CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε την plug-in υβριδική BMW X5 xDrive 45e των 394 PS

Η BMW, πλέον έχει αποκτήσει πείρα και στα Plug-in Hybrid συστήματα και πληθαίνουν τα μοντέλα της τα οποία εφοδιάζονται με ένα τέτοιο υβριδικής διάταξης κινητήριο σύνολο. Πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά στην εποχή μας; Και –εν προκειμένω– πώς θα μπορούσε να μην γίνει με τον τρόπο που γνωρίζουν στην εταιρεία;

Η X5 επωφελείται της τεχνολογίας αυτής όπως θα ήθελαν οι Βαυαροί. Ούτως ή άλλως, το μεγάλων διαστάσεων SAV όχημά της («Sports Activity Vehicle», όπως ονομάζουν τα SUV οχήματά τους για να προσδιορίσουν τη διαφορετικότητά τους από τον ανταγωνισμό αλλά και να τονίσουν εξαρχής τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους), εκ κατασκευής αποτελεί μια πλατφόρμα στην οποία μπορούν να δείξουν τις ικανότητές τους. Η Χ5 xDrive 45e, όπως ονομάζεται η PHEV εκδοχή του μοντέλου, ενισχύει και ενδυναμώνει τον αυτοκινητικό χαρακτήρα της ώστε να σε κάνει να τη θαυμάζεις, τελικά, όχι μόνο γι’ αυτό που δείχνει αλλά γι’ αυτό που είναι. Γι’ αυτό που σου επιτρέπει να γνωρίζεις, ανακαλύπτοντάς την.

Τι έχει να πει;

Δεν θα μπορέσεις να την μάθεις σύντομα αυτή την κινητή τεχνολογική πλατφόρμα, γιατί περί αυτής πρόκειται ουσιαστικά. Όμως, αυτό δεν θα σε εμποδίσει να την οδηγήσεις αμέσως με μεγάλη ευκολία. Ο τρίλιτρος, εξακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας τεχνολογίας «Twin Power Turbo» αποδίδει μέγιστη ισχύ 286 PS και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 113 PS. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τους φτάνει τους 394 PS και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 600 Nm.

Στην περίπτωση της Χ5 xDrive 45e, οι άνθρωποι της BMW είχαν την ευκαιρία (αλλά και τον χώρο) να τοποθετήσουν μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας σε σχέση με ό,τι ισχύει σε άλλα αντίστοιχα μοντέλα τους. Έτσι, εδώ η ονομαστική χωρητικότητά τους είναι 24 kWh (έναντι 12 kWh στην 330e, για παράδειγμα) και μπορούν να κινήσουν το –κατά τα άλλα– βαρύ όχημα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια μέγιστη θεωρητική απόσταση που κυμαίνεται από 86-97 km, βάσει πρωτοκόλλου «WLTP». Είναι λιθίου-ιόντων και η πραγματική χωρητικότητα τους φτάνει τις 21,58 kWh. 

Σε ό,τι αφορά τη φόρτισή τους, σύμφωνα με την εταιρεία, σε οικιακή παροχή 230 V και 12,5 Α απαιτούνται 7,9 ώρες για την πλήρωσή τους στο 80% και 10,6 ώρες για το 100% της χωρητικότητάς τους. Σε παροχή Wallbox 3,7 kW, απαιτούνται 5,0 ώρες για την πλήρωσή τους στο 80% και 10,6 ώρες για το 100% της χωρητικότητάς τους.

Το αυτοκίνητο διαθέτει αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων «Steptronic» και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης της BMW. Η ανάρτηση της Χ5 xDrive 45e αποτελείται από διάταξη διπλών ψαλιδιών εμπρός και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με αερανάρτηση.

Εσωτερικά

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

BMW X5 xDRIVE 45e 394 PS STEPTRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ85

Σε ένα όχημα με μήκος περίπου στα πέντε μέτρα και με μεταξόνιο που πλησιάζει τα τρία μέτρα, ο διαθέσιμος εσωτερικός χώρος δεν μπορεί παρά να είναι μεγάλος. Αυτό ισχύει στην Χ5 xDrive 45e, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν οι μπαταρίες στο όχημα. Αυτές έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στο πάτωμα και δεν επηρεάζουν τον χώρο των επιβατών. Αντιθέτως, έχουν μειώσει κατά 150 λίτρα το πορτμπαγκάζ σε σχέση με αυτό των εκδόσεων του μοντέλου μόνο με θερμικό κινητήρα. Πάντως, τα τουλάχιστον 500 λίτρα αυτού, στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι ικανοποιητικότατη τιμή, ενώ πάντα υπάρχει η δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Επίσης, έχει μικρύνει και ο όγκος του ρεζερβουάρ (69 λίτρα έναντι 83 λίτρων στην Χ5 xDrive 40i για παράδειγμα). Ως οδηγός, κάθεσαι σχετικά ψηλά, έχεις καλή περιμετρική ορατότητα και τη δυνατότητα να διαχειρίζεσαι τα πολλά συστήματα και την πληροφόρηση από τις μεγάλες έγχρωμες οθόνες στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων (12,3 ιντσών και στις δύο περιπτώσεις). Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η γενικότερη εργονομία, ενώ η βάση της κονσόλας διοχωρίζει τα εμπρός καθίσματα και αποτελεί βαθύ και πρακτικό χώρο για αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι σε υψηλό επίπεδο και δεν μπορείς παρά να κατανοήσεις το υψηλό κόστος απόκτησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Κόστος που δεν αφορά μόνο στα υλικά και στην προσεγμένη συναρμογή αλλά και στον συγκερασμό τεχνολογιών οι οποίες κάνουν το αυτοκίνητο ασφαλές, άνετο και προηγμένο.

Τι έχει να ανατρέψει;

Η Χ5 xDrive 45e έχει την τυπική μορφή ενός SUV οχήματος, είναι ογκώδης και εντυπωσιακή με τον τρόπο επιλέγουν στην BMW να το πράττουν. Ωστόσο, μοιάζει σαν να θέλει να ξορκίσει τον «κακό δαίμονα» του διοξειδίου του άνθρακα και να κάνει αυτά τα οχήματα πιο συμπαθητικά. Θέλει να ανατρέψει μια παγιωμένη εικόνα και μια αντίληψη περί αυτών η οποία ίσως και να έχει γίνει πεποίθηση σε πολλούς. Πώς θα μπορούσε ένα όχημα βάρους δυόμιση τόνων να καταφέρει να θεωρηθεί πιο φιλικό προς το περιβάλλον; Μόνο μέσω της τεχνολογίας που φέρει και κυρίως μέσω της οδήγησής του για να έχεις την εμπειρία ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί.

Οι εντυπώσεις μας

Η Χ5 xDrive 45e είναι ταυτόχρονα ένα… «ηλεκτρικό» αυτοκίνητο για εντός πόλης μετακινήσεις και ένα ικανότατο Grand Tourer για αυτές εκτός του άστεως. Με φορτισμένες τις μπαταρίες της και με ευλαβική τήρηση της ταχύτητας κίνησης και του φορτίου που ασκείς στο δεξί πεντάλ, μπορείς να διανύσεις μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα μια απόσταση που ξεπερνά τα 55 km, στο συγκεκριμένο ανάγλυφο που κινηθήκαμε. Ως ένα όχημα με υβριδική διάταξη κινητήρα μπορείς να επωφελείσαι από την μεγάλη ιπποδύναμη και την αμεσότητα μετάδοσης της ροπής στους τροχούς. Αυτή η BMW μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, με ρυθμό που, ως οδηγό, σε ξαφνιάζει αρχικά και που ενθουσιάζει πάντα τους συνεπιβάτες σου.

Ο όγκος του αυτοκινήτου είναι προφανής αλλά ως οδηγός δεν τον καταλαβαίνεις στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι έχεις να κάνεις με ένα μεγάλων διαστάσεων όχημα που έχει και αντίστοιχα μεγάλο βάρος. Πάντως, η οδική συμπεριφορά της Χ5 xDrive 45e είναι πολύ καλή και η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται άμεσα. Θετικά σχόλια έχουμε να κάνουμε και για το σύστημα πέδησης το οποίο επιβραδύνει σε μικρές αποστάσεις το αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, με ήρεμο ρυθμό, η μέση τιμή της είναι 9,3 l/100 km. Όταν, όμως, αποφασίσεις  να επωφεληθείς των επιδόσεων του οχήματος, τότε η κατανάλωση ξεπερνά τα 12,0 l/100 km.

Η Χ5 xDrive 45e δεν είναι ένα «συνηθισμένο αυτοκίνητο» και ένα «σύνηθες υβριδικό». Θα σου προσφέρει πολλά σε κύρος, επιδόσεις, ποιότητα, δυνατότητα κίνησης, αλλά και εσύ θα πρέπει να δώσεις πολλά για να την αποκτήσεις. Κι αυτό την κάνει ιδιαίτερη, χωρίς να είναι ελιτίστικη. Όσοι έχουν τη δυνατότητα να την αποκτήσουν θα διαπιστώσουν ότι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά της είναι να παραμένει ευκολοδήγητη σε κάθε περίπτωση, να σε βοηθά με την τεχνολογική πληθωρικότητά της σε ό,τι και εάν αποφασίσεις.     

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ξέθαψαν το… τσεκούρι του πολέμου!

cars

H νέα Mercedes-Benz S-Class αποκαλύπτεται σταδιακά

cars

Δεν θα καθυστερήσει πολύ το Tesla Gigafactory στη Γερμανία

cars

Δίλιτρη και με 258 ίππους η νέα Toyota GR Supra

cars

Έτοιμη η ηλεκτροκίνητη BMW των 530 ίππων

cars

Δύο Tesla έσπασαν το ρεκόρ της κατηγορίας τους στο Pikes Peak (Video)

cars

Εκπληκτικό: Εικονική περιήγηση στο γήπεδο της Chelsea με τη βοήθεια της Yokohama (video)

cars

Τα θρυλικά ρεκόρ της Mazda

cars

Πατέντα για αυτόνομο όχημα σήμανσης

cars