CARSNEWS
NEW MODELS

Jeep Wrangler 4xe, ο εξηλεκτρισμός ενός θρύλου

Η προσπάθεια της Jeep να εξηλεκτρίσει τα μοντέλα της ώστε να συμβαδίζουν με την τάση της εποχής –αλλά και να πληρούν τα νέα πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος– συνεχίζεται με το Wrangler 4xe, την Plug-in Hybrid έκδοση του σκληροπυρηνικού 4×4 οχήματος, με τη μοναδική ιστορία στην αυτοκίνηση. Έτσι, έπειτα από το Compass 4xe, το κλασικό όχημα της αμερικανικής εταιρείας εφοδιάζεται με το υβριδικής διάταξης σύστημα το οποίο αποτελείται από τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες. Για τους τελευταίους, ο ένας συμβάλλει στη κίνηση του οχήματος και ο άλλος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου 17 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα.

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 272 PS/5.250 rpm και μέγιστη ροπή 400 Nm/3.000-4.000 rpm. O ένας ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 PS και ο δεύτερος (γεννήτρια) 45 PS. H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 380 PS και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 637 Nm. Σύμφωνα με την Jeep, το νέο Wrangler 4xe έχει τη δυνατότητα να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για μια θεωρητική απόσταση έως 50 km κατά «EPA» ή έως 40 km κατά το πρωτόκολλο «NEDC». Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 4,7 l/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 107 g/km (τιμές κατά «NEDC»).

Το καινούργιο Wrangler 4xe θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, στο Ohio, και θα αρχίσει να διατίθεται στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στην Κίνα από τις αρχές του επόμενου χρόνου. Το μοντέλο θα διαθέτει σύστημα «E-Select» το οποίο παραμετροποιεί τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, διαθέτοντας τρεις επιλογές: τη «Hybrid», την «Electric» και την «eSave». Η πρώτη είναι η βασική, το αυτοκίνητο εκκινεί με τον ηλεκτροκινητήρα και κατόπιν τίθεται σε λειτουργία ο δίλιτρος κινητήρας. Στη δεύτερη, το αυτοκίνητο κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για όση απόσταση επιτρέπει η αποθηκευμένη ενέργεια στις μπαταρίες κάθε φορά και κατόπιν αναλαμβάνει ο κινητήρας. Τέλος, η επιλογή «eSave» απομονώνει τον ηλεκτροκινητήρα από τη μετάδοση της κίνησης (αυτή γίνεται μόνο από τον θερμικό κινητήρα) και η ενέργεια παραμένει αποθηκευμένη για να χρησιμοποιηθεί όταν το επιλέξει ο οδηγός. 

Το Wrangler 4xe εκσυγχρονίστηκε και εξηλεκτρίστηκε αλλά δεν έχασε τον χαρακτήρα του ως ένα καθαρόαιμο 4×4 όχημα. Έτσι, οι άνθρωποι της Jeep διατήρησαν στο ακέραιο την ικανότητα κίνησής του εκτός δρόμου. Η Plug-in Hybrid έκδοση θα διατίθεται σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: 4xe, Sahara 4xe και Rubicon 4xe. Οι δύο πρώτες, διαθέτουν τους άξονες νέας γενιάς «Dana 44», εμπρός και πίσω, και το σύστημα διαχείρισης τετρακίνησης «Selec-Trac» με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (2,72:1). Η έκδοση Rubicon 4xe θα διαθέτει επιπλέον το σύστημα τετρακίνησης «Rock-Trac», με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού που διαθέτει ακόμα πιο «κοντή» σχέση (4:1), εμπρός και πίσω διαφορικά «Tri-Lok» με δυνατότητα ηλεκτρονικού κλειδώματος και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός η οποία μπορεί να αποσυνδεθεί από τον οδηγό, μέσω διακόπτη, για να αυξάνεται η διαδρομή της ανάρτησης κατά τη διέλευση από έντονο ανάγλυφο του εδάφους. 

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

BMW X1 με 220 ίππους και κατανάλωση 1,7 λίτρα/100 χλμ.

cars

Η απίστευτη χορογραφία των δύο… σιαμαίων Lada στον πάγο (Video)

cars

Κορωνοϊός: Ο πρόεδρος της VW Herbert Diess λέει ότι η κρίση θα κρατήσει για αρκετές εβδομάδες

cars

Ρεκόρ πωλήσεων και κερδών για τη Lamborghini το 2019

cars

Η δύναμη του cloud στην αυτοκινητοβιομηχανία

cars

O όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη και η επόμενη ημέρα της Mitsubishi στην Ελλάδα

cars

Πωλητήριο στο σπανιότερο Ford Sierra RS Cosworth

cars

H Opel αποκαλύπτει το hi-tech εσωτερικό του επόμενου Mokka

cars

Νέος twin-turbo V6 3.0 κινητήρας από την Aston Martin (Video)

cars