CARSNEWS
AUTONEWS

Οδηγούμε τη Mercedes E 300e: Φορτιζόμενη, πολυτελής, με σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία

Η τελευταία ανανέωση της δημοφιλούς Mercedes E Class έγινε σχεδόν πριν τρία χρόνια, όντας αναγκαιότητα για το διαχρονικό «μπεστ σέλερ» της μάρκας.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές αφορούσαν την μάσκα, τον εμπρός προφυλακτήρα, τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός (στάνταρ τεχνολογίας LED), τα πίσω φώτα και τον πίσω προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό στάνταρ το ταμπλό διαθέτει τις δυο εν σειρά ψηφιακές οθόνες και αναβαθμισμένο εξοπλισμό με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά συστήματα.

Η ανανέωση όμως αφορούσε και τα συστήματα κίνησης που δεν θα μπορούσαν να μείνουν εκτός εποχής, πόσο μάλλον όταν οι κυβερνήσεις απειλούν με εξοντωτικά πρόστιμα τους κατασκευαστές που δεν εξηλεκτρίζουν τα μοντέλα τους. Σε αυτή την κατεύθυνση η Mercedes επέλεξε μια συμβιβαστική λύση όπου ο θερμικός κινητήρας συνεργάζεται με την … πρίζα (φορτιζόμενο υβριδικό κινητήριο σύστημα), μειώνοντας σημαντικά τους εκπεμπόμενους ρύπους χωρίς όμως να στερήσουν αυτονομία από τους χρήστες που πολλές φορές έχουν ανάγκη μεγάλων μετακινήσεων χωρίς δυνατότητα ανεφοδιασμού (σε ρεύμα). Αποτέλεσμα αυτού του συμβιβασμού η E300 e της δοκιμής που αναλύουμε στη συνέχεια.

Μεγάλη καμπίνα, μικρός χώρος αποσκευών

Το μεγάλο μήκος της Ε300e (4,935 μ.) εξασφαλίζει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, που μπορούν να είναι και έως πέντε ενήλικες με κάποια άνεση. Ταυτόχρονα η εργονομία, η ποιότητα και η λειτουργικότητα είναι εγγύηση τόσο για άνετα ταξίδια, όσο και για ποιοτικές μετακινήσεις στις πόλεις.

Πρόκειται για ένα άψογο κατασκευαστικά όχημα, με αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής και υλικών, με μια εξαιρετική πολυρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, άφθονους χώρους για μικροπράγματα, εξαιρετική ηχομόνωση, άριστο σύστημα κλιματισμού και πλούσιο εξοπλισμό, που ενδεικτικά περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, σύστημα προστασίας πεζών με ενεργό καπό, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματoυς προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια αφής στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, 2 θύρες USB πίσω, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. κλπ. Επίσης, υπάρχει μεγάλη γκάμα έξτρα στοιχείων εξοπλισμού με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η μάρκα σε ηλεκτρονικά συστήματα που αφορούν την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού, την συνδεσιμότητα, την πληροφόρηση και τη ψυχαγωγία, αλλά ανεβάζουν σημαντικά την ήδη πολύ τσουχτερή τιμή του μοντέλου.

Δυστυχώς και εδώ λείπει η ρεζέρβα, ενώ το υπάρχον κιτ επισκευής ελαστικού σπάνια μπορεί να ανταπεξέλθει στις «προκλήσεις» των ελληνικών δρόμων. Ακόμα χειρότερα, για να χωρέσει η μπαταρία και τα συμπαραμαρτούντα της ηλεκτροκίνησης, μειώνεται σημαντικά ο χώρος αποσκευών, όντας στην E300e μόλις 370 λίτρα (αντί για τα 530 των συμβατικών εκδόσεων της E-Class) και με σκαλοπάτι που περιορίζει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα φόρτωσης μεγάλων αντικειμένων.

Κινητήρας – κιβώτιο

Η E 300 e «φορά» ένα 2λιτρο ισχύος 211 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων. Η μεγάλη ισχύς και – κυρίως – η μεγάλη ροπή από μηδέν στροφές (που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας) κινούν σαν …πούπουλο το βάρους σχεδόν 2 τόνων αμάξωμα, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 5.8΄΄ και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 250 χλμ/ώρα.. Ταυτόχρονα η διαθέσιμη δύναμη είναι μεγάλη ανά πάσα στιγμή, γεγονός που εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ενεργητική ασφάλεια στα – ανεξαρτήτως συνθηκών – προσπεράσματα κάτω απ’ όλες τις συνθήκες.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται – παραδοσιακά – στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων που αξιοποιεί άριστα τις δυνατότητες του υβριδικού κινητήριου συστήματος, και κάνει την οδήγηση ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη.

Όσον αφορά την κατανάλωση – ειδικά όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη -, αυτή εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, τις καιρικές συνθήκες και το πιο από τα έξη διατιθέμενα προφίλ λειτουργίας κινητήρα επιλέγει ο οδηγός. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής μας, με eco προφίλ λειτουργίας και χωρίς βιασύνη σπάνια καταφέραμε να αγγίξουμε τα 40 χλμ κίνησης μόνο με ρεύμα (αντί σχεδόν 48-52 χλμ που υπόσχεται ο κατασκευαστής) και μέση κατανάλωση σχεδόν 20 KWh/100χλμ, ενώ σε μικτή οδήγηση και με συνεχείς προσπάθειες ανάκτησης ενέργειας η κατανάλωση βενζίνης ήταν περί τα 6 λτ/100 χλμ, και του ρεύματος 8,5 KWh/100 χλμ.

Η μπαταρία για να φορτίσει 100% σε οικιακή πρίζα χρειάζεται σχεδόν 10 ώρες, γεγονός που επιβάλλει την τοποθέτηση wallbox, ενώ ξαφνιάζει και πολλές φορές προβληματίζει το ότι η θυρίδα της φόρτισης είναι στον πίσω προφυλακτήρα, θέση που δεν βολεύει σε πολλές από τις συνήθεις θέσεις πάρκινγκ των οικιών.

Από τη θέση του οδηγού

Η μετακίνηση με μια Mercedes E class είναι από καταβολής του μοντέλου μια ευχάριστη εμπειρία. Το μεσαιομεγάλο σεντάν με το μακρύ μεταξόνιο και την προσανατολισμένη στην άνεση ανάρτηση, καταπίνει τις περισσότερες από τις ατέλειες των δρόμων, με την ηχομόνωση να ελαχιστοποιεί τους ήχους που εισέρχονται στην καμπίνα. Εξαιρείται η περίπτωση του να περάσεις γρήγορα πολλές, σε πυκνή διάταξη εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου πραγματικά νομίζεις πως θα χάσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Κατά τα λοιπά, με σίγουρο πάτημα και εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, το μεγάλο αμάξωμα «κρύβει» το βάρος του και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευκολοδήγητο ακολουθώντας με ακρίβεια την πορεία που επιλέγει ο οδηγός με το όχι τόσο γρήγορο, αλλά ακριβές και παραδοσιακά «κοφτερό» (μικρός κύκλος στροφής) τιμόνι. Το τελευταίο έχει βελτιωθεί πολύ σε σχέση με αυτό που συναντούσαμε στις πρώτες γενιές του μοντέλου, αλλά και πάλι ακολουθεί την φιλοσοφία της μάρκας, όπου το όχημα επιβάλλει στον οδηγό το στιλ οδήγησης και όχι το αντίθετο. Σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εξαιρετική ασφάλεια που προσφέρει το άκαμπτο και καλοστημένο πλαίσιο, ενώ τα φρένα δεν επιδέχονται κριτικής και τα φώτα κάνουν τη νύχτα – ημέρα.

Δια ταύτα

Το βασικό ερώτημα που τίθεται μετά την δοκιμή της E300e είναι το αν θα προτιμήσει κανείς την έκδοση της δοκιμής μας που μπαίνει στην πρίζα (με τα όποια φορολογικά οφέλη αυτό συνεπάγεται, ή θα προτιμήσει την βενζινοκίνητη 2λιτρη E 300 (με ήπιο υβριδικό σύστημα) και μειωμένη τιμή κτήσης κατά 6.600 ευρώ (72.800 ή Ε300e, αντί 66.200 της Ε300). Η διαφορά τιμής δεν είναι μικρή και δύσκολα θα αποσβεστεί ειδικά αν ο ενδιαφερόμενος δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Επιπλέον, για όσους ταξιδεύουν οικογενειακά, με αποσκευές θα πρέπει να υπολογιστεί και ο σημαντικά μικρότερος χώρος αποσκευών. Αν σε αυτό προσθέσεις και το όποιο κόστιος της μπαταρίας (όταν έρθει ο χρόνος αντικατάστασής της), τότε η επιλογή της Ε300e συμφέρει σίγουρα μόνο στην περίπτωση leasing.

Σίγουρα η E300 είναι ένα από τα καλύτερα οικογενειακά μοντέλα της αγοράς και η επιλογή της έκδοσης έχει να κάνει με υποκειμενικά κριτήρια. Εμείς πάντως, εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την οδήγηση με μόνο ρεύμα μέσα στον αστικό ιστό, όσο και τις επιδόσεις που προσφέρει η από μηδενικές στροφές ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Εσείς, κάντε τους λογαριασμούς σας.

Υπέρ

  • Απόδοση υβριδικού συστήματος
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα
  • Άνεση – Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ασφάλεια
  • Χώροι επιβατών
  • Κατανάλωση – Κόστος χρήσης
  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Μικρός χώρος αποσκευών
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Θέση θυρίδας φόρτισης
  • Τιμή κτήσης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 4θυρο, 5θέσιο, μεσαίο επιβατικό sedan
  • Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.935 × 1.852 × 1.475 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.939 χλστ
  • Βάρος: 1.915 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 370 λτ
  • Ρεζερβουάρ: 50 λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.991 κ.εκ.
  • Ισχύς: 211 ίπποι στις 5.500 σαλ
  • Ροπή: 350 Nm/1.200-4.000 σαλ
  • Ηλεκτροκινητήρας: Ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 129 ίπποι
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 440 Nm/2.100 σ.α.λ.
  • Συνδυαστική ισχύς: 320 ίπποι
  • Συνδυαστική ροπή: 710 Nm
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 25,4 KWh
  • Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός & Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
  • Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός & πίσω
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρικά υποβοηθούμενη με κύκλο στροφής 11,6 μ.
  • Τροχοί: Εμπρός 245/45/18 – Πίσω 275/40/18
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 5.8΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
  • Μέγιστη ταχύτητα με ηλεκτροκινητήρα: 140 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση ρεύματος (δοκιμής): 19,5 KWh/100χλμ
  • Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 6,0 λτ/100 χλμ
  • Ηλεκτρική αυτονομία: 48-52 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 33-39 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 72.800 ευρώ.

Related Articles

Mitsubishi L200. Και σε Black Edition

cars

Volkswagen Golf GTI Clubsport. Με 300 ίππους και πιο… άγριο χαρακτήρα!

cars

Πλησιάζει η πρεμιέρα του Volvo EX30

cars

Mercedes – Μας δείχνει πως να διατηρούμε το αυτοκίνητο σε σωστή κατάσταση

cars

Χειροπέδες σε πιλότο που πήγε να πετάξει μεθυσμένος: Το αλκοόλ ήταν δύο φορές πάνω από το όριο

cars

Formula 1: Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την pole position στο Grand Prix της Αυστραλίας

cars

Δένδιας: Διευρυνόμαστε, δε μεταλλασσόμαστε, το μπλε είναι μπλε, δεν ξεθωριάζει

Bury

Νissan Qashqai. Μπήκε στις εκθέσεις

cars

Ανακοινώσεις Μεντιλίμπαρ στον Ολυμπιακό – Ελεύθεροι Κούντε-Μπα, 2η ευκαιρία σε Βρουσάι, Χόλσγκρόουβ

cars