CARSNEWS
NEW MODELS

Το Toyota Prius επιστρέφει με μεγαλύτερη αυτονομία και ανανεωμένο στιλ (photos-video)

Πριν λίγες ώρες, η Toyota αποκάλυψε το «μυστηριώδες» όχημα που teasαρε μερικές μέρες νωρίτερα, με το Toyota Prius να επιστρέφει στην ενεργό δράση, μετά από μία «Σαββατική» χρονιά. Η εταιρεία έχει δώσει στο φως όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος για την αγορά της Ευρώπης, ενώ η αμερικανική αγορά θα χρειαστεί να περιμένει λίγο παραπάνω για την παρουσίαση του μοντέλου, καθώς η αποκάλυψη αναμένεται να γίνει σε λίγες ώρες σε διαφορετική παρουσίαση.

Στην Ευρώπη, το νέο Prius θα είναι διαθέσιμο μόνο στην PHEV έκδοσή του, σε αντίθεση με άλλες αγορές όπως αυτή της Ιαπωνίας, που θα λάβει και μία HEV έκδοση. Φέρει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.0 L και έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδουν συνολικά 223 PS ισχύος, δηλαδή 101 PS περισσότερο σε σχέση την τέταρτη γενιά του μοντέλου με τον ελάχιστα μικρότερο κινητήρα χωρητικότητας 1,8 L.

Η Toyota στοχεύει στο να δώσει στους οδηγούς του νέου μοντέλου τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρισμό για τις περισσότερες καθημερινές τους μετακινήσεις. Αυτό γίνεται εφικτό από τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,6 kWh, η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει στο Prius πάνω από 50% μεγαλύτερη αυτονομία από το προηγούμενο μοντέλο, ανεβάζοντάς την στα 94,15 km.

Δίνεται επίσης η επιλογή εγκατάστασης ηλιακού πάνελ στην οροφή, προκειμένου να παράγεται περισσότερη «καθαρή» ενέργεια και να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση, χωρίς να αναφέρεται αν κάτι τέτοιο θα αυξήσει ακόμα παραπάνω την αυτονομία. Οι ακριβείς μετρήσεις που αφορούν τους χρόνους φόρτισης θα αποκαλυφθούν στο ευρωπαϊκό ντεμπούτο του νέου Toyota Prius στις 5 Δεκεμβρίου.

Οι Ιάπωνες έχουν επιλέξει έναν πιο φρέσκο και ανανεωμένο σχεδιασμό για το Prius, ακολουθώντας όμως πιστά τη φιλοσοφία και το στυλ που διατηρούσε το μοντέλο από τη γέννησή του, το 1997, όταν χάραξε πρώτο το δρόμο για τα επόμενα υβριδικά οχήματα, αλλά και την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τον ηλεκτρισμό.

Η κορυφή της οροφής έχει μετακινηθεί ακόμα πιο πίσω, κάνοντας το όχημα να μοιάζει περισσότερο με coupe. Το όχημα είναι συνολικά χαμηλότερο κατά 50 mm με τη βάση του να επεκτείνεται το ίδιο. Παρά την μακρύτερη βάση, το συνολικό μήκος του οχήματος είναι κατά 46 mm μικρότερο από πριν, ενώ το φάρδος του νέου Prius είναι κατά 22 mm μεγαλύτερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου.

Όσο για το εσωτερικό, η Toyota υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του bZ4X, με τη στυλιστική γώσσα ‘Island Architecture’ να εφαρμόζεται και εδώ. Οι τρεις κύριες ζώνες του σχεδιασμού είναι οι: ‘surroundings’ (= περιβάλλον), ‘driver module’ (= θάλαμος του οδηγού), και ‘floating instrument panel’ (= αιωρούμενο πάνελ οργάνων). 

Στο κέντρο, βρίσκεται η οθόνη 7 ιντσών χειρισμού του συστήματος infotainment, αλλά και το μοναδικό φυσικό χειριστήριο που είναι ένας περιστροφικός επιλογέας. Ακριβώς από κάτω, δύο αεραγωγοί διαχωρίζουν την οθόνη από τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και θέρμανσης, τα οποία ελέγχουν και τη θέρμανση των καθισμάτων.

Σύμφωνα με την Toyota, το νέο Prius PHEV θα καταφτάσει στην ευρωπαϊκή αγορά την Άνοιξη του 2023, ενώ δεν έχει γίνει καμία νύξη για το κόστος του μοντέλου της νέας γενιάς.

Δείτε το νέο Toyota Prius εν δράσει:

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ο Richard Hammond μας ξεναγεί στο «μυστικό» του γκαράζ (video)

cars

Hamilton, Russell και Perez ταξιδεύουν στο Las Vegas και κάνουν… donut (video)

cars

Ταχύτητα φόρτισης vs χωρητικότητα, τι είναι σημαντικότερο σε ένα ηλεκτρικό όχημα;

cars

Η Lancia Ypsilon ζει και είναι υβριδική

cars

Ανακοινώθηκε επίσημα η αναβολή των πρώτων τριών Grand Prix της σεζόν στη Formula 1 (upd)

cars

Σχεδιαστικός έρωτας και τεχνολογική αγάπη για το VW T-Roc

cars

Η κυρίαρχη στην Ευρώπη η VW

cars

Επίσημη έρευνα από τη γαλλική Εισαγγελία για τον Carlos Ghosn

cars

Fiat Punto 2022: H μεγάλη επιστροφή

cars