CARSNEWS
F1 & RACES

Με πιο σκληρά ελαστικά το GP Βραζιλίας

Η Formula 1 παραμένει στην Αμερικάνικη Ήπειρο για τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, το Βραζιλιάνικο Grand Prix.

Στην εμβληματική πίστα του Ιντερλάγκος έχουν γραφτεί πολλά κεφάλαια ιστορίας, της Formula 1. Φέτος η Pirelli επέλεξε για τι συγκεκριμένο αγώνα τη γόμα C1 ως λευκή σκληρή, τη γόμα C2 ως κίτρινη μέση και τη γόμα C3 ως κόκκινη μαλακή. Αυτός είναι ο πιο σκληρός συνδυασμός που μπορεί να γίνει με φετινές γόμες και είναι ένα επίπεδο πιο σκληρός απ’ αυτόν που είχε επιλεχθεί πέρυσι, για τη Βραζιλία.

Το 2018 είχαν επιλεχθεί μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμα. Παρότι ο φετινός συνδυασμός γομών είναι πιο αργός στα χαρτιά, πιθανόν θα δούμε πιο γρήγορους χρόνους ανά γύρο, όπως έχει συμβεί σε πολλούς αγώνες ως τώρα. Αυτό οφείλεται στη συνεχή εξέλιξη των μονοθεσίων.

Φέτος έγινε πιο σκληρή επιλογή ελαστικών για να περιοριστεί η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να πιέζουν περισσότερο σε κάθε φάση του αγώνα.

Ο καιρός στο Σάο Πάουλο είναι από τους πιο απρόβλεπτους κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Στο παρελθόν έχουμε καταγράψει πολύ υψηλές θερμοκρασίες έως 55 βαθμούς Κελσίου αλλά και καταρρακτώδη βροχή.

Το 2014 στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας, ο οποίος έχει πλέον διαμορφωθεί οριστικά, μάλιστα πέρυσι καθαρίστηκε με νερό υπό πίεση. Ως αποτέλεσμα η τραχύτητά του είναι στο μέσο όρο και η επιφάνεια του δε θέτει ειδικές προκλήσεις.

Η πίστα περιέχει 15 στροφές, είναι ο δεύτερος πιο μικρός γύρος μέσα στη χρονιά. Δεν υπάρχουν παρατεταμένες καμπές έτσι τα πλευρικά φορτία παραμένουν χαμηλά. Το εμπρός δεξιά ελαστικό καταπονείται περισσότερο καθώς η φορά είναι αντίθετη αυτής, των δεικτών ρολογιού.

Πέρυσι η στρατηγική του νικητή αφορούσε μια αλλαγή ελαστικών. Ο Lewis Hamilton άλλαξε τη πολύ μαλακή γόμα σε μέση. Υπήρξαν όμως τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις από τις τρεις κορυφαίες ομάδες και πέντε διαφορετικές στρατηγικές ανάμεσα στους πρώτους έξι στον τερματισμό.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά με τον προτελευταίο αγώνα της σεζόν: «Πάντα έχουμε ενδιαφέρον αγώνα στο Ιντερλάγκος καθώς εκεί συμβαίνουν πάρα πολλά. Το μικρό μήκος πίστας έχει ως αποτέλεσμα πολλά προσπεράσματα καθώς οι οδηγοί βρίσκονται συχνά εκτός αγωνιστικής γραμμής. Τα ελαστικά έχουν συνεχώς δουλειά, καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Είναι μια πίστα της παλιάς σχολής χωρίς μεγάλες περιοχές διαφυγής, οπότε τα λάθη τιμωρούνται. Αν προσθέσει κανείς τον άστατο καιρό και την πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας, είναι σαφές πως μιλάμε για ένα απρόβλεπτο Σαββατοκύριακο. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για τα πάντα: Δεν ξέρουμε ακόμη με σιγουριά τι συνθήκες θ’ αντιμετωπίσουμε, αλλά η επιλογή των πιο σκληρών γομών θα επιτρέψει στις ομάδες να πιέζουν συνεχώς ακόμη κι αν επιλέξουν – πιθανά – την στρατηγική της μιας αλλαγής».

Related Articles

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας 26/8/2023

cars

Επίσημο: Οι αλλαγές κανονισμών της F1 μετατίθενται για το 2022!

cars

Formula 1: Η αγαπημένη πίστα του κοινού μένει στο καλεντάρι

cars

Formula 1: Πιο ελαφριά, πιο μικρά και πιο αποτελεσματικά τα μονοθέσια του 2026

cars

F1 GP Μπαχρέιν: Πώς ο Μαξ πήρε την pole από τον Σαρλ (+video)

cars

New record! McLaren produce fastest pit stop in F1 history!

cars

GP Μ. Βρετανίας FP1: Ο Φερστάπεν και οι υπόλοιποι

cars

O Montezemolo θα κρατούσε τον Vettel στη Ferrari

cars

Ο Χάμιλτον ελπίζει να εμπνεύσει τα παιδιά όπως ο Σένα, με το νέο ντοκιμαντέρ για τη ζωή του

cars