Επεισοδιακή αποδείχθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του ιταλικού Grand Prix, δέκατου-τέταρτου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
Είχαμε τρεις διακοπές με καθεστώς κόκκινης σημαίας και παρότι με ελαστικά βροχής ήταν ταχύτερος ο Valtteri Bottas, στο τέλος χρησιμοποιήθηκαν σλικ, οι χρόνοι έπεσαν και στην κορυφή βρέθηκε η Ferrari του Charles Leclerc.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Κακοκαιρία πλήττει τον ιταλικό βορρά και στο ξεκίνημα της διαδικασίας η πίστα ήταν βρεγμένη, με τη θερμοκρασία αέρα μόλις στους 18 βαθμούς Κελσίου. Το ξεκίνημα ήταν με ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες αλλά στο δεκάλεπτο ο Max Verstappen ήταν ο πρώτος που έβαλε ενδιάμεσα.
Αλλά ενώ οι οδηγοί «ψάχνονταν» σε ότι αφορούσε στα ελαστικά αλλά και την κατάσταση της πίστας, τα απρόοπτα ήταν συνεχή. Ο Carlos Sainz έχασε τον έλεγχο της McLaren στη στροφή 10 αλλά χωρίς συνέπειες, σε αντίθεση με τον Kimi Raikkonen που είδε την Alfa Romeo του να βγαίνει στην αμμοπαγίδα της Παραμπόλικα και να κολλάει δίπλα στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά, προκαλώντας καθεστώς κόκκινης σημαίας.
Switch it off and start it again, Kimi! 😳
FP1 was tricky!#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/OhWLzpkElP
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Λίγο μετά τη συμπλήρωση μισής ώρας είχαμε επανεκκίνηση της δράσης αλλά αυτή δεν κράτησε πολύ – αυτή τη φορά με υπαίτιο τον Sergio Perez. Ο οδηγός της Racing Point έχασε το πίσω μέρος στη στροφή 10 και κατέληξε στις μπαριέρες…
“Can I have a lift, please?”#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/xrdpUcdvGT
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Όμως τα απρόοπτα δεν τελείωσαν εκεί, λίγο πιο μετά ήταν ο Pierre Gasly αυτός που έχασε τον έλεγχο στο πρώτο chicane με την Toro Rosso να σταματά στη μέση της αγωνιστικής διαδρομής.
It’s a third red flag as Pierre Gasly is beached after losing his rear end and rolling backwards
But he is already back running on track#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/LxFoEFxlUH
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Μετά τη νέα πράσινη σημαία οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν σιγά-σιγά, χωρίς ωστόσο να πάψουν τα απρόοπτα. Ήταν η σειρά του Antonio Giovinazzi με την Alfa Romeo να χάσει τον έλεγχο στην έξοδο του πρώτου chicane.
Turns One and Two have proved troublesome so far!
Giovinazzi is the latest driver to spin out 🔄#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/wifmRGQCa3
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Χρειάστηκε να φτάσουμε 18 λεπτά πριν το τέλος της 90λεπτης διαδικασίας για να δούμε τις Mercedes σε γρήγορες προσπάθειες, με τον Lewis Hamilton να σταματά τα χρονόμετρα στο 1.30. 749. Δεν έμεινε για πολύ στην κορυφή αφού ο teammate του, Bottas, τον εκτόπισε άμεσα όντας 153 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος.
Στο τελευταίο δεκάλεπτο είδαμε να χρησιμοποιούνται και σλικ ελαστικά, πράγμα που έφερε συνεχείς αλλαγές στην κατάταξη στις… καθυστερήσεις του FP1. Τελικά, στην κορυφή βρέθηκε ο Leclerc με επίδοση στο 1.27.905 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli και τις… McLaren να τον ακολουθούν χρησιμοποιώντας τη μαλακή!
Appreciating the support 👋@Charles_Leclerc thanks the @ScuderiaFerrari fans!#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/qLO3yL2zBz
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
Αναλυτικά η κατάταξη:
Familiar face in the garage. 🧡
Great to have you with us @alo_oficial. pic.twitter.com/KxGEbUlSMq
— McLaren (@McLarenF1) September 6, 2019