CARSNEWS
NEW MODELS

Citroen C3 AirCross 1.2 PureTech 110. Κροσσόβερ με στιλ και άποψη

Είναι πλέον κάτι περισσότερο από φανερό πως στη Citroen έχουν βάλει το κεφάλι κάτω και εργάζονται σκληρά προκειμένου να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών. Μάλιστα οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρίας παρά το ότι είχαν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα πολυμορφικά μοντέλα, κατάφεραν σε μικρό σχετικά χρονικό διάστημα να αντιληφθούν την αυξανόμενη ζήτηση των SUV και να αλλάξουν ρότα. Και όχι απλώς να αλλάξουν ρότα, αλλά να το κάνουν και με ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό στιλ, το οποίο άλλωστε ανέκαθεν  χαρακτήριζε τη Γαλλική μάρκα.

Έντονες οι πλαϊνές γραμμές του

Και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το C3 AirCross, το οποίο καταφέρνει και εντυπωσιάζει, με τη σχεδίαση, με τους χώρους, με την οδική του συμπεριφορά και είναι σε θέση να κερδίσει λογική αλλά και συναίσθημα. Βεβαίως πλέον υπάρχει και το C5 AirCross, το οποίο αναβαθμίζει με εντυπωσιακό τρόπο τη μάρκα, αλλά με αυτό θα ασχοληθούμε εκτενώς όταν έρθει στα χέρια μας για δοκιμή.

Αρκετά ιδιαίτερο και το πίσω μέρος του

Απολαυστικό στο μάτι

Όταν εισέρχεσαι γενικά στη κατηγορία των SUV και συγκεκριμένα σε μία σχετικά καινούρια, αυτή των B-SUV, με το σύνολο σχεδόν των προτάσεων να είναι φρέσκιες και τον ανταγωνισμό αμείλικτο, δεν έχεις περιθώρια για λάθη. Οφείλεις να μελετήσεις το σύνολο των συνιστωσών που θα αποτελέσουν τη τελική συνισταμένη, δηλαδή το μοντέλο που θα σε εκπροσωπήσει. Και οι άνθρωποι της Citroen το έκαναν. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, προσέφεραν ένα άκρως εντυπωσιακό και νεανικό σύνολο, με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, ανάλογα με τα γούστα και τις απαιτήσεις του εκάστοτε υποψήφιου αγοραστή.

“Φουσκωμένο” εμπρός

Πιο συγκεκριμένα και ξεκινώντας από τις διαστάσεις, το C3 Aircross έχει μήκος στα 4,154 μέτρα,  το πλάτος του βρίσκεται  στα 1,824 μέτρα, ενώ με τις ράγες οροφής το ύψος του φτάνει τα 1,637 μέτρα με την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 17,8 εκατοστά, προσδίδοντάς του μία ξεκάθαρη εικόνα SUV. Η σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία του C3 με τη χαρακτηριστική μάσκα με τους ανεξάρτητους προβολείς. Περιμετρικά υπάρχουν προστατευτικά πλαστικά που τονίζουν την περιπετειώδη εικόνα του C3 Aircross, ενώ πίσω τα ιδιαίτερης σχεδίασης φώτα συμπληρώνουν ένα σύνολο που προσφέρει μεγάλο εύρος εξατομίκευσης, που φτάνει έως και τους 85 συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής.

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό από το C3

Με έμφαση στην άνεση και την υψηλή τεχνολογία

Και βέβαια η ίδια σύγχρονη σχεδιαστική άποψη συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με αυτό του C3, όντας βεβαίως πολύ πιο άνετο, λόγω των αυξημένων διαστάσεων του. Το C3 Aircross διαθέτει μια πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατά τους. Ειδικά στην περίπτωση που η πίσω σειρά διαιρούμενων καθισμάτων είναι συρόμενη κατά 15 εκατοστά για ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβάτες , όπου βέβαια το πορτμπαγκάζ μικραίνει στα 410 λίτρα, ή για τις αποσκευές, όταν η σειρά είναι τραβηγμένη μπροστά προσφέροντας συνολικά 520 λίτρα διαθέσιμο χώρο. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση οδήγησης που τον βολεύει, τα καθίσματα είναι άνετα δίχως να κουράζουν στην πολύωρη διαμονή, ενώ αν προσέφεραν και λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη θα ήμασταν ακόμη πιο ικανοποιημένοι.

Oι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του χαρακτηριστικά

— εκεί και πέρα έχουμε το  ταμπλό με την οθόνη αφής 7 ιντσών στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, μέσω της οποίας ελέγχουμε το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και διάφορες άλλες ρυθμίσεις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η εργονομία να μειώνεται ελαφρώς. Ωστόσο η δυνατότητα ρύθμισης κάποιων λειτουργιών από τα χειριστήρια στο τιμόνι, ισορροπεί τελικά τη κατάσταση. Η ποιότητα κατασκευής ενώ η ύπαρξη σκληρών πλαστικών στο ταμπλό δεν προβληματίζει ιδιαίτερα. Το αεροπορικού τύπου χειρόφρενο  είναι αλήθεια πως προσφέρει μια ξεχωριστή νότα στο, ούτως ή άλλως πρωτότυπο, εσωτερικό  από τον οποίο δεν απουσιάζουν οι χώροι και οι θήκες για μικροαντικείμενα.

Το grip control κάνει αρκετά σημαντική δουλειά

Ικανός και με λογική κατανάλωση

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διάθετε τον πολυβραβευμένο 1200άρι βενζινοκινητήρα τεχνολογίας Puretech ο οποίος αποδίδει 110 ίππους, με τη ροπή του να είναι παραπάνω από ικανοποιητική καθώς βρίσκεται στα 205 Nm. Στην αναβαθισμένη του μάλιστα έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής η οποία συνδυάζεται ως στάνταρ με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων η κατανάλωσή του κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στα 7.5 λτ./100 χλμ. ακόμη και όταν σε ένα αυθημερόν ταξίδι Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι ρυθμοί ήταν από σβέλτοι έως γρήγοροι.

Δικαιολογημένα πολυβραβευμένος

Eυχάριστο παντού

Εκεί που το C3 Aircross σε κερδίζει είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο. Ενώ περιμένεις, λόγω ύψους και φιλοσοφίας, να διαθέτει κάπως αδιάφορη οδική συμπεριφορά, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνεις ακριβώς το αντίθετο. Μικρές κλίσεις στις στροφές, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και γενικά ένα σύνολο ικανό να σε ωθήσει να το οδηγήσεις πιο σβέλτα και απολαυστικά από αυτό που νόμιζες ή περίμενες. Στις ευθείες των εθνικών οδών θα καλύψει με άνεση και ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις, καθώς αυτός είναι και ο λόγος της ύπαρξής τους.

Πολύ άνετα ακόμη και στη πολύωρη οδήγηση

Εκτός δρόμου το σύστημα Grip Control με τις πέντε ρυθμίσεις για άσφαλτο, λάσπη, χιόνι, άμμο και απενεργοποίηση του ESP μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος και τα M+S (mud + snow) ελαστικά, θα σας πάνε αρκετά πιο μακριά από αυτό που φαντάζεστε, αρκεί φυσικά η φαντασία σας να μην είναι οργιάζουσα. Η Citroen εξοπλίζει το SUV της με τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την άνεση και την ασφάλεια στην οδήγηση και που μεταξύ άλλων το φρενάρουν αυτόματα όταν χρειαστεί και το βοηθούν να παρκάρει, να παραμείνει στη λωρίδα του, να αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας ή να ενημερώνει τον οδηγό πως έχει ανάγκη ξεκούρασης.

Προσανατολισμένο στην άνεση

Άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση

Το νέο Citroen C3 Aircross ανήκει σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, με τη πλειονότητα των μοντέλων να είναι ολοκαίνουριες προτάσεις. Με μεγάλο του ατού τη ξεχωριστή εμφάνιση και την άνεση των χώρων, δείχνει και έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει. Σε αυτό βοηθάει και η λογική τιμή των 17460 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η βενζινοκίνητη έκδοση των 110 ίππων.

Η οδική του συμπεριφορά δεν θα σας προβληματίσει σε καμία περίπτωση

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

  • Αίσθηση επιλογέα στις αλλαγές των σχέσεων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1200 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 110
0-100 10.2″
Τελική ταχύτητα  185 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 108 γρ/χλμ
Ικανοποιητικός και ο χώρος των αποσκευών

Related Articles

Η NEVS επενδύει στην Koenigsegg και αποκτά το 20% της.

cars

Ένας θρύλος ξαναζεί. Η Aston Martin συνεχίζει την παραγωγή της DB4 GT Zagato!

cars

Άνοιξαν οι παραγγελίες για το Volkswagen ID.3!

cars

Leave a Comment