CARSNEWS
MOTONEWS

Δοκιμάζουμε την Moto Guzzi V100 Mandello S

Moto Guzzi V100 Mandello S: Στις 15 Μαρτίου του 1921 η εταιρεία Moto Guzzi συγκροτήθηκε στη Γένοβα, με σκοπό την κατασκευή και εμπορία μοτοσυκλετών.

Από τη στιγμή της ίδρυσης, το εργοστάσιο της Guzzi εστίασε στις καινοτομίες με την αεροδυναμική σήραγγα να είναι μια από αυτές και η πρώτη στην Ευρώπη για έναν κατασκευαστή μοτοσυκλετών, από το 1950, ενώ και η αγωνιστική εμπλοκή της εταιρεία συνοδεύεται με σωρεία αγωνιστικών επιτυχιών με παλμαρές 14 παγκόσμιων τίτλων και 11 νικών στο Isle of Man.

Στην αυθεντικότητα της κλασικής συνταγής Moto Guzzi είναι και ο εγκάρσια τοποθετημένος V2, ένας δικύλινδρος άμεσα συνδεδεμένος με την σύγχρονη ιστορία της εταιρίας με έμβλημα τον αετό, που εφαρμόζεται στις μοτοσυκλέτες της από το 1966.

Για να μην πλατειάζουμε εν έτη 2024, αν σήμερα ψάχναμε για εταιρεία με παραπάνω από 100 χρόνια εμβληματικής ιστορίας στο χώρο της μοτοσυκλέτας, η Moto Guzzi είναι μια από αυτές και μπορεί να δηλώνει με περηφάνια την αιωνόβια ταυτότητά της. Μάλιστα κλείνει ήδη 20 χρόνια ως μέλος της οικογένειας του Ομίλου Piaggio και αυτό της δίνει δραστήρια φτερά στις μέρες μας.

Το πέταγμα του αετού

Τα V7, V9 και V85 παραμένουν αυθεντικά στις βάσεις των προκατόχων του εργοστασίου Mandello Del Lario, όμως η σύγχρονη Moto Guzzi ζητούσε κάτι που θα διατηρούσε ζεστούς τους εραστές του κλασσικού και ταυτόχρονα θα έφερνε νέο αίμα στις τάξεις της. Κάπως έτσι προκύπτει το V100 Mandello που στην έκδοση S είναι το αποκορύφωμα της Roadster έκφρασης του ιταλικού εργοστασίου. Μια μοτοσυκλέτα που συνδυάζει την σύγχρονη τεχνολογία και το υψηλό πακέτο εξοπλισμού με την παράδοση και την αυθεντική σχεδιαστική υλοποίηση που συνηθίζεται από το εργοστάσιο.

Η προέλευση και ο χαρακτήρας είναι στοιχεία εμφανή από όποια μεριά και αν την δεις, είτε ως σύνολο είτε ως λεπτομέρειες ξεχωριστά. Στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της και η καινοτομία της μοναδικότητας στην προσαρμοζόμενη αεροδυναμική. Αφιερώθηκαν παραπάνω από 200 ώρες δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα, για τη βελτιστοποίηση μιας τεχνολογίας που προσαρμόζει τη θέση των πλαϊνών πτερυγίων ανάλογα με την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και το Riding Mode που έχει επιλεγεί, μειώνοντας την πίεση του αέρα προς τον αναβάτη. Επιπλέον εκτός από τα πτυσσόμενα πτερύγια, ο ανεμοθώρακας μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ηλεκτρικά (με διακόπτη ή από τα Riding Modes), βελτιώνοντας την άνεση του αναβάτη, ενώ σημαντικό, όπως το διαφημίζει και η ίδια η εταιρεία, είναι και ότι ανεμοθώρακας και πτερύγια στην έκτασή τους απομακρύνουν τις σταγόνες της βροχής από τον αναβάτη ταξιδεύοντας.

Σχεδιαστικά και στιλιστικά, η έμπνευση είναι παρούσα σε κάθε σημείο που «πέσει» το βλέμμα. Ο χρωματικός συνδυασμός του πράσινου με το ασημί, οι πορτοκαλί πινελιές και οι σαμπανιζέ κεφαλές στο μοτέρ, είναι στοιχεία που προσφέρουν μια φινετσάτη υλοποίηση.

Τα σπορ χαρακτηριστικά προκύπτουν στη θέα του μισού φέρινγκ που συνδέεται αρμονικά στο μακρύ ρεζερβουάρ, στην καφέ σέλα με τις ποιοτικές ραφές και ρέει σχεδιαστικά μέχρι πίσω. Το μονόμπρατσο ψαλίδι που ενσωματώνει τον άξονα μετάδοσης, τα full LED φώτα – φλας, ο DRL προβολέας που σχηματίζει τον εμβληματικό Moto Guzzi αετό ως φως ημέρας και επώνυμες αναρτήσεις και φρένα είναι μια προίκα για το Mandello S που αξίζει την προσοχή σου.

Η ημι-ενεργές Öhlins Smart EC 2.0, ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης S και ξεχωρίζουν όσο και να μην θες να σταθείς σε αυτές. Προσφέρουν την δυναμική επιλογή είτε για ρυθμίσεις που εξυπηρετούν την σπορ οδήγηση, είτε τα μεγάλα ταξίδια.

Τα Riding Modes τις προσαρμόζουν αυτόματα για ιδανική απόδοση σε κάθε τύπο οδοστρώματος και σε όλες τις συνθήκες. Κορυφαίες λύσεις συναντάμε και στα φρένα, με την Brembo να εξοπλίζει με τετραπίστονες δαγκάνες Μ4.32 και δίσκους 320 χιλ. εμπρός, ενώ πίσω μια διπίστονη δαγκάνα φρενάρει τον δίσκο των 280 χιλ.

Η 5΄΄ TFT οθόνη που προέρχεται από τα κορυφαία μοντέλα της Aprilia ξεχωρίζει για τα όμορφα γραφικά, το πλήρες και εύχρηστο μενού, συνοδεία της γνωστής πλατφόρμας ΜΙΑ, για σύνδεση με smartphone και οδηγίες GPS.

Φυσικά το ηλεκτρονικό πακέτο της V100 Mandello S είναι ιδιαίτερα πλούσιο και περιλαμβάνει εκτός των άλλων Cornering ABS, LED Cornering Lights, ρυθμιζόμενο Traction Control, ρυθμιζόμενο Engine Brake Control, Cruise Control, quick-shifter Up/Down, θερμαινόμενα γκρίπ, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, Bluetooth κ.ά.

Ψυχή Roadster με Tourer ένστικτο

Η V100 Mandello S συνδυάζει τέλεια τον δυναμισμό μιας Roadster με την άνεση μιας αυθεντικής Tourer και δεν αφήνει το σπορ καλάθι άδειο. Αντιθέτως είναι μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει συναρπαστικές οδηγικές στιγμές, εξαιρετική άνεση αναβάτη – συνεπιβάτη και ταξιδιωτικές προθέσεις. Ένας σύγχρονος χαμαιλαίων εν ολίγοις προσαρμοστικός σε εύρος απαιτήσεων για τον πιθανό αγοραστή της.

Το εργονομικό τρίγωνο (σέλα, τιμόνι και μαρσπιέ) περιορίζει την κούραση στα γόνατα, συμβάλλει στην σωστή αεροδυναμική και την ευκολία οδήγησης, ενώ το αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής συμμαχεί στις σπορ αλλά και ουσιώδεις λαβές. Παράλληλα, ο συνεπιβάτης επωφελείται από μια ευρύχωρη σέλα με πλούσιο αφρώδες υλικό και εργονομικές χειρολαβές.

Ως αξεσουάρ διατίθενται και εργοστασιακές πλαϊνές βαλίτσες με όφελος μια σταθερότητα στον έλεγχο της τουριστικής οδήγησης. Το Cruise Control είναι μια στάνταρ παροχή που κάνει τα ταξίδια ακόμα πιο άνετα, ενώ μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ, όπως τα θερμαινόμενα γκρίπ και σέλα, επιτρέπουν απροβλημάτιστες χειμωνιάτικες βόλτες.

Το ταλέντο της V100 Mandello S ξεδιπλώνεται στον ανοιχτό δρόμο και η προτίμηση είναι ξεκάθαρη προς τα εκεί που απουσιάζουν διόδια και συνωστισμός λαμαρίνας. Εν ολίγοις η αστική κίνηση και ο αυτοκινητόδρομος δεν αποτελούν το πεδίο διάκρισης, όχι όμως ότι δεν θα ανταπεξέλθει.

Από την μια η όρθια θέση οδήγησης και η εργονομική της προσφορά κάνουν διαδικαστική την κυκλοφορία εντός αστικού ιστού, από την άλλη ο ισχυρός κινητήρας και η καλή ανεμοκάλυψη για τα δεδομένα των διαστάσεων του μικρού συνδυασμού μισού φέρινγκ – ζελατίνα, του δίνει νόημα στις υψηλές επιδόσεις.

Πρέπει βέβαια να έχεις κατά νου τη στροφορμή του διαμήκη στροφάλου, δηλαδή αν είσαι σταματημένος στο φανάρι και ρίξεις την ξερογκαζιά σου, θα τραβήξει δεξιά και θα σε αιφνιδιάσει αν το δεξί σου πόδι δεν είναι σε ετοιμότητα.

Κατά τα άλλα ο άξονας μετάδοσης προσφέρει τις καθαρές στιγμές που φαντασιώνεται μια αλυσίδα κίνησης, ενώ ο αντικραδασμικός άξονας που περιστρέφεται αντίστροφα από τον στρόφαλο, εξομαλύνει τις καταστάσεις και το δυναμικό ανασήκωμα της ουράς κάθε φορά που ανοίγεις στην επιτάχυνση. Παρόλα αυτά η τεχνολογική εξέλιξη του V2 δεν έχει εξαφανίσει τον χαρακτήρα ενός κινητήρα που ξεχωρίζει και στη θέα.

Το νέο compact block του, ακολουθεί την παραδοσιακή εγκάρσια αρχιτεκτονική V90°, συνδυάζοντάς την με υγρόψυξη. Ο κινητήρας των 1042 κ.εκ. είναι μικρότερος κατά 103 χιλ. από τον επίσης μικρών διαστάσεων κινητήρα της V85 TT και αποδίδει 115 ίππους και 105 Nm ροπής, ενώ εκτός από υγρό κάρτερ χρησιμοποιεί και υδραυλικό συμπλέκτη για το 6άρι σασμάν του.

Το στάνταρ Quickshifter απλοποιεί τάχιστα τις αλλαγές ταχυτήτων και οι επιταχύνσεις είναι ανάλογες του σπορ χαρακτήρα του. Η αίσθηση κουμπώματος όμως δεν είναι αυτό που θα θυμάσαι από το κιβώτιο ταχυτήτων που δυσκολεύεται να βρει νεκρά αν ακινητοποιηθείς με σχέση στο σασμάν.

Η ουσία είναι ότι η V100 Mandello S προσφέρει απολαυστικές στιγμές στον αναβάτη, συνοδευόμενη από ζωηρό μπάσο ήχο και εξαιρετική ποιότητα κύλισης αν ψάχνεις την τουριστική πλευρά της. Η απόκριση στο γκάζι όπως και ο ψεκασμός δεν θα σε απασχολήσουν ποτέ, ενώ μπορείς να κινείσαι με σχέση παραπανω εκμεταλλευόμενος την πλούσια ροπή.

Η V100 επιταχύνει χωρίς δισταγμό προς τις καλές της επιδόσεις με το ψηφιακό ο κοντέρ να μην διστάζει να δείχνει τα 250 χλμ. /ώρα, στον ανοιχτό δρόμο. Σε τέτοιες συνθήκες διατηρεί την ακλόνητη πορεία με τις Ohlins να φιλτράρουν σεμηναριακά τα κακώς κείμενα του δρόμου. Με το mode στο Road το επαρχειακό στροφιλίκι είναι μπροστά σου το πεδίο δράσης που θα εκτιμήσεις το στήσιμο και την αποτελεσματικότητα του συνόλου πλαίσιο – ανάρτηση – φρένα.

Το ευτύχημα είναι ότι και η κατανάλωση δεν ξεφεύγει και ανάλογα με το ρυθμό κυμαίνεται γύρω στα 6 με 7λτ./100χλμ.

Το βλέμμα του αετού

H V100 Mandello S καταφέρνει να είναι εξωτική σε σχεδίαση, φιλοσοφία και εξοπλισμό χωρίς να είναι απλησίαστη σε τιμή και αυτό είναι πολλαπλό bonus αν αναζητάς εκλεκτή επιλογή μοτοσυκλετιστικής βόλτας.

Παντρεύει το κλασικό μοτέρ στην αποδοτικότερη εξέλιξή του, γαρνίρει με τεχνολογία που συναντάς στα ανώτερα κλιμάκια επιλογών στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και απολαμβάνει ένα κορυφαίο συνδυασμό αναρτήσεων -φρένων για να ορμάς στο ορεινό στροφιλίκι έτσι όπως αρμόζει στην ιστορία της Guzzi και στις σύγχρονες sport tourer. Ένα πακέτο που δίνει στον αετό την αυτοπεποίθηση να κοιτάει από ψηλά τον ανταγωνισμό του!

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Μεγάλος διαγωνισμός από το SPORT24 και την Γκοργκόλης Α.Ε.: Διεκδίκησε ένα scooter DAYTONA

cars

Τραγωδία στο Ρέθυμνο: Νεκρός οδηγός μοτοσυκλέτας – «Καρφώθηκε» κάτω από νταλίκα

cars

Royal Enfield: Ήρθε η ώρα για το Shotgun 650;(+ video)

cars

Δεν είδες το λαμπάκι; Τώρα θα σε «σκουντάει» η μοτοσυκλέτα!

cars

Yamaha RD350LC by Kardesign – To καλύτερο RD που δεν φτιάχτηκε ποτέ

cars

Με όλα τα νέα της “όπλα” η Mototrend στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024

cars

Triumph Rocket 3 Storm R – Αναβάθμιση για τη μεγαλύτερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα παραγωγής

cars

Απίστευτο και όμως αληθινό: Βρήκε την κλεμμένη μοτοσυκλέτα του μετά απ

cars

Ducati – Παρουσίαση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE 2023

cars