CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Εντός εβδομάδων η απόφαση για τις νέες ομάδες

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πέντε ομάδες έκαναν αίτηση στη FIA να εισέλθουν στο grid της Formula 1 την περίοδο 2025-2027. Σύμφωνα με τις φήμες, οι επικρατέστερες υποψήφιοι είναι η ομάδα του Αμερικανού πρώην οδηγού αγώνων Michael Andretti, η οποία διαθέτει εμπορική συμφωνία και υποστήριξη από την Cadillac, τη θυγατρική μάρκα της General Motors και η βρετανική Hitech (που συμμετέχει σε Πρωταθλήματα F2, F3 και F4), η οποία πούλησε πρόσφατα το 25% της εταιρείας της στον Καζακστανό δισεκατομμυριούχο Vladimir Kim.

Ωστόσο, οι ομάδες που συμμετέχουν ήδη στη Formula 1 προβάλουν αντίσταση στην επέκταση του grid, καθώς αυτό θα οδηγήσει σε μείωση του μεριδίου τους από τα εμπορικά έσοδα του Πρωταθλήματος. Υπάρχουν πιέσεις να αυξηθεί υπό τους όρους της νέας Συνθήκης Ομονοίας (που θα τεθεί σε ισχύ το 2026) το χρηματικό ποσό που καλείται να καταβάλει κάθε νέα ομάδα ως αποζημίωση στις υπόλοιπες, από 200 σε 600 εκατομμύρια δολάρια.

Το ζήτημα έχει φέρει σε αντιπαράθεση τη FIA και την ιδιοκτήτρια των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, Liberty Media, που έχουν διαφορετική στάση επί του ζητήματος. Η FIA υποστηρίζει την είσοδο νεών ομάδων, ενώ η Liberty Media είναι πιο διστακτική, υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε καινούργια ομάδα εισέλθει στο grid, θα πρέπει να προσθέτει στην αξία του Πρωταθλήματος.

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem αναφέρθηκε στο θέμα κατά τη διάρκεια του GP Ουγγαρίας: «Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να κάνουμε την ανακοίνωση τον επόμενο μήνα. Μιλάμε για σοβαρούς ανθρώπους και δεν θέλουμε να αποκλείσουμε κανέναν χωρίς να εξετάσουμε διεξοδικά τις αιτήσεις που έχουμε λάβει».

«Μιλάμε για μεγάλα ονόματα και πολλά χρήματα. Νομίζω ότι η ιδέα της επιστολής προθέσεων ήταν η σωστή απόφαση και το συμβόλαιο λέει ότι μπορούν να υπάρχουν 12 ομάδες στο grid της F1. Φυσικά, δεν θέλουμε οποιαδήποτε ομάδα, θέλουμε ομάδες πρώτης κλάσης και χρειαζόμαστε έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων. Προτιμώ τους κατασκευαστές γιατί θα ήταν καλό για το άθλημα».

«Έχουμε πάρει το χρόνο μας, η ομάδα της FIA έχει δουλέψει πολύ σκληρά πάνω στις επιστολές προθέσεων, είχαμε συναντήσεις με τις ομάδες για να εξετάσουμε τις προσφορές τους και νομίζω ότι θα έχουμε την τελική απόφαση σε 4-6 εβδομάδες».

Όσον αφορά την αντίσταση των ομάδων που βρίσκονται ήδη στο grid της F1 για την επέκτασή του, και τον ισχυρισμό του επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff ότι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αγοράσουν μία υπάρχουσα ομάδα, ο Sulayem σχολίασε: «Πρόκειται προφανώς για ένα πολιτικό και οικονομικό ζήτημα».

«Αλλά είναι ξεκάθαρο για μένα ότι η FIA πρέπει να σέβεται τις συνθήκες και ότι ρυθμιζόμαστε από την ΕΕ. Δεν μπορούμε να χειραγωγήσουμε τίποτα. Αν μια ομάδα ενδιαφέρεται και οι κανονισμοί μας λένε ότι μπορούμε να έχουμε τόσες ομάδες, πώς μπορούμε να πούμε όχι;»

«Καταλαβαίνω τις ανησυχίες των άλλων ομάδων, ειδικά στο οικονομικό κομμάτι, τη διανομή των εσόδων, αλλά δεν είμαι εδώ για να αναστατώσω κανέναν, είμαι εδώ για να κάνω το σωστό για το άθλημα. Είμαστε πρόθυμοι να καθίσουμε με όλους και να δώσουμε συμβουλές, αλλά δεν μπορούμε να πούμε σε μια μεγάλη ομάδα που θέλει να εισέλθει στην F1, να πάει να αγοράσει μια ομάδα ή να μην έρθει. Νομίζω ότι αυτό είναι λάθος».

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Formula 1: Ποινή πέντε θέσεων στον Μαξ Φερστάπεν

cars

Formula 1: Ο Verstappen το έριξε στο τραγούδι (video)

cars

Εργαζόμενοι συνταξιούχοι: Χωρίς «αφορολόγητο» αλλά με διπλή φόρμουλα το νέο «πέναλτι» – Τι θα πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες

cars

Abu Dhabi GP – Kατατακτήριες: Ο Verstappen στην pole

cars

F1: Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα από το 2026;

cars

Το ντοκιμαντέρ «Senna» είναι διαθέσιμο και στο Netflix

cars

Η νέα πίστα στη Σαουδική Αραβία που θα αλλάξει τα δεδομένα (+video)

cars

Σε διαπραγματεύσεις με τη βρετανική κυβέρνηση η F1

cars

Ο Brundle διατηρεί το σενάριο Hamilton-Ferrari

cars