & RACES

Φόρμουλα 1: Η ρόδα του Μονακό έφτασε στο 70

Το Grand Prix του Μονακό είναι ένας από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 και φέτος φτάνει σε ένα εντυπωσιακό ορόσημο.

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί ο 70ος αγώνας που μετράει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών της Φόρμουλα 1 (από το 1950). Στην πραγματικότητα, υπήρξαν έντεκα αγώνες νωρίτερα, δέκα πριν την καθιέρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ως την κορυφαία κατηγορία αγώνων και ένας το 1952, όταν το Grand Prix διεξήχθη με σπορ αγωνιστικά αυτοκίνητα με καλυμμένες ρόδες. Όπως πάντα, η επιλογή της Pirelli για τα σλικ ελαστικά στο Μονακό είναι οι πιο μαλακές διαθέσιμες γόμες της γκάμας: Η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μεσαία γόμα και η C5 η μαλακή γόμα.  

Μονακό

Όπως συμβαίνει γενικά όταν χρησιμοποιούνται δημόσιοι δρόμοι, η διαδρομή έχει ιδιαίτερα λεία επιφάνεια, αφού είναι ανοικτή στην κυκλοφορία. Οπότε τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση. Στο Μονακό, τα ελαστικά υπόκεινται σε ασυνήθιστα χαμηλές φορτίσεις καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα στη διαδρομή των 3.337m είναι πολύ χαμηλή, με κάποιες στροφές να έχουν ταχύτητα διέλευσης μόλις 50km/h, ενώ τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι μόλις στο 30% του γύρου. Ωστόσο, αυτό το χαμηλό επίπεδο πίεσης, εξισορροπείται  από το γεγονός ότι, με 78 γύρους αγώνα την Κυριακή, κάθε φαινόμενο που μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών, εμφανίζεται πολύ πιο συχνά από συνήθως, ειδικά όσον αφορά στα επίπεδα ενέργειας που αναπτύσσονται όπου απαιτείται ελκτική πρόσφυση. Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σχετικά με τα ελαστικά, είναι η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες του Grand Prix, θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα δυσάρεστο πρόβλημα. 

Μονακό

Σε μια διαδρομή όπου το περιθώριο λάθους είναι πρακτικά ανύπαρκτο, ένας παράγοντας που επηρεάζει το πόσο γρήγορα βελτιώνονται οι χρόνοι γύρων ενός οδηγού, είναι η αυτοπεποίθηση που αποκτά σταδιακά, ανεξάρτητα από το πόσο καλά γνωρίζει τη διαδρομή, ενόσω αντιμετωπίζει τις 19 στροφές και όλους τους άλλους κινδύνους, που αυτή εγκυμονεί. Ο οδηγός πρέπει να πιέσει για να βρει τις καλύτερες γραμμές, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στα προστατευτικά, συχνά αγγίζοντάς τα, με το πλάι των ελαστικών. Η πρόκληση είναι να το πετύχει χωρίς να σπάσει τίποτα στο μονοθέσιο, αυτό είναι το κλειδί για την εξασφάλιση μιας καλής θέσης εκκίνησης, απαραίτητη σε έναν αγώνα όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες, ακόμη και όταν υπάρχει διαφορά επιδόσεων μεταξύ των μονοθεσίων που μπορεί να ανέρχεται σε δευτερόλεπτα ανά γύρο. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο κρίσιμες, καθώς φέτος έχουμε δει πως η σειρά με την οποία τα μονοθέσια, παρατάσσονται στην εκκίνηση, κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε μια διαδρομή σαν αυτή, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν αναπόφευκτη, τα στατιστικά του παρελθόντος, την τοποθετούν στο 77% κατά μέσο όρο, σχεδόν δύο φορές ανά αγώνα. Παρόλα αυτά ο αγώνας πέρυσι κύλησε ομαλά χωρίς διακοπές από αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπάρχει ουσιαστικά μόνο μία επιλογή στρατηγικής και αυτή είναι η μια αλλαγή ελαστικών όσο πιο αργά γίνεται, για να επωφεληθεί κανείς από τυχόν παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χαμένο χρόνο στα πιτ.

Μονακό

Αυτό το μήνα, έχουν γίνει αρκετοί εορτασμοί για την 30ή επέτειο του θανάτου του Ayrton Senna, ο οποίος έχει αφήσει σίγουρα το στίγμα του στο Grand Prix του Μονακό. Ο Βραζιλιάνος εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες (6), pole position (5) και τερματισμούς στο βάθρο (8). Ο Michael Schumacher έχει πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (5) και είναι δεύτερος μαζί με τον Graham Hill στην κατάταξη των νικητών με πέντε νίκες. Όσον αφορά στους τερματισμούς στο βάθρο μαζί με τους Hill, Schumacher βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 7 παρουσίες και οι Hamilton, Vettel. H McLaren με 17 νίκες, είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα, ενώ η Ferrari έχει εκκινήσει τις περισσότερες φορές από την pole position (12) και έχει πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (17). Επίσης προηγείται στη λίστα των εμφανίσεων στο βάθρο (55), αριθμό υπερδιπλάσιο της McLaren που είναι δεύτερη (27). 

Όλες οι ειδήσεις

10 μύθοι σχετικά με την χρήση και την συντήρηση του αυτοκινήτου

Mercedes-AMG PureSpeed: Μια «μυθική» προσθήκη για κάθε συλλογή!

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα Smart: Οδηγούμε τα νέα #1 και #3!

Related Articles

Στο σφυρί τα προσωπικά αντικείμενα του Michael Schumacher – Χιλιάδες ευρώ για μια σπάνια συλλογή

cars

Αποκάλυψη: Tο μονοθέσιο του Μπράντ Πιτ για την ταινία Apex στο Silverstone

cars

Νέα πρωτιά στην τηλεθέαση για ΑΝΤ1 στο GP Αυστρίας (vid)

cars

F1 – GP Emilia Romagna – Kατατακτήριες: 8η συνεχόμενη pole-position για τον Verstappen

Bury

Το F1 Vlog για την πύρινη κόλαση του Μπαχρέιν (video)

cars

Η Apple TV έτοιμη να αλλάξει τα παγκόσμια τηλεοπτικά δεδομένα της Formula 1

cars

Poll: Do you think the new F1 Sprint format is a success?

cars

Alpine’s sports star investors will strengthen team

cars

Η Red Bull δεν έδωσε υποσχέσεις στον Vettel

cars