CARSNEWS
NEW MODELS

«Καμπανάκι» της Greenpeace για τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό – Τι απαντά η Volkswagen

Μια νέα μελέτη της Greenpeace έρχεται για να… χτυπήσει το καμπανάκι στις αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με στοιχεία τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ ή βενζίνη, κοινώς τα οχήματα με ΜΕΚ, είναι υπεύθυνα για σχεδόν το 25% των αερίων του θερμοκηπίου. Παρόλο που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη θέσει τους στόχους για τη μετάβασή στον ηλεκτρισμό, η διεθνής Μη Κυβερνητική Οργάνωση υποστηρίζει πως αυτό δεν είναι αρκετό.

Συγκεκριμένα η Greenpeace μέσα από τη μελέτη τονίζει ότι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Toyota, η Volkswagen και η Hyundai, αναμένεται να κατασκευάσουν 400 εκατ. περισσότερα οχήματα απ’ ό,τι αρχικά προβλεπόταν, βάζοντας σε κίνδυνο τη Συμφωνία του Παρισιού που είχε ως στόχο τη διατήρηση της ανόδου της παγκόσμιας θερμοκρασίας κάτω από τον 1,5 βαθμό Κελσίου.

«Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Volkswagen, και Hyundai, κάνουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών υπερβολικά αργά, το οποίο επιφέρει επικίνδυνες συνέπειες για τον πλανήτη μας,» είπε ο Benjamin Stephan, μέλος της Greenpeace Γερμανίας.

Ο στόχος που παρουσίασε ο οργανισμός θα απαιτούσε την πώληση λιγότερων από 315 εκατ. οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με ΜΕΚ, μέχρι το 2040. Όμως αυτό φαίνεται πως είναι αδύνατο να επιτευχθεί με βάση τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς.

Αν ο ρυθμός των πωλήσεων των συγκεκριμένων οχημάτων συνεχίσει ως έχει, τότε η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να φτάσει έως και τις 712 εκατ. πωλήσεις νέων οχημάτων με ΜΕΚ στο ίδιο διάστημα. Σύμφωνα με την Greenpeace, αν αυτή η εξέλιξη επιβεβαιωθεί, βάζει ουσιαστικά “ταφόπλακα” σε όλα αυτά που προέβλεπε η Συμφωνία του Παρισιού.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota αναμένεται να ξεπεράσει το στόχο κατά 63 εκατ. οχήματα, ενώ η Hyundai και η Volkswagen κατά 39 εκατ. Η General Motors ακολουθεί στην 4η θέση, με τις πωλήσεις της να υπερβαίνουν το επιθυμητό κατά 13 εκατ. μονάδες.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμου Μέλλοντος του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ και βασίζεται στην «αξιολόγηση των τρεχόντων πωλήσεων EV καθώς και την ημερομηνία απόσυρσης των θερμικών κινητήρων» που έχουν παρουσιάσει οι 4 εταιρείες.

Από τη μεριά της η Volkswagen έσπευσε να αμφισβητήσει την ακρίβεια της μελέτης, προάγοντας την επένδυση «μαμούθ» του ομίλου στον ηλεκτρισμό, σε μία προσπάθεια απόδειξης των προθέσεων της εταιρείας, η οποία έχει υποσχεθεί να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα πριν το τέλος του 2050.

«Όπως έχει γίνει και στο παρελθόν, η σύνθεση της αγοράς θα συνεχίζει να αλλάζει στο μέλλον, όπως για παράδειγμα έγινε και με τις κατηγορίες οχημάτων και μοντέλων, οπότε οι στατικές υποθέσεις, εικασίες και προβλέψεις είναι πολλές φορές αμφίβολες,» είπε εκπρόσωπος του ομίλου VW. «Επιπροσθέτως, είναι ανακριβές το να κάνει κανείς προβλέψεις που σχετίζονται με τη στρατηγική ενός κατασκευαστή, βασισμένες στις γενικές εκτιμήσεις της αγοράς.»

Οι εκπρόσωποι των Toyota, GM και Hyundai δεν προέβησαν σε κάποια δήλωση επί του θέματος.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Supercar σκορπά την καταστροφή στους άδειους δρόμους της Νέας Υόρκης (Video)

cars

Μια Ferrari Mondial πολύ σκληρή για να πεθάνει

cars

Τα νέας γενιάς FCA θα έχουν σασί PSA

cars

Το Land Rover Defender σε χαμηλές πτήσεις στα χέρια του James Bond (Video)

cars

Nissan Magnite: To Qashqai «τσέπης» ήρθε για να μείνει

cars

To νέο Seat Leon μάς δείχνει τα φώτα του

cars

Το νέο τεύχος του Car and Driver κυκλοφορεί εκτάκτως 28/2 με τα Παραπολιτικά

cars

Ξεκινά η παραγωγή του Volkswagen ID.4 (βίντεο)

cars

Με κινητήρα 1,3 λίτρου και υβριδικές εκδόσεις το Jeep Compass

cars