CARSNEWS
NEW MODELS

Ποια είναι τα νέα «θηρία» της Ελληνικής Αστυνομίας; (Video)

Τα οχήματα τελούσαν εδώ και μια πενταετία υπό καθεστώς κατάσχεσης καθώς το 2015  το Λιμενικό Σώμα είχε ακινητοποιήσει φορτηγό πλοίο, με κρυμμένα 16 στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα και κατευθυνόταν προς την Λιβύη ανάμεσα τους και τα 8 MRAP Τyphoon.

Τότε, η ελληνική κυβέρνηση με βάση τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. περί απαγόρευσης μεταφοράς, προμήθειας ή πώλησης στρατιωτικού υλικού στη Λιβύη προχώρησε σε συντηρητική δέσμευση των οχημάτων.

Δεδομένων των συνθηκών που διαμορφώνονται στον Έβρο, η Ελληνική Αστυνομία αποδέσμευσε τα εν λόγω οχήματα και τα ενέταξε στο επιχειρησιακό σχέδιο φύλαξης των συνόρων. Αξιοσημείωτο είναι ότι όλα έγιναν τόσο γρήγορα που μέχρι και τα οχήματα είναι ακόμη σε χρώμα της ερήμου (λόγω του αρχικού τους προορισμού) και όχι με τα χρώματα παραλλαγής των ελληνικών οχημάτων.

Να σημειώσουμε ότι τα συγκεκριμένα Typhoon είναι προηγούμενης γενιάς, αυτό όμως δε μειώνει επ’ ουδενί τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected) Τyphoon το οποίο είναι στρατιωτικό και όχι αστυνομικό όχημα μεταφοράς προσωπικού (Armored Personnel Carrier).

Κατασκευάζεται από την καναδική Streit Group και  οι διαστάσεις του τετρακίνητου μοντέλου  είναι κολοσσιαίες (μήκος: 6.894mm, πλάτος:2.466mm ύψος:3.010mm, μεταξόνιο:3.775mm) ενώ έχει βάρος που αγγίζει τους  12,5 τόνους και μέγιστο ωφέλιμο μέχρι 14 τόνους.

Είναι χτισμένο επάνω σε αυτοφερόμενο αμάξωμα με ειδική σχεδίαση πατώματος τύπου γάστρα, στρατιωτικών προδιαγραφών ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω και έχει μεγάλη απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 600 mm και γωνίες εισόδου και διαφυγής στις 42 και 43 μοίρες αντίστοιχα ενώ μπορεί να διέλθει από υδάτινο κώλυμα 1,5 μέτρου.

Διαθέσιμοι στα Typhoon προηγούμενης γενιάς ήταν κινητήρες Cummins Turbo Diesel 8,8 λίτρων 400 ίππων στις 2.100 rpm (ροπή 1.627 Nm/3.000 rpm) ή 6,7 λίτρων 300 ίππων στις 2.500 rpm (ροπή 1.100 Nm/2.500rpm). H τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 110 km/h έχει δυνατότητα ανάβασης σε ανωφέρεια 60% και κύκλο στροφής στα 11,5 μέτρα.

Με ρεζερβουάρ μέχρι 610 λίτρα έχει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 km. Το επίπεδο προστασίας κυμαίνεται από STANAG Επίπεδο 2 και 3 αντέχοντας χτυπήματα από όλμους, χειροβομβίδες, βολές από 50άρι πυροβόλο και πυροβόλο 155mm, εκτοξευτήρες ρουκετών και νάρκες. Το εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει διμελές πλήρωμα και μέχρι 8 άτομα. Χρησιμοποιείται ως όχημα μεταφοράς προσωπικού, κινητό κέντρο ελέγχου και διοίκησης, κινητή ιατρική μονάδα κ.ά.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Με 320 χιλιόμετρα αυτονομίας το ηλεκτρικό Fiat 500e

cars

Tο Toyota GT86 αποκτά ηλεκτρική καρδιά

cars

Δοκιμάζουμε το premium, τετρακίνητο Jaguar F-Pace των 180 ίππων

cars

F1: Η πίστα της Κωνσταντινούπολης παίρνει τη σκυτάλη για το 14ο grand prix της σεζόν (upd)

cars

Πλησιάζει η αποκάλυψη «του πιο ικανού ηλεκτρικού 4Χ4» που θυμίζει Defender (photos)

cars

Σπάζοντας το φράγμα του ενός εκ. οχημάτων!

cars

Η Porsche εξετάζει ως διάδοχο της 928 μία Panamera Coupe;

cars

McLaren GT vs Bentley Continental GT: Βρετανικός εμφύλιος υπό βροχή (Video)

cars

Ares S Project: To alter ego της Corvette C8

cars