CARSNEWS
MOTONEWS

Μια ματιά στη μοτοσικλέτα – σύμβολο του Top Gun

Η Kawasaki GPZ900R έφερε επανάσταση στον κόσμο των μοτοσικλετών, σπάζοντας κάθε ρεκόρ τόσο στο Top Gun όσο και στην πραγματική ζωή. Επιστρέφοντας στο προσκήνιο (και) χάρη στο Top Gun: Maverick που κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια, περισσότερα από 35 χρόνια μετά από την πρώτη ταινία, επιβεβαίωσε ότι έγραψε τη δική της ιστορία στον κινηματογράφο ως εμβληματικό όχημα. Θυμίζουμε ότι το Top Gun αποτέλεσε το ξεκίνημα του Tom Cruise τη δεκαετία του ’80 που σημείωσε απίστευτη επιτυχία χάρη στην καλοσχεδιασμένη πλοκή, το εξαιρετικό cast και τις συναρπαστικές σκηνές δράσης. Η Kawasaki GPZ900R αξίζει μια τιμητική αναφορά, καθώς από τότε δεν έχει σταματήσει να ξεχωρίζει. 

Η ιστορία του Kawasaki GPZ900R

Γνωστό και ως ZX900A και Ninja 900, η Kawasaki GPZ900R είναι ένα δίκυκλο που παρήγαγε ο ομώνυμος ιαπωνικός κατασκευαστής το 1984 και η οποία, από την πρώτη κιόλας κυκλοφορία της, έφερε επανάσταση στον χώρο.

Σε τεχνικό επίπεδο, ο κινητήρας της είχε κυβισμό 908 cm3 και τροφοδοτούνταν από ένα ειδικό τετραπλό σύστημα γκαζιού, το οποίο υποστηριζόταν από τέσσερα καρμπυρατέρ Mikuni. Η συνολική ισχύς, ήταν 115 ίπποι: αρκετή για να σπάσει όλα τα προηγούμενα ρεκόρ. Η μοτοσικλέτα του Top Gun μπορούσε να φτάσει τα 243 km/h και αποτέλεσε την πρώτη μοτοσικλέτα δρόμου παραγωγής που ξεπέρασε τα 240 km/h.

Αυτά τα χαρακτηριστικά επέτρεψαν στην Kawasaki να εισέλθει για πρώτη φορά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, όπου παρέμεινε για δύο χρόνια. Στην Ευρώπη, η κυκλοφορία της συνεχίστηκε μέχρι το 1993, ενώ στην Ιαπωνία, τα κατάφερε μέχρι και το 2003.

Η μοτοσικλέτα του Top Gun θα ήταν διαφορετική

Αν και σήμερα είναι απολύτως αδύνατο να φανταστεί κανείς τον Pete Maverick Mitchell να οδηγεί άλλη μοτοσικλέτα, αποκαλύφθηκε αρκετά χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας ότι η Kawasaki GPZ900R δεν ήταν η πρώτη επιλογή του σκηνοθέτη Tony Scott ή των παραγωγών της ταινίας.

Αρχικά, η συμφωνία ήταν με τη Honda. Ωστόσο, αυτό που οδήγησε σε αυτήν την απόφαση ήταν μια επιλογή της παραγωγής: Ο Tom Cruise έπρεπε να οδηγήσει χωρίς κράνος και ο κατασκευαστής δε δέχτηκε να συνδεθεί με μια τέτοια ανεύθυνη συμπεριφορά. Πιθανότατα αυτή η άρνηση να κόστισε μερικά εκατομμύρια στην εταιρεία ή μάλλον να χάρισε ακόμα περισσότερα στην Kawasaki.  

Η μοτοσικλέτα του Top Gun: Maverick

35 χρόνια αργότερα, άλλαξαν κάποια πράγματα, αλλά οι κλασικές αξίες έμειναν σταθερές. Η Kawasaki GPZ900R αντικαταστάθηκε από την Kawasaki Ninja H2. Έτσι, ο Tom Cruise πέρασε από τους 115 ίππους του 1986 στους 231 της νέας μηχανής, έχοντας τη δυνατότητα να υπολογίζει σε ακόμη μεγαλύτερη ισχύ για τα κατορθώματά του.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Related Articles

Δοκιμάζουμε την Moto Guzzi V100 Mandello S

cars

VOGE 350AC: Δικύλινδρο και κλασικό με τιμή 4.990 €

cars

Το μοτοποδήλατο του μέλλοντος καταφτάνει άμεσα και βασίζεται στον… καρδιακό παλμό

cars

CFMOTO 450NK: Με σπορ εμφάνιση και απόδοση 46 ίππων.

cars

Το γράμμα που θα κάνει τη διαφορά και στις μοτοσυκλέτες της BMW

cars

Triumph Tiger 660 και 1000 ευρώ στην τσέπη, αξίζει;

cars

Σκοτώθηκε σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα ο ηθοποιός Τριτ Γουίλιαμς

cars

Νέο άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τα Suzuki Scooters

cars

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μοτοσυκλέτα της ΕΛΑΣ

cars